Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (29/127) > >>

willem boot:

--- Citaat van: Wim Vink op  8 juni 2009, 20:59:08 ---Eenmaal off topic: Stoomlocs reden ook t/m 1957 bij de GTW (Gelderland).
Back on topic.

--- Einde van citaat ---

Yes, maar alleen in de goederendienst (behalve de jubileumtram) en niet in aansluiting op een veerboot.

Het is trouwens wat eigenaardig dat op de Duitse Wadden vrijwel alles op railvervoer aansloot (als in Harlingen) en hier verder niets. Voorzover ik weet was er geen directe overstap op de NFLS, mischien wel in Zoutkamp?

Vriend:
Vandaag was ik vrij en even in Medemblik. Het MS Friesland kwam aan vanuit Enkhuizen. In de verte komt het schip recht op je af varen, helaas is het dan nog te ver weg (zelfs met 400mm kleinbeeld equivalent) om het schip mooi vast te leggen. Hieronder het schip in actie.

Jammer van die windturbine op de laatste foto  >:( maar die dingen staan daar nu eenmaal. Ben overigens geen tegenstander van windturbines, zolang ze maar niet op mijn foto's staan  ;D

Rederij Gebhard is volgens mij ook tijdens het seizoen bezig met onderhoud. De gele band rond het gangboord aan bakboordzijde lijkt op diverse (kleine) plaatsen gestraald/geschuurd.

Vriend:
Wat mij vandaag opviel is dat het MS Friesland aardig de gang erin had. Weet iemand hoeveel knopen dit schip haalt?

HansG:
Nee, dat weet ik niet.
Wel weet ik dat ik vroeger hoopte dat we niet met de Friesland gingen omdat het ding zo traag was.
Hij deed er volgens mij een kwartier langer over om van Harlingen naar Terschelling te komen dan de toenmalige Schellingerland en daarvoor de Midsland.

groet, Hans.

cees:
De Friesland 1 haalt een snelheid van 12 knopen, dat is 22,22km/uur.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie