Recente berichten

Pagina's: 1 ... 8 9 [10]
91
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door Leen Gepost op 27 mei 2020, 10:18:43 »
Inderdaad, de Willem Barentsz vaart.
92
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Friesland - 1956
« Laatste bericht door PiebeJanMan Gepost op 27 mei 2020, 10:01:30 »
Wie kan mijn lijstje aanvullen/bevestigen ?
Deze oude dame is voor de volgende gelegenheden weer op de waddenzee geweest;
2002/2003 (?) - Onderhoud MIWB (zie boekje Kon. vd waddenzee)
Feb 2004 - Onderhoud MIWB (zie boekje Kon. vd waddenzee)
2006 - 100 jaar VVV Vlieland met (niet geslaagde) overstappen Vlieree met de Holland
2009 - 100 jaar Doeksen aan de kade op TS
2012 - Boekpresentatie koningin van de waddenzee
2020 - Aanvullende veerdiensten ivm Corona
93
Actueel / Re: Nieuws
« Laatste bericht door L.Noorman Gepost op 27 mei 2020, 06:40:53 »
Wij hebben ook een dagje geboekt. Friesland heen, sneldienst terug. Deze kans krijg je niet weer
94
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Friesland - 1956
« Laatste bericht door Tlautenbach Gepost op 26 mei 2020, 21:03:53 »
Ik vind het echt zo leuk. Al 4 generaties uit mijn familie op dit schip, want een aantal jaren geleden ook met mijn zoontje de overtocht op het Ijsselmeer gemaakt. Ga graag weer eens mee. Het is waanzinnig dat ze in de dienstregeling gaat varen, evenals de Holland natuurlijk!
95
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Friesland - 1956
« Laatste bericht door cupdruchan Gepost op 26 mei 2020, 20:38:48 »
Mag deze dame nu dan ook weer bij de huidige vloot ;)
96
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door Marten-Jan van Zanden Gepost op 26 mei 2020, 20:18:14 »
Waar heb je dat gelezen?
97
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door zoutwatervader Gepost op 26 mei 2020, 20:02:11 »
Vanaf morgen proefvaarten. Als alles goed gaat, vrijdag proef aanmeren bij de kade.
98
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door valkenier Gepost op 26 mei 2020, 20:00:03 »
Tsja, de rederij waarvoor ik vaar, laat zijn schepen in China bouwen; daar mankeert, eenmaal in de vaart, ook altijd wel wat aan, maar de visie van de baas is: "Het is daar in Azië zóveel goedkoper als in Europa (Roemenië/Bulgarije) en nog veel goedkoper als in de EU, vertimmer er maar voor een miljoen aan als ze eenmaal in dienst zijn, dan blíjven[b][/b]  ze nóg goedkoper". Alleen kan dat nu eenmaal niet met een passagiersdienst, werken aan het schip tijdens de overzet dienst. Ik weet niet waar jouw verdachtmakingen op zijn gebaseerd MJ, maar het lijkt me heel stug, dat Doeksen met deze situatie, (waterschade aan de nieuwe schepen door foutief parkeren op de zware ladingboot en zoutwater schade aan bekabeling en motoren op de Vlieland) tevreden is. De bekabeling op ms Vlieland in gigantisch, alles moet zo'n beetje verwijderd en na reparatie weer opnieuw geïnstalleerd worden, een gigaklus. Tel daar de beperkingen, opgelegd door de regering vanwege de corona en het gemopper van veel eilanders bij op, dan heb ik meer het idee van onmacht door overmacht, dan "er is meer aan de hand"...
Komend Pinksterweekend zullen er weer veel mensen naar de eilanden willen, extra diensten zijn ingevoegd, maar of dat genoeg zal zijn... misschien komt de oude, mooie Friesland wel effe helpen … (is -ook- speculatie en fantasie van mij)
Nou Arthur, je dromen/speculaties komen uit. Je kan dit weekend met oude Friesland en Holland heen en weer.
99
Actueel / Re: Nieuws
« Laatste bericht door valkenier Gepost op 26 mei 2020, 19:56:42 »
Ha, echt werkelijk fantastisch! Jaren in de weer met moderne en nieuwe schepen die maar niet af komen, en dan nu terugvallen op de oude paradepaarden. Ik heb meteen al geboekt. Ik had werkelijk nooit gedacht dat ik nog eens met de Friesland 1956 naar TS zou oversteken. Die kans laat ik niet gaan.
100
Actueel / Re: Nieuws
« Laatste bericht door PiebeJanMan Gepost op 26 mei 2020, 18:48:09 »
Ben benieuwd wie de eerste Deca-Doeksen foto maakt  :o  8)
Citaat
Rederij Doeksen zet oudgedienden Friesland en Holland in om capaciteit te vergroten

