Auteur Topic: Tarieven en dienstregelingen  (gelezen 33033 keer)

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Tarieven en dienstregelingen
« Reactie #45 Gepost op: 19 oktober 2016, 09:04:53 »
In de zomerdienstregeling met de 19:00 boot vaar je dus én sneller én goedkoper door het daltarief 8)

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Tarieven en dienstregelingen
« Reactie #46 Gepost op: 1 november 2016, 13:51:50 »
Sneak Preview Dienstregeling 2017

Moeten we heel wat slikken: Zal de snelboot-steiger op Vlieland echt een kwartaal lang verroesten, tussen 10 januari en 18 april. Dit noem ik een korte wachttijd, vergeleken met de eerstvolgende interinsulaire boot naar Ameland in juli  :-X

Goed nieuws voor de MIDSLAND, hou ouder, hoe vaker, hoe langer! Speciaal op Vlieland hebben ze dus nog een reden, om zich te verheugen: De verbouwing van het buffet van MS VLIELAND stond al lang op de agenda. Dit gedeelte is na 11 jaar aan vervanging toe. Werfbeurt vindt pas plaats in maart en duurt, volgens verwachting, 3,5 weken.


nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Tarieven en dienstregelingen
« Reactie #47 Gepost op: 2 november 2016, 17:57:49 »
De veerboten varen minder tijdens oerel vooral op de vrijdag vaart de gewoon veerboot 5 x in plaats van 6 keer

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 221
  • Geslacht: Man
Re: Tarieven en dienstregelingen
« Reactie #48 Gepost op: 2 november 2016, 18:31:15 »
Wat bovendien opvalt, ze besparen in 2017 blijkbaar ook de korte opknapbeurt van MS FRIESLAND net voor de zomerdienstregeling tussen 11-14 april.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Tarieven en dienstregelingen
« Reactie #49 Gepost op: 25 mei 2017, 10:39:05 »

Persbericht
 
24 mei 2017
 
 
Resultaten proef 3 x veerdienst Vlieland bekend
 
Hoe is de alternatieve dienstregeling naar Vlieland ontvangen door de gebruikers van de veerdienst? Deze vraag stond centraal op maandag 15 mei, tijdens de presentatie van onderzoeksbureau Goudappel Coffeng. Dit onderzoeksbureau voerde in april een enquête uit in opdracht van een werkgroep, waarin vertegenwoordigd de Raad van Advies en het Klantenpanel Vlieland, het Rocov/CWW, de gemeente Vlieland en Rederij Doeksen.
 
De alternatieve dienstregeling wordt bij wijze van proef sinds 10 januari j.l. uitgevoerd op de lijn Harlingen – Vlieland v.v. en bestaat uit drie dagelijkse retourafvaarten van de autoveerboot. De extra kosten van deze dienstregeling worden gecompenseerd met een reductie van de brandstofkosten, door de vaartijd  met 15 minuten te verlengen. Een dienstregeling met het hele jaar rond (dus ook in de winter) dagelijks drie veerbootafvaarten betekent minder uitval van sneldienstafvaarten door weersomstandigheden en hierdoor meer zekerheid over de dienstregeling. Ook ontstaat hierdoor een duidelijkere dienstregeling. Het idee is destijds ontstaan tijdens een brainstormsessie met Rederij Doeksen, de Raad van Advies, Klantenpanel Vlieland en het Consumentenplatform Waddenveren West, over wat voor Vlieland de meest ideale dienstregeling zou kunnen zijn.
 
In totaal werkten 1.935 reizigers mee aan het onderzoek: 1.023 bezoekers en 912 pashouders (eilanders en vaste reizigers). Onder de eilanders zijn 1025 uitnodigingen voor deelname aan de enquête verstuurd, waaraan 454 eilanders hebben meegewerkt.
 
Conclusies en vervolg van de proef winterdienstregeling:
·         De proef met de winterdienstregeling is niet geslaagd;
·         De langere vaartijd is – met name voor de pashouders – een grote en belangrijke kwaliteitsverslechtering;
·         Het oordeel over de langere vaartijd zorgt ervoor dat het algemene kwaliteitsoordeel is gedaald;
·         De betrouwbaarheid van de dienstuitvoering wordt positiever gewaardeerd;
·         De reizigers zijn positief over de duidelijkheid van de dienstregeling;
·         De winterdienstregeling levert buiten de langere vaartijd duidelijk een kwaliteitsverbetering;
·         Het is daarom interessant te onderzoeken of de vaartijd kan worden teruggebracht, wat dit kost en wie dit moet betalen.
 
Rederij Doeksen zal de conclusies en aanbevelingen van het onderzoek betrekken bij het  concept Vervoerplan 2018. De alternatieve dienstregeling wordt nog gevaren tot en met 6 juli a.s.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Tarieven en dienstregelingen
« Reactie #50 Gepost op: 13 oktober 2018, 22:01:16 »
Ik heb het vervoersplan eens doorgelezen.
Veel ontwikkelingen, maar weinig nieuwe dingen t.o.v. de plannen die er in 2017 waren om in 2018 met de nieuwe schepen te gaan varen. Wel lijkt er nu in details beter nagedacht over de complete dienstregeling met de nieuwe schepen.

Wat mij wel opvalt is dat de basisdienstregeling zomer (1-4 t/m 31-10) naar Terschelling slechts bestaat uit 3 retourafvaarten veerdienst en 3-4 retourafvaarten sneldienst. In de praktijk zal er echter die complete periode minimaal 2-3 afvaarten per dag extra zijn op vrijdag-maandag. Ik had verwacht dat daarvan een groter deel inmiddels bij de "basisdienstregeling" zou horen...?

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Tarieven en dienstregelingen
« Reactie #51 Gepost op: 4 november 2019, 19:17:35 »
Ik zie vooral bij de oerol geen snelboten meer varen.
Voorheen 16 keer nu maar 8 keer ongeveer.
Ik plaats vaart de Friesland 2 x en de andere boten 6 x
« Laatst bewerkt op: 4 november 2019, 21:56:07 door nagier »

L.Noorman

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 509
  • Geslacht: Man
Re: Tarieven en dienstregelingen
« Reactie #52 Gepost op: 21 juli 2021, 09:14:05 »
Dienstregeling 1998 - 2000. Als kind ooit meegenomen vanaf Terschelling.










L.Noorman

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 509
  • Geslacht: Man
Re: Tarieven en dienstregelingen
« Reactie #53 Gepost op: 11 november 2023, 16:03:49 »
Eilander kunnen altijd naar huis (uit één van de Drijfveren van dit jaar)

Eilanders moeten altijd naar huis kunnen, dat is belangrijk. En de beste manier om dat te regelen is: een boeking maken. Maar soms moet een eilander onverwacht en met spoed naar de wal of naar huis. Om ervoor te zorgen dat er dan plaats is, bestaan de volgende regels:
• Op elke afvaart van de autoveerboot (het hele jaar rond) worden 35 plaatsen vrijgehouden voor eilander passagiers.
• Op de eerste afvaart Terschelling – Harlingen en de laatste afvaart Harlingen – Terschelling tijdens dezomerdienstregeling worden
vier plaatsen vrijgehouden voor auto’s. Twee plaatsen worden 48 uur van tevoren vrijgegeven en de laatste twee plaatsen vallen 24 uur voor vertrek vrij. Ze zijn dan voor iedereen boekbaar, ook voor toeristen.
• Op elke afvaart van de sneldienst (het hele jaar rond)
worden 20 plaatsen vrijgehouden, die pas 48 uur voor vertrek boekbaar worden. Ook deze plekken zijn voor iedereen boekbaar.