Auteur Topic: Infrastructuur havens  (gelezen 121825 keer)

natureboy

  • Gast
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #90 Gepost op: 17 november 2008, 08:22:10 »
Voor 99% zeker, dat dit nog steeds hetzelfde ponton is, alleen de overkapping is wel eens vernieuwd en uiteraard is de kleur aangepast aan de nieuwe huisstijl van de rederij

Pieter

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #91 Gepost op: 17 november 2008, 16:43:34 »
Voor 99% zeker, dat dit nog steeds hetzelfde ponton is, alleen de overkapping is wel eens vernieuwd en uiteraard is de kleur aangepast aan de nieuwe huisstijl van de rederij

Pieter

Pieter, bedankt voor je antwoord.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #92 Gepost op: 17 november 2008, 19:20:39 »
Voor 99% zeker, dat dit nog steeds hetzelfde ponton is, alleen de overkapping is wel eens vernieuwd en uiteraard is de kleur aangepast aan de nieuwe huisstijl van de rederij

Pieter

Toch wel dus ;)
Bedankt Pieter!

twintimer112

  • matroos
  • **
  • Berichten: 70
  • Geslacht: Man
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #93 Gepost op: 19 november 2008, 07:17:30 »
Ik dacht toen de najade of huidige koegelwieck nieuw kwamen te varen het ponton is vervangen

Jelle Krijthe

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • Goeiedag eem zeg maar!
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #94 Gepost op: 23 januari 2009, 18:47:49 »
Wat ik mij laatst afvroeg;

Er was een plan van de gemeente Terschelling, om binnen 15 jaar meende ik, een extra haven aan te leggen. En dat wel bij het industriegebied. Is er al meer bekend over of dat uberhaupt wel door gaat? Zou mij benieuwen. Dit namelijk in verband met het scheiden van passagiers- en vrachtvervoer. De gemeente wil de drukte uit het dorp halen.
Is het dan niet handiger om bij het industriegebied een haven te maken, waar ook nog passagiers bij komen kijken?

Is slechts een idee, waarschijnlijk zal dit niet haalbaar zijn. Zou wel mooi zijn, gebeuren er niet zoveel ongelukken in het dorp, en vertragen de fietsers het overige verkeer niet zo. De straat ombouwen zou ook kunnen. Een rij parkeerplaatsen minder zou een hoop ruimte maken. Dan kan er misschien een fietspad worden aangelegd?

Weet iemand hier meer over?
Goeie!

ben doeksen fan

  • matroos
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #95 Gepost op: 5 mei 2009, 14:05:24 »
In het hoekje van de Kom wordt druk gewerkt om het zinkstuk, dat onder de jets van Tiger wordt geplaatst, in elkaar te zetten.
Daarmee moet het probleem van de zandverplaatsing verholpen zijn. De giek van de kraan die het stortsteen zal aanbrengen is op de achtergrond zichtbaar.
Het is de bedoeling dat tijdens het afzinken de Koegelwieck tijdelijk van het oude ponton in het eerste dokje de sneldienst doet.

Groet


Dit heeft daar vast mee te maken :

Ligplaats sneldienst Terschelling woensdag 6 mei
I.v.m. werkzaamheden in de haven van Terschelling maakt de sneldienst op woensdag 6 mei 2009 gebruik van de oude ligplaats (tegenover het VVV)

bron: rederij doeksen

Ben doeksen fan
« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2016, 19:53:50 door Vriend »

Jelle Krijthe

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • Goeiedag eem zeg maar!
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #96 Gepost op: 5 mei 2009, 14:18:22 »
Hoe zit zo`n zinkstuk eigenlijk in elkaar? Want ik kan me voorstellen dat wat takjes hout en wat doek, dat dat niet veel zal helpen bij de PK`s die de jet`s van de Tiger leveren. Komt daar steen of beton op te liggen ofzo? Of hoe moet ik dat zien? Iemand een idee?
Goeie!

