Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vlieland / Midsland - 1968
Wim Vink:
--- Citaat van: Wim Vink op 28 maart 2010, 18:42:28 ---
--- Citaat van: PiebeJanMan op 28 maart 2010, 18:01:42 ---
Even een snelle vraag (ik ben even te lui om de boeken in te duiken): Welk schip voer er naar Vlieland tijdens de verbouwing van dit schip?
--- Einde van citaat ---
Noord-Nederland (Berenboot) en OV-1962.
--- Einde van citaat ---
Even nog een nuancering van mijn reactie:
Tijdens de 1e verbouwing in 1984/1985 was de OV de vervangende boot.
Toen de deksalon op de Vlieland werd gebouwd (1988) was de Berenboot het vervangende schip.
natureboy:
Ik denk dat het altijd gissen blijft, hoe deze brand is ontstaan, maar een machinekamer (zeker een oudere) is natuurlijk de ideale voedingsbron voor brand, ga maar na hete uitlaatgassenleidingen, drums met olie, misschien een met olie doordrenkte dot poetskatoen. settling en dagtanks, zaken als snelafsluiters en peilglasafsluiters, die na 42 jaar of misschien wegens slecht onderhoud niet meer goed functioneren? Brandkleppen die niet werken, en zeer waarschijnlijk de menselijke factor, paniek dus.
Op de "Trident Rotterdam" van de KNSM heb ik een carterexplosie van een hulpmotor meegemaakt, de explosiedeksels werkten goed dus de steekvlam kwam onder de machinekamervloer terecht maar het brandde daar dus meteen wel. In zo'n geval is het zaak om meteen de brand te blussen en dat gelukte in dit geval ook, maar als daar een minuut of wat over heen gaat, is er vaak geen houden meer aan en dan gaan machinekamerschachten, ventilatiekokers, trappenhuizen in combinatie met door hitte gebarsten ramen als ideale trekgaten functioneren. In zo'n geval kun je maar beter wegwezen.
Pieter
PiebeJanMan:
De LC ook weer met een zeer slecht artikel en te laat...
http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article5950529.ece/Oude-veerboot-Doeksen-uitgebrand
Wim Vink:
Terwijl het een ansichtkaart betreft, die bijna iedereen in zijn bezit heeft :D
Jan Leenstra:
de meest verkochte....
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie