Op zoek naar MV SERENGETIIk vrees dat ik geen bericht terug ga krijgen.
Ik vrees ook dat ze voor onze manier van nostalgie een dweperij iets minder begrip hebben in Tanzania. We leven hier in een idyllisch hoekje van de wereld: Vaart de boot een keer met tien minuten vertraging, dan is dat een ramp en moeten we ons aan kapot ergeren. Ik denk dat de mentaliteit elders anders is.
Maar we geven het daarom nog lang niet op. Onze speurtocht gaat onverminderd verder, er bestaan nog enkele opties:
[1].
Kan je dan gelijk deze doen?
MELI ya mv Serengeti imeteketea kwa moto kando ya pwani ya Forodha Mchanga, mita chache kutoka Bandari Kuu ya Malindi, Mkoa wa Mjini Magharibi Unguja [...]
Dat kunnen we inmiddels ongeveer met Google Translate, waarom heeft dit eigenlijk tot heden nog niemand gedaan
;
het is ook de moeite waard, want uit dit document blijkt de naam van de LAATSTE BEKENDE EIGENAAR. Voila:
„Imatekta schip MV Serengeti naar de lokale motokando douane Sandy, een paar meter van de haven Hoofd Malindi, Zanzibar Urban West Region.
Het schip, dat geen passagiers fakkel zomer op 7 middag waar enkele passagiers werden voorbereiding om te reizen met het gisteravond naar Pemba had.
Volgens de griffier van schepen Zanzibar, Mohammed Abdallah, het schip die in staat zijn 850 passagiers en 100 ton vracht in handen van Jack Enterprises Company.
Wanneer het brandende schip, een enorme menigte van mensen was op weg naar de scène om te veronderstellen dat mv Serengeti was een passagier in het.
Zanzibar Ports Corporation Fire and Rescue Squad, waren serieuze pogingen om het vuur met behulp van brandblusmiddelen gespecialiseerde boten blussen.
Sommigen van hen die getuigden zeiden dat ze zagen rook binnen het schip wijdt het, maar wist niets totdat het vuur werd gehouden elke tweede en uiteindelijk besloten
bellen diverse mensen om hen te informeren over het incident.Zij toonden aan dat de sterke wind die gestaag waaide bijgedragen aan snelle verbranding te varen parallel met rook hangen in de lucht. Informatie die onbevestigde blijft aangeven dat het schip onderging kleine reparaties waar tot in brand was ikichomelewa."Conclusie: Lars moet vroeger of later een openhartig gesprek
met deze meneeer beginnen.
[2.] Behalve ZANZINIUEWS is
dit weblog van belang, met een riante collectie van berichten. Ik zou de eigenaar een mailtje sturen, als ik jullie was.
Uit alles blijkt dat de SERENGETI inderdaad wordt ingezet als vracht- en passagiersboot tussen Pemba en Unga, dus an het einde van de wereld:
Noch bing-maps, noch google-maps noch marietraffic weten iets van een bootroute tussen deze eilanden.
Heeft iemand een idee waar de serengheti nu vaart? tussen welke plaatsen op zanzibar-tanzania en welke tijden?
Van deze dienst is volgens mij alles te verwachten, behalve een regelmatige verbinding met dienstregeligen, vaste tijden en regelmachtig onderhoud volgens Europese standards.
Het denkbeeld van horror is wellicht meer van toepassing. Namelijk...
[3.] ...wie dan nog behoefte heeft aan communicatie over de SERENGETI, kan op dit forum terecht en ook lid worden en tenminste in het Engels op zoek gaan naar informatie en getuigen: Hier staat een verzameling van opmerkingen over het lot van de boot; even bladeren, niet erg actueel; maar let op de juiste boot, er bestaat namelijk een tweede MV Serengeti op Lake Victoria. Er is onder meer sprake van een afhankelijkheid van de eilanders van deze boot, er is ook sprake van afschuwelijke dingen zoals de betrokkenheid enkele jaren geleden van de SERENGETI bij het inzamelen van honderden lijken i.v.m. een andere gekapseisde boot.
http://www.jamiiforums.com/search/560474/?q=mv+serengeti&o=relevance