Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem de Vlamingh
« Laatste bericht door PiebeJanMan Gepost op 6 oktober 2025, 16:55:26 »
Rob Bloem postte o.a. bijgaande fotos op Facebook
22
Actueel / Re: Vervallen en extra afvaarten
« Laatste bericht door L.Noorman Gepost op 3 oktober 2025, 15:17:43 »
Door de combinatie van harde wind en extreem hoogwater veroorzaakt door harde westenwind en springtij, vervallen de volgende afvaarten komend weekend:

Zaterdag 4 oktober
Veerdienst    Vlieland - Harlingen 06:50 uur
Sneldienst      Vlieland – Harlingen 11:35 uur
Veerdienst      Harlingen – Vlieland 19:10 uur
Veerdienst      Harlingen – Terschelling 13:05 uur
Veerdienst      Terschelling - Harlingen 15:35 uur

Zondag 5 oktober
Veerdienst      Vlieland – Harlingen 06:50 uur
Sneldienst      Vlieland – Harlingen 14:30 uur
Sneldienst       Harlingen – Vlieland 18:00 uur
Sneldienst       Vlieland – Harlingen 19:10 uur
Sneldienst     Harlingen – Terschelling 15:45 uur
Sneldienst       Terschelling – Harlingen 16:50 uur

Geboekte passagiers worden op de hoogte gebracht en omgeboekt. Kijk op www.rederij-doeksen.nl voor de actuele situatie.
23
Actueel / Re: Vervallen en extra afvaarten
« Laatste bericht door L.Noorman Gepost op 3 oktober 2025, 06:33:43 »
In verband met de verwachte weersomstandigheden zijn er wijzigingen in de dienstregeling van Vlieland naar Harlingen op vrijdag 3 en zaterdag 4 oktober 2025:

Er is een extra afvaart van de veerdienst ingezet op vrijdag 3 oktober 2025:
21.10 uur Vlieland- Harlingen.

De volgende afvaart is vervallen op zaterdag 4 oktober 2025:
06.50 uur Vlieland- Harlingen.
24
Overige onderwerpen / Re: Werfbeurten
« Laatste bericht door L.Noorman Gepost op 1 oktober 2025, 19:26:32 »
Het ms Vlieland is van 15 september tot en met donderdag 9 oktober op de werf in Harlingen voor jaarlijks groot onderhoud. Zolang de Vlieland uit de vaart is, varen de beide Willems op Vlieland. De dienstre geling blijft ongewijzigd. Een bijzondere verbetering dit jaar is de plaatsing van de nieuwe overheaddeur op het autodek. Deze langverwachte aanpassing vermindert de overlast van uitlaatgassen en verhoogt tegelijk het comfort op het autodek. Door onze schepen goed te onderhouden en voor te bereiden op het winterseizoen, kunnen we uitval door technische storingen zo veel mogelijk beperken.
25
Actueel / Re: Nieuws
« Laatste bericht door L.Noorman Gepost op 1 oktober 2025, 19:25:15 »
Drijfveren september 2025. Terschelling en Vlieland
26
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz
« Laatste bericht door Bootjesfan Gepost op 30 september 2025, 17:11:53 »
Het was volgens mij ook de bedoeling dat beide Willems tegen elkaar in zouden gaan varen? Bovendien staat er volgens mij ook ergens in de concessie dat schepen ouder als 30 jaar niet meer als hoofdboot mogen worden ingezet, wel als reserve/ noodboot?
27
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz
« Laatste bericht door Christian Gepost op 24 september 2025, 16:21:31 »
Woendsdag - Bunkerdag

Ik neem aan dat de wisseling van de Willems onderling op woensdagmiddag verband houdt met het feit dat woensdag voor hen de dag is om brandstof te bunkeren?

Trouwens, als jullie de vervoerplannen van ten minste de afgelopen zeven jaar hebben opgeslagen en de pc zo hebben ingesteld dat jullie binnen bestanden op trefwoorden kunnnen zoeken, typ dan eens “woensdag” in. Dat levert interessant genoeg overal een treffer op. De eerste plannen voor het gebruik van de Willems waren nog gebaseerd op de aaname dat tijdens winterdienstregeling het vervoer naar beide eilanden in wezen door de twee LNG-bootjes kon worden verzorgd. Daarvoor zou op woensdag, de bunkerdag, het hele vaarschema worden doorbroken. In de vroegere plannen spookt ook het idee rond om in dit verband de VLIELAND in te zetten naar TS: Daarmee kunnen we al een hoofdstuk schrijven over de geschiedenis van ideeën waar niets van terechtkwam.

Vanaf het verkeersplan 2020 werd het initiatief met betrekking tot de grote verwarring op woensdag weer ingetrokken.


28
Overige onderwerpen / Re: Vaarroutes
« Laatste bericht door asjemenou_loeki_midsland Gepost op 22 september 2025, 18:33:34 »
En gisteren voeren volgens mij alle schepen via de slenk en westmeep. In ieder geval de Friesland [ Ik had de boot van half 1 en voeren we via de westmeep en slenk  en toen ik nog in de haven van west stond zag ik m al in de westmeep richting de slenk varen ] en de Tiger ook gezien als tegenligger in de meep.

De zee stond gisteren erg hoog door de harde wind en misschien was t in verband met de harde wind niet veilig genoeg om door t hele schuitengat te varen?
29
Actueel / Re: Vervallen en extra afvaarten
« Laatste bericht door KoegelWiek Gepost op 16 september 2025, 16:12:33 »
Ah ja dat is idd wel logisch, ik had er nog niet bij stil gestaan dat varen natuurlijk wel mogelijk is maar met passagiers niet wenselijk is. Dat ie daarom gelijk teruggaat is dan wel logisch.
Ik heb nog wat meer beelden gemaakt, als die de moeite waar zijn zal ik ze aan elkaar plakken en plaatsen.
30
Actueel / Re: Vervallen en extra afvaarten
« Laatste bericht door Christian Gepost op 16 september 2025, 01:14:14 »
Beste KoegelWiek, allereerst bedankt voor de clip die je volgens je YT-instellingen exklusief aan ons laat zien!

Ze hebben DE VLAMINGH duidelijk vanavond naar Harlingen gehaald omdat ze het niet verantwoord vinden om morgenochtend met passagiers op de route VLI-->HAR te varen
en ze beginnen pas om 9:10 uur in Harlingen met de dienst. Daarom moet de boot daar zijn. Tot zover lijkt mij dat logisch. Waarom dat eigenlijk zo is met het annuleren van afvaarten, is echter een interessante vraag op zich.

De enige nacht zoals vandaag, die mijn digitale archief laat zien zonder veerboot op Vlieland, was de nacht van 28 op 29 november 2020, toen MIDSLAND de VLIELAND verving: Zaterdagmiddag 28 november, toen de brand in de machinekamer uitbrak, werd MIDSLAND zonder passagiers naar Harlingen gehaald en werden de overige passagiers 's avonds met een driehoekssnelverbinding via TS vervoerd. Daarom was het 's nachts toen leeg bij de steiger van Vlieland en zag het er in de winter veel spookachtiger uit dan vannacht.

De toen gloednieuwe BARENTSZ was naar mijn mening nog niet helemaal klaar om met passagiers naar Vlieland te varen (zijn deur kon bijvoorbeeld nog niet aan de passagiersbrug worden gekoppeld), maar hij moest, eerder dan verwacht, als enige optie in vol ornaat zijn eerste reis met passagiers naar Vlieland maken op de ochtend van 29 november 2020 om 9.00 uur. Het was een intermezzo dat alleen uit twee afvaarten bestond, op zondagavond was de de ijzeren voormalige Bäderboot al terug op haar post.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10