Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Vlieland / Midsland - 1968

<< < (36/79) > >>

Vriend:
Het schip is begin juli 1974 aangekocht, ik heb een aantal pagina's terug in dit topic foto's geplaatst genomen op de Oranjewerf waar het schip werd aangepast. Volgens mij is door gedonder over de omschakeling op koplading met RWS (men had plannen om het eiland autovrij te maken) het schip uiteindelijk pas op 26 maart 1975 in de vaart gekomen. Dus wel 35 jaar terug, 1974 is het jaar van aankoop. Heeft het dus bijna 9 maanden na de aanschaf geduurd voordat het schip in de vaart kwam.

daniel3927:
ik ben er echt van geschokt, eerst de oost vlieland1 en nou de midsland1. :o        volgens mij moeten ze gwoon nooit meer een schip naar een buitenland als dat sturen. >:(

Vriend:
Het zijn inderdaad geen fraaie beelden, net als van de Oost-Vlieland. Voor beide schepen geldt overigens dat de naam al een keer eerder gebruikt is. Dit wordt aangeduid met een cijfer tussen haakjes achter de naam van het schip. De schepen die jij bedoelt zijn dus de Oost-Vlieland (2) en Midsland (2). Je komt ook wel eens Romeinse cijfers achter de naam tegen, dan zijn er twee schepen met dezelfde naam tegelijkertijd in dienst. Voorbeelden daarvan waren de Schellingerland I (ex Dokter Wagemaker) en Schellingerland II (de slof).

willem boot:

--- Citaat van: Pollendam op 26 maart 2010, 18:24:37 ---Wie heeft verkondigd dat het 35 jaar geleden is dat dit schip in dienst is gekomen moet zich even goed achter de oren krabbelen.

--- Einde van citaat ---

Nee, die heeft gewoon SSS, vlootlijst pag 316/317 gelezen. Het schip is eerder aangekocht, maar nog niet in dienst gesteld. Zie pp 255-258.

natureboy:
De ideeen om Terschelling autovrij of tenminste "autoluw" te maken speelden al in 1970 en dat werd toen nogal heftig gespeeld, laten we het er maar op houden dat de tijd er toen niet rijp voor was,  maar de aanleg van havenfaciliteiten voor een ro-ro veerboot en trouwens de plannen voor het  het schip zelf (die toen al in een redelijk vergevorderd stadium waren) verdwenen in de ijskast. Nu 40 jaar later- denken we er iets anders over-, en de plannen voor een parkeerbeleid voor in ieder geval Oud West komen binnenkort weer ter tafel. In 1975 werd de ro-ro veerdienst dan toch werkelijkheid, weliswaar met tweedehands materiaal, maar toch, het duurde toen nog dertien jaar voordat de huidige Friesland in de vaart kwam

Pieter

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie