Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Vlieland / Midsland - 1968

<< < (35/79) > >>

willem boot:
Vanmorgen ben ik over het schip ge?nterviewd door Omrop Fryslan, uitgezonden om 12.00 uur (belden een half uur tevoren).

Het schip kwam vandaag precies 35 jaar geleden in dienst.

Bob Koetsier:
Hier dus:

Midsland bij Afrika uitgebrand

Voor de kust van Tanzania, aan de oostkust van Afrika, is kortgeleden oud-veerboot de Midsland van Rederij Doeksen uitgebrand. Het schip werd op 26 maart 1974, dus vrijdag precies 35 jaar geleden, door Rederij Doeksen in gebruik genomen. In de jaren 80 werd het schip omgedoopt tot de Vlieland en ingezet voor het vervoer van Harlingen naar Vlieland.

In 1994 werd het schip verkocht aan een Afrikaanse rederij. Volgens Doeksen-kenner en historicus Willem Boot ging het om een bijzonder schip.

Omrop Fryslân

Marten-Jan van Zanden:
Wie heeft verkondigd dat het 35 jaar geleden is dat dit schip in dienst is gekomen moet zich even goed achter de oren krabbelen.

Marten-Jan van Zanden:

--- Citaat van: Pollendam op 26 maart 2010, 18:24:37 ---Wie heeft verkondigd dat het 35 jaar geleden is dat dit schip in dienst is gekomen moet zich even goed achter de oren krabbelen.

--- Einde van citaat ---

Misschien moet ik mezelf ook even achter de oren krabbelen.
In 1974 was ik met vakantie op Terschelling.
Dienst doende schepen: Friesland en Noord-Nederland.
De Midsland (Vlieland) zal dus pas in 1975 in de vaart zijn gekomen.
Dus wel 35 jaar, maar niet 1974

cees:
niemand hoeft zich achter de oren te krabben. Ga maar terug naar de eerste pagina van dit onderwerp, en je zult zien dat de midsland in 1973 al genoemd word. tevens foto's uit 1974.
groet,
Cees

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie