Schepen van Doeksen > Actueel
Nieuws
cupdruchan:
Moet je er wel even bij vermelden dat het Terschelling op slot verhaal door een select gezelschap werd gevoerd.
Een "harde kern" van eilanders die met veel mediacontact hun verhaal deden.
Het grootste deel ging gelaten mee in de regelgeving vanuit den haag....
PiebeJanMan:
Drijfveren mei 2020.
De Vlieland blijft waarschijnlijk tot begin augustus op de werf :o :o :o
Leen:
Wat de Vlieland betreft dus domme pech.
Dat neemt m.i. niet weg, dat zoals Arthur zei, de gemeenteraden van alle 5 eilanden de badgasten vroegen weg te blijven. Er was zelfs een brief van de burgemeesters daarover.
Doeksen werd toen verweten badgasten over te zetten.
En nu moet iedereen weer ineens komen want het gaat wel erg veel kosten natuurlijk.
Nu is er onvoldoende ruimte aan boord, gezien de 40% regeling per 1 juni 2020, dus nu krijgt Doeksen weer de schuld en ook Wagenborg trouwens, dat ze niet genoeg badgasten tegelijkertijd overzetten.
De brief van Samen Terschelling, een politieke partij op dat eiland zegt daarover genoeg, men wil geen appartementen leeg laten staan.
Er wordt al jaren gepraat over spreiding van aankomst tijden over de week, dat moet m.i. toch kunnen met steeds meer ouderen, die niet meer werken
Ook nu in Corona tijd is door de week nog steeds plaats. Maar nee, wisseldagen moeten op vrij- en zaterdagen blijven. Wedden dat dit in 2021 ook zo blijft.
En dan weer roepen dat Doeksen en Wagenborg niet presteren.
Het is net als met de spits, iedereen reist tegelijkertijd naar en van het werk en school en de NS maar treinen blijven kopen die verder leeg staan en maar wegen aanleggen die verder overdag veel leger zijn.
Ik hoop dat deze Corona tijd leert dat dit echt anders moet en ook kan.
Tlautenbach:
Normaal meng ik me niet zo snel in discussies, maar jongens alsjeblieft. Wees onderdeel van iets dat samen iets beter maakt in plaats van gemopper en gezeur dat nergens toe leidt. Logisch dat er eerst geschrokken werd gereageerd. Nu alles in wat rustiger vaarwater is gekomen (sorry voor de woordspeling) ziet men natuurlijk graag toeristen komen. We hebben elkaar allemaal hard nodig, maar gebruik het verstand. Ik baal ervan, dat zelfs hier op het forum met de vingers wordt gewezen en daarmee gezorgd wordt voor verdeeldheid, dat is nu helemaal niet belangrijk. Belangrijk is dat we elkaar waar we dat kunnen helpen. Terschelling is een prachtig eiland met veel mensen die hun best doen om te verdienen. Ook Doeksen vertrouw ik erop dat zij hun best doen om het zo goed mogelijk te doen. Denk mee in oplossingen en mogelijkheden, daar bereiken we meer mee dan gezeur over alles.
Leen:
Beste heer Lautenbach.
Ik ben dat helemaal met u eens.
Als je naar de commissie vergadering kijkt van de gemeente is dat ook positief. De visie van de wethouder en ook de opstelling van de meeste verschillende partijen zijn positief, praten en overleggen met elkaar is het beste.
Echter helaas waren er ook andere geluiden, zoals de rederij aansprakelijk stellen als er niet genoeg passagiers kunnen worden overgezet en hun dan op hun vervoersplicht wijzen.
Ook op Vlieland speelt dat. Ik moet zeggen dat ik moeite heb met dergelijke zienswijzen. Niemand heeft om Corona gevraagd. Doeksen moet doen wat de overheid zegt. Zonder kleerscheuren komt hier niemand doorheen en hoe het verder loopt, wie het weet mag het zeggen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie