Schepen van Doeksen > Actueel
Nieuws
PiebeJanMan:
Inerdaad, zie ook website harlinger courant:
http://www.harlingercourant.nl/nieuws/harlingen/correctie-bericht-nieuwe-veerdienst-waddenzee/2/3490
--- Citaat ---Correctie bericht nieuwe veerdienst Waddenzee
26 februari 2013 15:09 | 4050 keer bekeken | Nieuws » Harlingen
HARLINGEN - In de Harlinger Courant van afgelopen dinsdag is een bericht verschenen over het initiatief voor een nieuwe (snel)veerdienst tussen Harlingen, Terschelling en Vlieland. Een deel van dit bericht verscheen op deze site (zie onder). Het betreft hier een opeenstapeling van verzonnen elementen welke door de jeugdige persoon in het artikel, als droom gezien werden. Pas na de vele reacties op de publicatie van het verhaal drong bij de jongeman de impact van dit verhaal door. Derhalve is het een luchtkasteel en kan er ook geen verband worden gelegd met de genoemde namen in het artikel.
TERSCHELLING/HARLINGEN – Er zijn plannen voor een nieuwe veerdienst op de Waddenzee. Rederij Sneldienst Terschelling Vlieland (STV, in oprichting) uit Dokkum wil met een supercatamaran de dienst tussen Harlingen en de beide waddeneilanden gaan onderhouden. Het schip zal de ‘Richel’ worden gedoopt.
De boot van ruim vijftig meter lengte moet met een snelheid van meer dan dertig knopen 46 auto’s en 660 personen kunnen vervoeren. Damen Shipyards zou het schip voor dertig miljoen willen bouwen.
De ondernemer (“Ik wil nog niet met mijn naam in de krant”) heeft vorige week bij Rijkswaterstaat een verzoek tot medegebruik van het Openbaar Dienstencontract (ODC) ingediend.
Hoewel de initiatiefnemer pas 16 jaar oud is, heeft Rijkswaterstaat de aanvraag serieus genomen en hem een exemplaar van het ODC toegezonden. “Ik zoek investeerders voor de nieuwe boot; ben ook actief in vastgoed”, zegt hij.
Gezien de jeugdige leeftijd van de ondernemer zou het plan vooralsnog naar het rijk der fabelen kunnen worden verwezen en verdient het eigenlijk niet het predikaat nieuwswaardig. Ware het niet dat de Dokkumer een neef is van coasterkapitein Frans Westra. En dat is een bekende naam als adviseur in kringen van Rederij EVT, de andere medegebruiker op de veerdienst Harlingen-Terschelling v.v.
Meer in de HC van dinsdag 26 februari.
--- Einde van citaat ---
Leen:
Eigenlijk zit ik maar te wachten op echt nieuws.
Hoe zit het nu met de uitspraak van het CBB, wanneer komt deze dan?
Hoe zit het met de vervanging van de Midsland?
En zo gebeurt er eigenlijk maar steeds niks.
Goed nieuws voor Doeksen, naast die maar steeds aanhoudende onzekerheid over de dienst Terschelling, is wel dat het vervoer naar Vlieland in 2012 alle records heeft gebroken.
Is tenminste dan wat.
Leen
Vriend:
Volgens de geruchtenmolen heeft het CBB op 16 januari 2013 de zaak behandeld. Het schijnt dan 6 tot 8 weken te duren voor de uitspraak volgt. Als die geruchten kloppen, dan kan de uitspraak elk moment komen. Ik zeg 'als' want het zijn geruchten.
Het is bekend en zelfs letterlijk door Doeksen uitgesproken dat de vervanging van de Midsland samenhangt met de concessie. Volgens mij ligt alles al klaar en hoeft het na de uitspraak van het CBB van de plank gehaald te worden. Of het kan het ronde archief in als die uitspraak negatief uitpakt voor Doeksen.
Dat van de recordaantallen voor Vlieland wist ik niet maar het verbaast me eerlijk gezegd ook niet. Ik heb als frequent bezoeker van het eiland vooral gemerkt dat er buiten het seizoen om meer bedrijvigheid is. Inderdaad een mooie opsteker in deze tijden.
Leen:
Hoi Vriend,
Natuurlijk weet ik van die samenhang tussen de concessie en de vervanging van de Midsland, maar toch het duurt en duurt.
Het is te hopen dat die uitspraak er spoedig komt want het gedoe met EVT is nu al jaren bezig en kost jaar in jaar uit veel geld.
Wat de aantallen naar Vlieland betreft, het waren er meer dan 181.000 ( toeristen dan ) een absoluut record.
Toch opvallend dat een zo'n klein eiland , met maar 1 dorp, in staat is zulke aantallen te trekken als je dat vergelijkt met het veel grotere Terschelling
( ik dacht toch meer dan de helft )
Leen
Arno:
De uitspraak komt volgens de laatste berichten pas begin april omdat de zaak erg ingewikkeld is en de rechter meer tijd nodig heeft voor er een uitspraak komt.
Ik hoop dat de zaak snel afgerond word want deze evt heeft inmiddels wel laten zien dat ze van allemaal mooie praatjes niet veel kunnen waarmaken.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie