Auteur Topic: Nieuws  (gelezen 303044 keer)

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #75 Gepost op: 24 februari 2010, 23:47:12 »
Zoals hierboven gemeld door Redmer:

"De Tobbedanser": Multidisciplinaire veerbootoefening op de Waddenzee

Onder de projectnaam "de Tobbedanser" oefenen hulpverleningsdienst Frysl?n, Rederij Doeksen, de KNRM, Kustwacht, het KLPD te water, Rijkswaterstaat, en diverse overheden op dinsdag 2 maart een veerbootramp op de Waddenzee. Tijdens de oefening moeten als gevolg van een brand tijdens een reguliere overtocht van de ms Vlieland van Harlingen naar Vlieland ca. 70 passagiers worden ge?vacueerd.

De evacu?s zijn afkomstig van de Zeevaartschool Willem Barentsz (Terschelling), de RSG Harlingen, afdeling sport, dienstverlening en veiligheid (SDV) en Lotus (Landelijke Opleiding tot Uitbeelding van Slachtoffers). De rampoefening vloeit voort uit het Incident Bestrijdingsplan voor de Veerdiensten dat onderdeel uitmaakt van het Co?rdinatieplan Rampenbestrijding Waddenzee CRW). Het CRW wordt in de loop van 2010 vervangen door een Incident Bestrijdingsplan voor de Waddenzee (IBP-W).

Provincie Frysl?n

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #76 Gepost op: 27 februari 2010, 14:26:03 »
Doeksen wil terminals opknappen

HARLINGEN – De passagiersterminals van Rederij Doeksen in Harlingen en op Terschelling en Vlieland krijgen een opknapbeurt. De panden zijn gedateerd en niet klantvriendelijk genoeg. Doeksen wil passagiers bovendien elektronisch in laten checken. Hierdoor zal op den duur minder personeel nodig zijn.

Directeur Paul Melles heeft bij de gemeente Harlingen al een bouwvergunning aangevraagd, maar denkt dat de werkelijke verbouwing pas over een jaar begint. ,,Het gaat overigens alleen door als we de concessie krijgen”, aldus Melles. Over kosten kan hij nog niets zeggen.

Eilanders en mensen die de eilanden vaak bezoeken, krijgen in de nieuwe situatie een eigen ingang.

,,Zij krijgen een priority lane die hen scheidt van de toerist. De laatste heeft wellicht meer hulp nodig met inchecken en wil toeristische informatie. Dat wil de eilander bevolking helemaal niet, dus die willen we daar ook niet mee lastig vallen.”

Het boarden gaat volgens Melles in de toekomst volledig automatisch. ,,De passen van de eilanders krijgen biometrische kenmerken. Van de toeristen koopt bijna 60 procent het bootkaartje via internet. Deze tickets worden nu door twee mensen met de hand gescand. Dit gaat straks automatisch. De passagiersverwerking kunnen we hooguit met een persoon af. In het hoogseizoen zullen we dus minder mensen inhuren.”

Doeksen moet wel naar personeelskosten kijken, vanwege de marktwerking, aldus Melles. ,,Willen we concurrerend zijn, dan moeten we goedkoper werken.”

De loketten in de Harlinger terminal verdwijnen. ,,We willen een doorkijk maken naar de zee. De informatiebalie moet klantvriendelijk worden. In de terminal komen kaartautomaten.”

Ook op Terschelling verandert de situatie in de passagiershal. ,,Het pand blijft zoals het is, al krijgt het wellicht een ander kleurtje. De dranghekken verdwijnen.”

Melles bekijkt nog hoe de terminal op Vlieland anders kan. ,,We willen ook hier alle passagiers via een terminal naar de boten kunnen krijgen. Dat is nu niet het geval, omdat de snelboot achter de ingang voor auto’s van de veerboot ligt. Hierop moeten we nog iets verzinnen.”


Leeuwarder Courant
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2010, 14:27:36 door Boboko »

natureboy

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #77 Gepost op: 27 februari 2010, 17:35:41 »
Ik heb wel in de gaten, dat het steeds gezelliger en persoonlijker word, leuk zo'n automaat, fijn zo'n scanapparaat. En klantvriendelijk dat die apparaten zijn!!!!!!!

Pieter

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #78 Gepost op: 27 februari 2010, 17:40:52 »
Ik heb wel in de gaten, dat het steeds gezelliger en persoonlijker word, leuk zo'n automaat, fijn zo'n scanapparaat. En klantvriendelijk dat die apparaten zijn!!!!!!!

