Schepen van Doeksen > Actueel

Nieuws

<< < (100/129) > >>

Leen:
In Duitsland worden de Waddenveren niet ondersteund door de overheid. Dit houdt in dat AG EMS naar Borkum de tarieven moet verhogen. Dit wordt 4 euro per persoon. Ze gaan 2 maal per dag varen vanuit de Eemshaven en 3 maal per dag vanuit Emden voorlopig. Geen sneldiensten. Maximum passagierscapaciteit daar 50%. Zou Doeksen om de capaciteit te verhogen niet de Westfalen alleen voor passagiers kunnen huren, dat een zusterschip van de Midsland  is,
Dit tot dat de beide Willems in de vaart zijn en de Vllieland terug is.







 

PiebeJanMan:
én de Nordlicht en Groningerland huren (incl bemanning) en dan kan Wagenborg nog wat Frisia-schepen huren. Goed idee, maar dan zal het kaartje hier ook wel met een paar euro duurder worden   ::) :P Maar dat zal een groot deel van de mensen er zelfs ook nog wel voor over hebben.

Probleem blijft dat de capaciteit van de terminal in Harlingen ook beperkt is (maar waarom niet gewoon zoals in de jaren 80 lekker buiten wachten op de boot  ::) ;)  :P ) en ik neem aan dat Doeksen de komende weken ook bemanning in moet zetten om te trainen met de Willems...

Tlautenbach:
Dit geloof je nooit! Dat wordt tickets omboeken, zojuist op de FB-site van Doeksen:

Bijzonder nieuws, want om de komende weken meer passagiers van en naar #Vlieland en #Terschelling te kunnen vervoeren, krijgen we hulp van twee oudgedienden! Ms Friesland I én Zeesleepboot Holland worden ingezet om de bestaande veerdienstvloot te versterken. We denken dat veel van onze reizigers goede herinneringen hebben aan deze schepen!

Deze extra afvaarten zullen deels worden benut voor het vervoeren van passagiers met bestaande boekingen, die door de coronamaatregelen niet op de door hen geboekte afvaart mee kunnen.

Naast deze twee gouden dames wordt ook de Regina Andrea van Rederij Partyvaart Neptunus ingezet om meer mensen te kunnen overzetten. We zijn erg blij met deze goede samenwerking!

#ParaatEnStartKlaar #samenwerking #wadden #veerdienst

borie:
Blij toe dat we met de Holland toch nog van de kant komen voor September!

PiebeJanMan:
Ben benieuwd wie de eerste Deca-Doeksen foto maakt  :o  8)

--- Citaat ---Rederij Doeksen zet oudgedienden Friesland en Holland in om capaciteit te vergroten

 

Rederij Doeksen huurt ms Friesland I, ms Holland IV en de Regina Andrea in om de capaciteit naar Terschelling en Vlieland te vergroten. De waddenrederij heeft net als het OV te maken met coronamaatregelen die de capaciteit sterk beperken. Per afvaart mag vanaf 1 juni a.s. ca. 40% van de reguliere capaciteit worden benut, met inachtneming van aanvullende veiligheidsmaatregelen, zoals mondkapjes. Hierdoor is er een gespannen verhouding ontstaan door enerzijds de groeiende vraag naar capaciteit tijdens de zomermaanden en anderzijds door de maatregelen een zeer beperkt aanbod.

 

“We hebben gezocht naar manieren om het aantal passagiers dat we kunnen vervoeren op een verantwoorde en veilige manier te vergroten, met inachtneming van de coronamaatregelen én alle veiligheidseisen die normaliter gelden aan boord,” vertelt Paul Melles, directeur van Rederij Doeksen. “Daarom hebben we gezocht naar schepen (inclusief bemanning) die vertrouwd zijn met dit vaargebied en beschikbaar zijn om de komende weken extra afvaarten uit te voeren, zonder dat dit een extra inspanning vraagt van ons varend personeel. Voor veel passagiers zal dit een feest der herkenning zijn. De schepen hebben zich bewezen op dit traject en we zijn blij dat ze nu kunnen worden ingezet.”

 

Ms Friesland I en de Regina Andrea gaan vanaf 29 mei t/m 30 juni wekelijks rond de weekenden afvaarten uitvoeren naar zowel Terschelling als Vlieland. Ms Holland zal komend Pinksterweekend de Doeksenvloot versterken en op 12, 13 en 14 juni. De afvaarten zijn vanaf dinsdag 26 mei boekbaar via het reguliere boekingssysteem van Rederij Doeksen. Deze extra afvaarten zullen deels worden benut voor het vervoeren van passagiers met bestaande boekingen, die door de coronamaatregelen niet op de door hen geboekte afvaart mee kunnen.

Ze zijn helaas niet toegankelijkheid voor mindervaliden, voertuigen en fietsen worden niet meegenomen, er is geen horeca en aan boord is geen wifi. Warme kleding wordt aanbevolen!

 

Ms Friesland I werd in 1956 in opdracht van Rederij Doeksen gebouwd en voer tot 1988 op de lijn Terschelling. Sinds 2002 maakt het schip onderdeel uit van de historische driehoek en onderhoudt het de verbinding tussen Enkhuizen en Medemblik. Door de coronacrisis liggen de gebruikelijke werkzaamheden stil en zag Rederij Doeksen kans het schip tijdelijk in te huren.

 

Dit gold ook voor ms Holland IV PESK. Deze zeesleper werd in 1951 gebouwd in opdracht van Rederij Doeksen als razendsnelle bergingssleper en passagiersschip. Het schip voer tot midden jaren ‘70 in de dienst mee en werd vervolgens jaren ingehuurd door Rijkswaterstaat. Sinds 2000 is de Holland in goede handen bij de Stichting Zeesleepboot Holland, die het schip weer geheel in oude luister heeft hersteld.

 

Ook de Regina Andrea is een bekende verschijning op het wad. Rederij Partyvaart Neptunus uit Harlingen zet het schip gewoonlijk in voor zeehondentochten, rondvaarten en partijen op de Waddenzee en het IJsselmeer.

 

Voordat de schepen in de vaart worden genomen worden ze eerst, net als de overige veerschepen, coronaproof gemaakt. Dat wil zeggen: voorzien van verplichte looproutes, verspreide zitplaatsen, etc. Meer informatie over de coronamaatregelen bij Rederij Doeksen leest u op www.rederij-doeksen.nl/corona.

 
--- Einde van citaat ---

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie