MS KoegelwieckTopic voor foto's, discussie en andere wetenswaardigheden over dit schip wat op 7 juli 1992 in dienst van Rederij Doeksen gekomen is.
Voor uitleg over het plaatsen van foto's: Overige onderwerpen - Foto's plaatsenVoor meer info/hulp, neem contact op met de Moderators via Email of een Persoonlijk Bericht. Moderators:
PiebeJanMan,
Wim Vink,
Vriend, en
Jan Leenstra.
Enkele algemene gegevens van de Koegelwieck:IMO: 9035527
Callsign: PFJG
MMSI: NB x
Type: Passagierschip
Geregistreerde thuishaven: Terschelling
Klassebureau: Det Norske Veritas
AfmetingenLengte (oa): 36,68 m.
Lengte (pp): 28,0 m.
Breedte (gem): 9,6 m.
Diepgang (CWL): 1,6 m.
Depth: 3,6 m.
TonnagesDWT: 70 t.
GT: 439 t.
NRT: 150 t.
CapaciteitPassagiers: 312*
PrestatiesMotoren: 2 x MWM TBD604BV16 x
Vermogen (MCR): 5026 PK ~ 3696 kW
Toerental motoren: 1858 rpm
Voortstuwing: 2x waterjet
Boegschroef: geen
Snelheid (op CSR): 33 knopen**
ConstructieGebouwd bij: Harding verft A/S, Rosendal (Noorwegen)
Bouwnummer werf: 262
Kiellegging: 15-9-1991
Tewaterlating: 10-4-1992
Opgeleverd: 23-7-1992
In dienst Rederij Doeksen: 7 juli 1992 x
Bronnen: Lloyd's Register - Fairplay's Internet Ships Register,
http://www.rederij-doeksen.nl/index.php?id=47 en dit forum.
* Per 1 januari 2008 de eerste klas afgeschaft op dit schip, omdat er op de Tiger geen 1e klas stoelen zijn. De eerste klas op de Koegelwieck betroffen circa 12 stoelen onder het stuurhuis met zicht vooruit op het water, nu zijn dit 'gewoon' 2e klas stoelen.
** Dienstsnelheid volgens Lloyd's Register (volgens Rederij Doeksen 32 knopen).
Topicstart: PiebeJanMan
--------------------------------------------------
Vanmiddag hoorde ik dat de Koegelwieck ook wel eens speciaal in de nacht voer om een patient naar Harlingen te brengen. Weet iemand hier meer over? Hoor graag.
Groeten,
Marten.