Pieter

Beetje met je tijd meegaan Pieter...........
We gaan toch ook niet meer met de trekschuit? En je zit toch ook achter een PC en stuurt geen postduif naar mij toe  ;D
En dat persoonlijke, dat houden we er onderling hier op het forum wel in.  :)
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

natureboy

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #79 Gepost op: 27 februari 2010, 19:59:13 »
Ik denk dat wij dan een verschil van opvatting hebben, Wim, als ik eerlijk ben, dan maak ik veel liever een praatje met je op de Willem Barentszkade dan via deze- of welke site dan ook.

Pieter

HansG

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #80 Gepost op: 27 februari 2010, 22:39:26 »
Ik heb wel in de gaten, dat het steeds gezelliger en persoonlijker word, leuk zo'n automaat, fijn zo'n scanapparaat. En klantvriendelijk dat die apparaten zijn!!!!!!!

Pieter

Of ze zetten een mooie dame er bij om je te helpen, zoals op Schiphol de grondstewardessen bij de incheck-automaten...

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Nieuws
« Reactie #81 Gepost op: 27 februari 2010, 23:24:26 »
Ik heb wel in de gaten, dat het steeds gezelliger en persoonlijker word, leuk zo'n automaat, fijn zo'n scanapparaat. En klantvriendelijk dat die apparaten zijn!!!!!!!

Pieter

Of ze zetten een mooie dame er bij om je te helpen, zoals op Schiphol de grondstewardessen bij de incheck-automaten...

Probeer eens aan die mooiheid te beantwoorden, dikke kans dat je definitief wordt ingecheckt bij de Marechaussee ;D

natureboy

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #82 Gepost op: 28 februari 2010, 08:57:59 »
Ik heb wel in de gaten, dat het steeds gezelliger en persoonlijker word, leuk zo'n automaat, fijn zo'n scanapparaat. En klantvriendelijk dat die apparaten zijn!!!!!!!

Pieter

Of ze zetten een mooie dame er bij om je te helpen, zoals op Schiphol de grondstewardessen bij de incheck-automaten...

Helaas, die mooie, aardige dame word dus nu juist wegbezuinigd. En als ik Melles (en andere hotemetoten uit het bedrijfsleven en overheid) een tip mag geven. Gebruik je eigen taal eens wat meer, je hoeft je er niet voor te schamen om je in het Nederlands te uiten.

Pieter

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Nieuws
« Reactie #83 Gepost op: 28 februari 2010, 15:08:44 »
Men spreekt van een verbouwing, en verderop lees ik ook dat de huidige panden blijven staan. Dat is jammer want ik zou liever zien dat die lelijke dingen met de grond gelijk gemaakt worden. Ik verwacht ook niet dat ze er iets moois van gaan maken, maar meer de indeling van de panden aanpassen.

Als ik Doeksen was voerde ik eerst de kaartautomaten en het automatisch inschepen in voordat de loketten e.d. verdwijnen. Kan een gezellige boel worden als het nieuwe systeem kinderziektes gaat vertonen, maar misschien hebben ze zelf al een overgangsperiode gepland. Denk trouwens dat die 40% die niet via het internet boekt, ook niet erg gecharmeerd zal zijn van een kaartautomaat.

Ik heb prima ervaringen met het huidige systeem van Doeksen waarmee je via het internet boekt. Voor van de zomer bij Wagenborg geboekt en dan moet je nog via een formulier op de site een reservering doen en weet je niet direct of je met de aangegeven vaart mee kunt. Ook kun je niet via Ideal betalen en krijg je nog een acceptgirokaart thuis. Het werkt allemaal wel, maar dan is Doeksen al weer een stuk verder. Wat ik alleen nog moet zien is dat automatisch inschepen. Nu boek je online en print je zelf de tickets uit met daarop een barcode. Ik zie het al voor me dat mensen met verfrommelde papiertjes of natgeregend met doorlopen inkt bij zo'n automaat staan te ........

OLAU-fan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 165
  • Geslacht: Man
  • Synergie
Re: Nieuws
« Reactie #84 Gepost op: 3 maart 2010, 18:54:59 »
Een nieuwsfeit dat ook ons als ferry-liefhebbers raakt, is het bericht dat vanaf 2010 de rol van de KNRM en Doeksen iets wordt beperkt, omdat de SAR vanaf dat jaar per helicopter ook 's nachts het pati?ntenvervoer gaat verzorgen.

De link:  http://www.nu.nl/binnenland/2197602/s-nachts-patientenvervoer-wadden.html

De tekst:

Ook 's nachts pati?ntenvervoer vanaf Wadden
 Uitgegeven: 3 maart 2010 17:34
Laatst gewijzigd: 3 maart 2010 17:34

TERSCHELLING - Pati?nten op de Waddeneilanden kunnen over twee jaar ook 's nachts naar een ziekenhuis op het vasteland worden gebracht. Defensie zet daartoe vanaf 2012 andere helikopters in.
 ? ANPDeze NH-90-helikopter kan ook in het donker pati?nten vervoeren.

De huidige Agusta-helikopters van de zogeheten Search and Rescue-eenheid (SAR) kunnen dat niet. Het ziekenvervoer gaat daarom nu nog met de boot.

AfsprakenOp Terschelling hebben diverse partijen woensdag hun handtekening gezet onder afspraken over het acute pati?ntenvervoer vanaf de Waddeneilanden. De nieuwe helikopters staan hiervoor straks dag en nacht klaar in Den Helder.

Nu staan de SAR-toestellen, die in de afgelopen decennia circa 4500 pati?nten hebben vervoerd, nog in Leeuwarden.

Allrounder, geen hooligan

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #85 Gepost op: 30 maart 2010, 15:41:17 »
Doeksen wil omzet geheim houden
LC | Gepubliceerd op 30 maart 2010, 09:43

TERSCHELLING - Rederij Doeksen wil niet dat het ministerie van verkeer en waterstaat bedrijfsgegevens verstrekt aan concurrent EVT. Deze staan in een onderzoek naar de mogelijkheden voor concurrentie op veerverbindingen in Nederland.

De omzet- en winstcijfers die genoemd worden zouden een verkeerd beeld geven van de werkelijkheid. De EVT wil het rapport inzien om te beoordelen of de conclusie gerechtvaardigd is dat er geen ruimte is voor concurrentie op de lijn Harlingen-Terschelling.

Lees meer in de LC van dinsdag. (Iemand?)

Bron: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article5953252.ece/Doeksen-wil-omzet-geheim-houden

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Nieuws
« Reactie #86 Gepost op: 25 mei 2010, 23:23:59 »
Beste mensen,

Kort even een melding van ander karakter.

Vandaag kreeg ik bericht dat oud-directeur Henk Oosterbeek na een lang ziekbed is overleden.

Groet,

Willem JJ Boot

OLAU-fan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 165
  • Geslacht: Man
  • Synergie
Re: Nieuws
« Reactie #87 Gepost op: 26 mei 2010, 00:11:13 »
Beste mensen,

Kort even een melding van ander karakter.

Vandaag kreeg ik bericht dat oud-directeur Henk Oosterbeek na een lang ziekbed is overleden.

Groet,

Willem JJ Boot
Oops, erg triest. Gecondoleerd voor de nabestaanden. De gevreesde ziekte waarschijnlijk???
Begin jaren '90 deze man enkele keren ontmoet op 't kantoor te Harlingen en hem enkele malen in het NOS journaal gezien toen er een bericht over vermeende onveiligheid op de Waddenveren in de pers kwam.

Probeer behalve bewust te leven, vooral ook te genieten; voor we het weten kan het voorbij zijn.


Vr.gr.

Robert
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2010, 00:13:11 door OLAU-fan »
Allrounder, geen hooligan

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Nieuws
« Reactie #88 Gepost op: 11 juni 2010, 16:00:51 »
LC-nieuws op beeldschermen veerdiensten

LEEUWARDEN - Op de veerdiensten naar Vlieland en Terschelling is vanaf vrijdag het nieuws van de Leeuwarder Courant te zien.......

Bron: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article6155335.ece/LC-nieuws-op-beeldschermen-veerdiensten-
« Laatst bewerkt op: 27 september 2011, 21:54:53 door PiebeJanMan »

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Nieuws
« Reactie #89 Gepost op: 13 juni 2010, 22:50:48 »
Doeksen zet 17.500 mensen over naar Oerol

TERSCHELLING - Bijna 17.500 mensen zijn dit weekeinde door rederij Doeksen naar het Oerolfestival op Terschelling gebracht. Dat zijn er iets meer dan vorig jaar, aldus woordvoerder Richard de Vries van de rederij.

Op donderdag en vrijdag liep het storm en was het beduidend drukker dan in voorgaande jaren ? Oerolgangers vertrekken kennelijks bijtijds naar het eiland. Het weekeinde zelf was het rustig.

Leeuwarder Courant