Auteur Topic: Nieuws  (gelezen 303049 keer)

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #105 Gepost op: 18 december 2010, 20:59:45 »
MS Midsland korte tijd vast op zandbank

15-12-2010

Gisteravond heeft het MS Midsland korte tijd vastgezeten op een zandbank. Het schip kwam snel weer los, want door achteruit te slaan kon het op eigen kracht loskomen. Waar het schip vastgezeten heeft, is niet bekend, maar dit is waarschijnlijk bij de Richel geweest . Wat de exacte oorzaak is, is niet bekend, maar is waarschijnlijk een stuurfout. Of er schade aan het schip is, is niet bekend. Het schip hoeft in ieder geval niet naar de werf voor reparatie en zal volgens dienstregeling blijven varen.
Het MS Midsland vaart tijdelijk op de dienst Harlingen – Vlieland v.v., omdat het MS Vlieland met technische problemen in Harlingen ligt. Waarschijnlijk heeft het een gebroken schroefas. De Vlieland had geen gebroken schroefas, maar de schroefas was wel in de soep gelopen, bij de conus.


MS Midsland bij Vlieland (archieffoto)

http://www.veerbootinfo.nl/2010/12/ms-midsland-korte-tijd-vast-op-zandbank/

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #106 Gepost op: 21 december 2010, 16:23:50 »
Ik ben benieuwd... Gaat de sneldienst er bijna uit vanwege het ijs of is het zo erg nog niet...?

Bert Gritter

  • matroos
  • **
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
    • Foto's van bertje
Re: Nieuws
« Reactie #107 Gepost op: 23 december 2010, 22:12:39 »
Ik zie op AIS dat alle schepen nu getoond worden. Zelfs met het goede categorie.... Koegelwieck en tiger als hogesnelheidsschip. Ook de Noord-Nederland als cargo.

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #108 Gepost op: 24 december 2010, 12:38:00 »
Volgens mij alleen de Midsland nog niet (of het staat uit?), zie 'm op de webcams aankomen maar niet op mijn AIS site...

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #109 Gepost op: 24 december 2010, 17:59:10 »
Klopt, de Midsland heeft geen AIS, ik meende met het oog op de vervanging en de 'geringe' inzet.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #110 Gepost op: 8 februari 2011, 20:21:47 »


Zoals bij sommigen al bekend is Doeksen met een weblog begonnen.
Dit lijkt me alleen maar goed, want onbekend maakt onbemind.

Het gepraat en geschrijf over de EVT en Doeksen, vaak zonder dat men op de hoogte is van de echte feiten, meestal is het niet meer dan speculatie, maakt een weerwoord van Doeksen denk ik noodzakelijk. 
Zwijgen helpt niet en moedigt speculatie alleen maar aan 
Bovendien, maar dat vind ik, is meer openheid ook nodig als Doeksen straks de enige vervoerder mag zijn.
Een moderne rederij maakt zijn plannen wereldkundig, komt met voorstellen, stelt te verwachten nieuwe schepen en andere activiteiten voor aan zijn publiek enzv.
Bedrijven in het algemeen maar ook de politiek  hebben rekening  te houden met meer mondigheid van het publiek, lees klanten, die echt wel doorhebben als ze bedonderd worden.

Leen




 

OLAU-fan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 165
  • Geslacht: Man
  • Synergie
Re: Nieuws
« Reactie #111 Gepost op: 8 februari 2011, 21:02:04 »
Onbekend maakt onbemind. Publicatie van jaarverslagen met jaarrekening is daar onderdeel van. Juist daar was verbetering te behalen.

We wachten de ontwikkelingen af...
Allrounder, geen hooligan

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Nieuws
« Reactie #112 Gepost op: 8 februari 2011, 21:22:49 »
Onbekend maakt onbemind. Publicatie van jaarverslagen met jaarrekening is daar onderdeel van. Juist daar was verbetering te behalen.

We wachten de ontwikkelingen af...

Dat over publicatie van jaarverslagen geloof ik niet zo in. De enige geslaagde privatisering is die van de voormalige Rijksveren op Ameland en Schiermonnikoog. Betere schepen, goede dienstverlening, hogere tarieven winstgevend en niemand die ooit naar de jaarverslagen van WPD heeft gevraagd (op een enkele uitzondering na, maar die zal wel voor RA hebben gestudeerd). Koninklijke TESO is de enige die dat doet en gegarandeerd, dat iedereen ze verzamelt, maar begrijpen is vers twee van psalm een.

Daar zit het hem echt niet in.

ben doeksen fan

  • matroos
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #113 Gepost op: 18 maart 2011, 14:16:51 »
Dit staat op de site van doeksen :

Citaat
Vanaf 1 april vaart de sneldienst volgens zomerdienst.

ben doeksen fan

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #114 Gepost op: 18 maart 2011, 14:18:23 »
Dat was de afgelopen jaren al zo xD. De veerdienst overigens ook in zomerdienst ;)

ben doeksen fan

  • matroos
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #115 Gepost op: 19 maart 2011, 16:26:05 »
De veerdienst overigens ook in zomerdienst ;)

De veerdienst gaat pas in zomerdienst op 16-4

Jelle Krijthe

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • Goeiedag eem zeg maar!
Re: Nieuws
« Reactie #116 Gepost op: 21 maart 2011, 23:50:48 »
Even op mijn "vakgebied", gecombineerd met een ex-Doeksen schip.
De "Witte de With" heeft een brandje aan boord gehad. Ze had toch wel eens tijdens Oerol gevaren meende ik?

Zie hier het nieuwsartikeltje:
http://rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2011%2Fmaart%2FBrand%20op%20Waterbus%20bij%20de%20Willemskade

Goeie!

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #117 Gepost op: 9 april 2011, 12:10:00 »
Horeca Doeksen volledig over op groothandel Kooyman

De horeca-afdeling van Rederij Doeksen zal voortaan nog maar van één groothandel goederen afnemen. Hierbij is gekozen voor Kooyman Terschelling binnen de visie van Rederij Doeksen om duurzame samenwerkingsverbanden met eilander ondernemers te stimuleren.

Voorheen deed Rederij Doeksen zaken met verschillende groothandels, waaronder ook Kooyman. Dit had tot gevolg dat er veel administratieve en logistieke taken bijkwamen. Rederij Doeksen is bezig de horeca-afdeling beter te structureren en dit is een maatregel die hierbij hoort.

Vanaf 18 april zal alleen nog maar bij Kooyman Terschelling besteld worden. Hierdoor komt er meer structuur in de horeca van Doeksen en streeft Rederij Doeksen de visie na om duurzame samenwerkingen aan te gaan met eilander ondernemers.

Veerbootinfo.nl

OLAU-fan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 165
  • Geslacht: Man
  • Synergie
Re: Nieuws
« Reactie #118 Gepost op: 9 april 2011, 15:02:35 »
Dat is positief nieuws van Doeksen, het "onRotterdamsen" van grootschalige contracten. Hebben ze soms in ons EVT-topic meegelezen..? :P

De eilander economie is verder gebaat bij kleinschalige activiteiten en spreiding van geldstromen en macht. Dit lijkt een stap in de goede richting, echter laten we ons niet vergissen. Neven-effect voor Doeksen is dat men een klant voor de totale goederenstroom heeft zekergesteld, want Doeksen kennende zal onderdeel van het contract zijn dat doeksen het exclusieve vervoer heeft voor alle overzeese transporten door Kooyman. Dit zagen we ook bij diverse eilander evenementen die gesponsord worden door Doeksen: die mogen in hun publicaties zelfs niet noemen dat er een "andere" reder is die ook vervoer tussen Harlingen en Terschelling verzorgt. Ook het grote OEROL-festival dient zich aan de eisen te houden. Heb dit ooit eens van de OEROL-organisatie als reactie teruggemaild gekregen, n.a.v. een tip door mij op hun site dat er meer vervoerders zijn naast Doeksen. Er dient dus censuur te worden toegepast... :-\ :-\ :-\


Doeksen is de markt de baas. Of je het nou fijn vindt of niet...
« Laatst bewerkt op: 9 april 2011, 15:19:14 door OLAU-fan »
Allrounder, geen hooligan

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Nieuws
« Reactie #119 Gepost op: 11 april 2011, 12:21:22 »


Als ING het Nederlandse voetbal sponseert zie je toch ook geen reclame van AEGON langs de tribunes.
Dat Oeral dan de concurrent niet noemt lijkt me niet meer dan logisch

Leen