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #97 Gepost op: 5 mei 2009, 15:11:58 »
Jelle,

dat is een drijvende mat van op een bepaalde manier in elkaar gevlochten en gebonden rijshout (=wilgentakken of -tenen die in de uiterwaarden van de grote rivieren worden gesneden). Zo'n mat is meestal een cm of 40 dik met erbovenop een patroon van rechthoeken, ook van rijshout. Die mat wordt boven de plek gesleept waar die komen moet en dan gaat men 'afzinken" met stortsteen. Dat storten gebeurt heel zorgvuldig, zodat de mat zich als het ware op het onderwatertalud neervlijt. Het legt de bodem erg goed vast. Aan alle dijkvoeten worden die gebruikt, vooral waar de stroming kort onder de dijk staat.
Mensen die dat soort matten maken worden wel 'rijswerkers" genoemd. Mijn opa heeft als opzichter dat afzinken bij de Deltaweken in Zeeland ook nog gedaan, is machtig mooi, maar ook heel zwaar werk.

Willem

Jelle Krijthe

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • Goeiedag eem zeg maar!
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #98 Gepost op: 5 mei 2009, 21:54:11 »
Willem dank je voor je reactie. Nu is het duidelijk hoe ze het doen;) Lijkt me inderdaad een bult werk!
Goeie!

Willem-Jan

  • matroos
  • **
  • Berichten: 96
  • Geslacht: Man
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #99 Gepost op: 6 mei 2009, 22:05:49 »
klus lijkt bijna klaar, vandaag droeg iedereen zijn steentje bij.... ;)

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.737
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #100 Gepost op: 24 juli 2009, 12:41:14 »
Uit de LC van woensdag 22 juli 2009
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2018, 21:50:22 door PiebeJanMan »

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #101 Gepost op: 26 augustus 2009, 12:05:27 »


Als de nieuwe hoofdboot naar Terschelling er is, laat ik haar gemakshalve Schellingerland noemen, dan komt de Friesland op de plek van de Midsland te liggen.
Ze oogt en is een stuk groter dan de Midsland.
Samen met de Tiger, Koegelwieck, WB en andere plannen van EVT komt de haven vind ik althans wel erg vol te liggen.

Ik zou dat als gemeente een onwenselijke zaak vinden.
Misschien wordt het tijd dat dan gedacht wordt aan plekken elders bijvoordbeeld in Harlingen


Leen 

natureboy

  • Gast
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #102 Gepost op: 26 augustus 2009, 12:58:30 »
De reserve snelboot (Koegelwieck c.q. Tiger) ligt al in Harlingen, en de Friesland oogt misschien wel groter maar neemt minder kade ruimte in als de Midsland, die dik 5 meter langer is, dus het zal wel niet zo'n vaart lopen, voor de Willem Barentsz is dus nog meer ruimte beschikbaar

Pieter

arthur

  • Gast
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #103 Gepost op: 26 augustus 2009, 23:21:46 »
DE natte droom van iedere "dagje-eiland-doen" fan: een snelboot, die 's morgens om 7.00 uur vanuit Harlingen vertrekt en om pakkumbeet rond 19.30 uur vanaf Vlie, via Terschelling (of andersom) zijn laatste dagrit naar Harlingen maakt en daar blijft liggen. Of dat nu EVT is of Doeksen  maakt uiteraard geen r... uit, maar ja, dat zal wel wishful thinking blijven.

brandaris

  • matroos
  • **
  • Berichten: 91
Re: Infrastructuur havens
« Reactie #104 Gepost op: 27 augustus 2009, 21:55:24 »


Misschien wordt het tijd dat dan gedacht wordt aan plekken elders bijvoordbeeld in Harlingen


Leen 

Nooit moeten ze de schepen in Harlingen laten overnachten, dit zou niet tengoede komen aan de werkgelegenheid op eilanden en de sfeer van de rederij, het is tenslotte al een aderlating dat de directie tegenwoordig kantoor houdt in Rotterdam en 't hoofdkatoor van de veren gevestigt is in Harlingen