Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vlieland / Midsland - 1968
natureboy:
Ja, dat buffetje staat nog heel goed in mijn geheugen gegrift, en dan vooral op vrijdagavond de laatste boot naar Terschelling, vraag me af of er nog foto's van dat barretje zijn.
In mijn tijd op de zeevaartschool waren de gouden reisjes ook op vrijdagavond maar dan de heenreis naar Harlingen met de vacantie of een lang weekend in het vooruitzicht. En uiteraard de herinnering aan Gorrie en Henk met hun dienbladen koffie broodjes en patat. Hoeveel kilometers zouden die jongens wel niet hebben gemaakt aan boord.
Pieter
Wim Vink:
Op 18 juli 1977 vaart de Midsland de haven van West-Terschelling binnen.
De rode vlag op het havenlicht betekende volgens mijn herinnering: haven is vol. Is dit juist?
Dia: © Wim Vink
Wim Vink:
In het EVT topic wordt gediscussieerd over pontons.
Doeksen startte in 1973 met een ponton voor de eerste Koegelwieck en in 1975 kwam er een ponton voor het eerste Ro-Ro-schip Midsland.
Dia: © Wim Vink
natureboy:
--- Citaat van: Wim Vink op 12 juli 2008, 15:42:27 ---Op 18 juli 1977 vaart de Midsland de haven van West-Terschelling binnen.
De rode vlag op het havenlicht betekende volgens mijn herinnering: haven is vol. Is dit juist?
--- Einde van citaat ---
Ja dat klopt Wim, toen nog een rode vlag tegenwoordig een rood fel schijnend licht.
cees:
en genomen van de Oost-Vlieland 1962 ( de bovenste foto)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie