Recente berichten

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door HansG Gepost op 6 juli 2020, 16:13:50 »
Het manouvreren gaat nog niet zo soepel. Zowel bij het proefvaren als in de dienst heb ik haar nog geen één keer op Vlieland of Terschelling zonder hulp zien aanmeren. Iedere keer was er een sleep- of duwbootje bij om haar tegen de wal te duwen. En zojuist bij het verlaten van Harlingen werd ze door de Theo omgetrokken. Het verbaast me ook dat ze vanwege de weersomstandigheden een paar uur later vertrekt. Het lijkt vrij rustig weer op de webcam. Zal best wat wind staan, maar zoveel dat ze niet kan varen? Hoe moet dat straks met de eerste najaarstorm...
12
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door cupdruchan Gepost op 6 juli 2020, 12:24:56 »
In verband met de langer aanhoudende slechte weersomstandigheden zal het ms Willem Barentsz op maandag 6 juli op latere afvaarttijden moeten vertrekken: 

 

Harlingen – Terschelling   13:05 uur wordt 15:40 uur

Terschelling – Harlingen   15:40 uur wordt 18:15 uur

Harlingen –Terschelling    18:10 uur wordt 20:50 uur

Terschelling - Harlingen     20:40 vervalt

 

Passagiers worden via sms en/of mail op de hoogte gebracht.

bron: de rederij...
13
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door L.Noorman Gepost op 5 juli 2020, 15:45:59 »
De eerste kinderziektes steken helaas al de kop op...

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/971159-nieuwe-veerboot-doeksen-twee-dagen-na-eerste-tocht-uit-de-vaart-wegens-technisch?fbclid=IwAR2zJhfo7mWntf8Ycv6aFUdX7HtvpPSfKAFpr2P5gv4EIC9pMCBHoKcmU-w

Citaat
Twee dagen na de eerste tocht is de nieuwe veerboot van Doeksen uit de vaart gehaald. Er is sprake van een technisch probleem.


Er zou een storing zijn geweest in het besturingssysteem, toen het schip zondagochtend aan zou leggen in Harlingen.

Het schip Willem Barentsz vaart zondag niet meer. Dat meldt de rederij. Passagiers die een overtocht geboekt hadden, worden met een ander schip vervoerd. De rederij heeft extra mensen ingezet om dat mogelijk te maken.

Het is op dit moment niet duidelijk wat er precies kapot is, en hoe lang het duurt voordat het weer gemaakt is.

Bron: Omropfryslan
14
Huidige vloot van Doeksen / Re: Noord Nederland
« Laatste bericht door cupdruchan Gepost op 5 juli 2020, 14:30:33 »
volgens mij komt de NN nu met auto's naar Ts als vervanging van de WB
15
Huidige vloot van Doeksen / Re: Vlieland
« Laatste bericht door Germen Gepost op 5 juli 2020, 12:36:31 »


Aankomst ms Vlieland haven van Harlingen
Harlingen 6-7-2012

Gr. Germen
16
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door Marten-Jan van Zanden Gepost op 3 juli 2020, 23:03:10 »
Vanmorgen om 8:10 achteruit de haven uit. Dat was de 1e keer . Nooit eerder beleefd.
Het betreft uiteraard de maiden trip van de WB.
Ik moet nog wennen aan de vormgeving van het schup.
Maar het binnengebeuren? Wat een plaatje. Vripack heeft een kunststukje geleverd. Het ziet er allemaal prachtig uit.
Binnen de horeca een nieuw systeem. Je kunt afhalen, maar ook bestellen via een qr code. Je besteld dan, geef het stoel of tafelnummer aan en het word bezorgd. Dit kan tot 20 minuten voor aankomst op eindbestemming.
Geen foto's. Die heb ik wel, maar ik adviseer een ieder om het zelf te ontdekken. Terschelling is de moeite waard, maar zeker ook deze nieuwe veerboot.

@rederij Doeksen.   Gefeliciteerd met het in dienst stellen van de Willem Barentsz.
17
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door Marten-Jan van Zanden Gepost op 2 juli 2020, 19:43:49 »
Ga morgenvroeg de maidentrip beleven. Morgenmiddag weer aan het werk dus om 11:45 met Tiger terug. Zijn er meer?
18
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door Leen Gepost op 2 juli 2020, 17:00:20 »
De WB is hard nodig op Terschelling vanwege het autovervoer aanbod, dat is naar Vlieland natuurlijk niet zo.
Als je naar de dienstregeling kijkt is er vrijwel geen autoplek te krijgen rond de weekenden.
De Vlieland komt 14 augustus weer terug.
19
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door birdydoeksen Gepost op 2 juli 2020, 13:03:13 »
Denk dat dit te maken heeft met dat alles op het schip nog nieuw is voor de bemanning, catering etc.
Begreep in het radio interview op Omroep Friesland van gisteren van dhr. Melles dat de Willem Barentsz de eerste periode ook nog niet met volle capaciteit aan passagiers gaat varen, terwijl dit vanaf 1 juli wel weer mag, juist omdat ze alles nog moeten gaan ontdekken.

Ook vaart de reserveboot niet dagelijks naar Terschelling (alleen van vrijdag t/m maandag) dus dat geeft ze op de andere dagen de mogelijkheid om nog dingen te kunnen verbeteren/perfectioneren. Dit is mogelijk lastiger als je wel dagelijks naar Vlieland zou moeten. Ook weet ik niet helemaal hoe makkelijk en snel het bunkeren van LNG op dit moment in Harlingen kan gaan.

Eens dat het voor de rolstoelgebruikers lastiger is, al zie ik dat ze op de Midsland goed worden geholpen met de traplift door het personeel. Gelukkig gaan er nu ook de nodige sneldiensten naar Vlieland. De Midsland laat in ieder geval na al die jaren nog steeds een ijzersterke betrouwbaarheid zien (niet kapot te krijgen!) dus dat is ook veel waard. Nog meer uitval en onzekerheid op de lijn H-V zit niemand op te wachten. Ik denk dat de Rederij heel blij is dat de Midsland nog steeds onderdeel van hun vloot uitmaakt.
20
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door arthur Gepost op 2 juli 2020, 11:32:28 »
Ik wens de rederij heel veel geluk en voorspoed met de 2 nieuwe schepen, maar ik ben wél heel nieuwsgierig, hoe deze lichtgewicht aluminium schepen /Willem(s) zich gaan houden bij een noordwester 8 of meer naar en vlak voor het eiland Vlieland; verder vind ik het een beetje onvriendelijk/tactloos  t.o.v. Vlieland, dat de WB meteen op Terschelling gaat varen, waar al de (voor rolstoel gebruikers) makkelijk toegankelijke grote Friesland op vaart, terwijl Vlieland het moet blijven doen met de, voor moeilijk ter been zijnde gasten, oude Midsland en nog oudere Friesland; de WB op Vlieland laten varen en de Midsland naast de Friesland (en Holland en Regina) zou (mijns inziens) iets meer respectvoller zijn ten aanzien van de Vlielanders én hun/Doeksen's gasten... Vlieland komt er weer bekaaid af ...
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10