Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
Vriend:
Dat valt nog mee, het schip is blijkbaar ook technisch nog in goede conditie. Die 12 knopen klopt wel met het feit dat de Friesland er ongeveer een kwartier langer over deed dan de Schellingerland en de Midsland. Volgens mij haalden die ongeveer 14 knopen. Ik hoop nog wel eens met de Friesland mee te gaan, ondanks dat 'het ding' zo traag is, veel haast zal ik dan niet hebben ;D
Nog een plaatje toe met een bescheiden boeggolfje.
willem boot:
--- Citaat van: Vriend op 10 juni 2009, 14:35:46 ---Wat mij vandaag opviel is dat het MS Friesland aardig de gang erin had. Weet iemand hoeveel knopen dit schip haalt?
--- Einde van citaat ---
12 op z'n sloffen.
Vriend:
Vandaag wat plaatjes geschoten van het MS Friesland op een zonovergoten IJsselmeer.
foto 1-2
De laatste passagiers vanuit Enkhuizen zijn uitgestapt.
foto3
Het schip met op de achtergrond het stadhuis van Medemblik (grote gebouw met de trapgevels) en het station van de museumstoomtram (rechts daarnaast). Als je goed kijkt zie je de stoomtram net boven de dijk uitsteken. Vandaag getrokken door de Locomotief 5 van de Nederlandsche Stikstof-Maatschappij Sluiskil en ongetwijfeld voorzien van een nieuwe lading passagiers voor de Friesland.
foto4
Vriend:
Vandaag was ik in Enkhuizen op bezoek bij mijn grootouders. Eventjes bij de Friesland wezen kijken en wat plaatjes geschoten. Dat rederij Gebhard goed zorgt voor het schip laten de foto's duidelijk zien.
foto1
De boeg en een detail daarvan. De 'D' van Doeksen is nog goed te zien.
foto2-3
Wat details van de zijkant van de boeg.
foto 4-7
Stuurhuis en mast.
foto 8-10
Op de achtersteven kun je de voormalige thuishaven van het schip nog lezen.
foto11
Een stukje onderhoud van cosmetische aard.
foto12
Wim Vink:
Mooi beeldverhaal, Jeroen.
Uit het Doeksen-verleden kan ik me die rode streep bij de waterlijn niet herinneren.
Volgens was die er helemaal niet of was van een andere kleur.
Wie kan het zich nog wel voor de geest halen?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie