Schepen van Doeksen > Doeksen slepers

Zeehond (2x vlet en 1x motorkruiser)

<< < (3/6) > >>

Gijsha:
Hierbij een plaatje met een artikel over de indienststelling van dit fraaie scheepje. Wat is er nog meer over deze Zeehond bekend?

Gijs Hesselink

Gijsha:
De dieselmotorvlet "Zeehond" gebouwd in 1957 moet een voorganger hebben gehad, die in 1956 verloren is gegaan, volgens bijgaand artikel in het Dagblad van het Noorden van 21 juni 1956.
Groet,
Gijs Hesselink

Gijsha:

--- Citaat van: Wim Vink op 14 februari 2014, 16:33:05 ---Nog even voortborduren op bovenstaande Zeehond.
Op een gegeven moment is dit schip bij een berging gebruikt in omgeslagen en de branding.
Het feit weet ik, maar verder helemaal geen details.
Ik kan er nergens wat over terugvinden; niet in boeken en niet op internet.
Wie kan mij helpen aan de gezochte gegevens?
--- Einde van citaat ---

@Wim Vink
Naar aanleiding van onderstaande vraag: Het verhaal staat uitgebreid in de Leeuwarder Courant van 16-1-1971, verteld door Volkert Doeksen. Het gebeurde 10-12 jaar eerder bij de berging van een viskotter. De opstapper Oep Starrenburg verloor daarbij het leven. Zie http://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:010618623:mpeg21:a0335. Uit een ander artikel blijkt, dat het in januari 1960 is gebeurd bij de berging van de Helderse viskotter "De drie gebroeders". Zie hiervoor http://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:010371138:mpeg21:a0123
Groet,
Gijs Hesselink

Wim Vink:
Bedankt voor de nadere toelichting met bijbehorende links.

Wim Vink:

--- Citaat van: Gijsha ---De dieselmotorvlet "Zeehond" gebouwd in 1957 moet een voorganger hebben gehad, die in 1956 verloren is gegaan, volgens bijgaand artikel in het Dagblad van het Noorden van 21 juni 1956.
Groet,
Gijs Hesselink

--- Einde van citaat ---


Ik ken er precies 1 foto van. Die staat afgebeeld in het boek "De Reederij 1908-2008" van W.J.J. Boot.
Pagina 194, onderaan.

(NB. het boek is nog in de handel.)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie