MS MidslandTopic voor foto's, discussie en andere wetenswaardigheden over dit schip wat op 10 december 1994 in dienst van Rederij Doeksen gekomen is.
Voor uitleg over het plaatsen van foto's: Overige onderwerpen - Foto's plaatsenVoor meer info/hulp, neem contact op met de Moderators via Email of een Persoonlijk Bericht. Moderators:
PiebeJanMan,
Wim Vink,
Vriend, en
Jan Leenstra.
Enkele algemene gegevens van de Midsland:IMO: 7393066
Callsign: PFZB
MMSI: NB x
Type: Passagier-/RoRo-schip
Geregistreerde thuishaven: Terschelling
Klassebureau: Germanischer Lloyd
AfmetingenLengte (oa): 77,88 m.
Lengte (pp): 73,21 m.
Breedte (gem): 12,02 m.
Breedte (extr): 12,6 m.
Diepgang (CWL): 2,433 m.
Depth: 6,13 m.
TonnagesDWT: 418 t.
GT: 1812 t.
NRT: 630 t.
CapaciteitAuto's: 65
Stallengte autodek: 160 m.
Maximale hoogte autodek: 4,10 m.
Passagiers: 1200*
PrestatiesMotoren: 2x MAK 8M282AK
Vermogen (MCR): 2498 PK ~ 1838 kW
Voortstuwing: 2x schroef (fixed pitch)
Boegschroef: 1x x
Snelheid (op CSR): 15,5 knopen **
ConstructieGebouwd bij: Cassens werft, Emden (Duitsland)
Bouwnummer werf: 113
Kiellegging: 11-1974
Tewaterlating: 1-3-1974
Opgeleverd: 30-5-1974
Operationele geschiedenis1974: Geregistreerd als 'Rheinland'
6-1974: In dienst bij AG Ems x
4-1980: Verlengd
9-12-1993: In dienst Rederij Doeksen
Bronnen: Lloyd's Register - Fairplay's Internet Ships Register,
http://www.rederij-doeksen.nl/index.php?id=47 en dit forum.
* Na invoering van het boekingssysteem in 2006 wordt het schip volgeboekt tot circa 800 passagiers.
** Dienstsnelheid volgens Lloyd's Register (volgens Rederij Doeksen 14 knopen).
Topicstart: PiebeJanMan
Heeft er iemand ook foto's van dit schip? Want ikben er toch wel erg benieuwd naar. En lijkt hij ook op de Oost-vlieland?
Alvast bedankt,
Jorn