 

Rederij Doeksen huurt ms Friesland I, ms Holland IV en de Regina Andrea in om de capaciteit naar Terschelling en Vlieland te vergroten. De waddenrederij heeft net als het OV te maken met coronamaatregelen die de capaciteit sterk beperken. Per afvaart mag vanaf 1 juni a.s. ca. 40% van de reguliere capaciteit worden benut, met inachtneming van aanvullende veiligheidsmaatregelen, zoals mondkapjes. Hierdoor is er een gespannen verhouding ontstaan door enerzijds de groeiende vraag naar capaciteit tijdens de zomermaanden en anderzijds door de maatregelen een zeer beperkt aanbod.

 

“We hebben gezocht naar manieren om het aantal passagiers dat we kunnen vervoeren op een verantwoorde en veilige manier te vergroten, met inachtneming van de coronamaatregelen én alle veiligheidseisen die normaliter gelden aan boord,” vertelt Paul Melles, directeur van Rederij Doeksen. “Daarom hebben we gezocht naar schepen (inclusief bemanning) die vertrouwd zijn met dit vaargebied en beschikbaar zijn om de komende weken extra afvaarten uit te voeren, zonder dat dit een extra inspanning vraagt van ons varend personeel. Voor veel passagiers zal dit een feest der herkenning zijn. De schepen hebben zich bewezen op dit traject en we zijn blij dat ze nu kunnen worden ingezet.”

 

Ms Friesland I en de Regina Andrea gaan vanaf 29 mei t/m 30 juni wekelijks rond de weekenden afvaarten uitvoeren naar zowel Terschelling als Vlieland. Ms Holland zal komend Pinksterweekend de Doeksenvloot versterken en op 12, 13 en 14 juni. De afvaarten zijn vanaf dinsdag 26 mei boekbaar via het reguliere boekingssysteem van Rederij Doeksen. Deze extra afvaarten zullen deels worden benut voor het vervoeren van passagiers met bestaande boekingen, die door de coronamaatregelen niet op de door hen geboekte afvaart mee kunnen.

Ze zijn helaas niet toegankelijkheid voor mindervaliden, voertuigen en fietsen worden niet meegenomen, er is geen horeca en aan boord is geen wifi. Warme kleding wordt aanbevolen!

 

Ms Friesland I werd in 1956 in opdracht van Rederij Doeksen gebouwd en voer tot 1988 op de lijn Terschelling. Sinds 2002 maakt het schip onderdeel uit van de historische driehoek en onderhoudt het de verbinding tussen Enkhuizen en Medemblik. Door de coronacrisis liggen de gebruikelijke werkzaamheden stil en zag Rederij Doeksen kans het schip tijdelijk in te huren.

 

Dit gold ook voor ms Holland IV PESK. Deze zeesleper werd in 1951 gebouwd in opdracht van Rederij Doeksen als razendsnelle bergingssleper en passagiersschip. Het schip voer tot midden jaren ‘70 in de dienst mee en werd vervolgens jaren ingehuurd door Rijkswaterstaat. Sinds 2000 is de Holland in goede handen bij de Stichting Zeesleepboot Holland, die het schip weer geheel in oude luister heeft hersteld.

 

Ook de Regina Andrea is een bekende verschijning op het wad. Rederij Partyvaart Neptunus uit Harlingen zet het schip gewoonlijk in voor zeehondentochten, rondvaarten en partijen op de Waddenzee en het IJsselmeer.

 

Voordat de schepen in de vaart worden genomen worden ze eerst, net als de overige veerschepen, coronaproof gemaakt. Dat wil zeggen: voorzien van verplichte looproutes, verspreide zitplaatsen, etc. Meer informatie over de coronamaatregelen bij Rederij Doeksen leest u op www.rederij-doeksen.nl/corona.

 
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]