Auteur Topic: Oost-Vlieland (Carolina)  (gelezen 304762 keer)

andre

  • Gast
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #165 Gepost op: 5 juli 2007, 08:44:43 »
In de doeksen tijd (tot 1989) zag de oost-vlieland er mijns inziens redelijk uit hoor. misschien zat er buiten wel eens wat minder uit maar binnen was alles goed op orde om passagiers te vervoeren.
In de carolina tijd is er veel inboedel uitgehaald en is ook het verval een beetje gekomen. Toen het schip weer in terschelling kwam bij rederij rijf was het een aardige bende ja, misschien bedoel je dat.

Overiges, het zou mooi zijn als ze weer een mooie mast plaasten boven de stuurhut, dit geeft het schip een mooier/stoerder uiterlijk. 

twintimer112

  • matroos
  • **
  • Berichten: 70
  • Geslacht: Man
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #166 Gepost op: 5 juli 2007, 14:31:26 »
Ik deel je mening Andre, maar Humtidumty ik mag ook nog hopen dat ze vele "ritjes"mag maken,
maar nu snel weer paar pics plaatsen hier

arthur

  • Gast
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #167 Gepost op: 5 juli 2007, 16:57:08 »
Mensen, ik kan het niet laten te reageren en ik wil niet lullig doen, maar de schepen van Vlieland zagen/ziet er altijd net iets beter uit dan de Terschellinger schoonheden, net iets minder roestsporen, net iets preciezer geverfd, dat was in het verleden zo en als ik nu de twee paradepaardjes Friesland en Vlieland vergelijk, dan zie ik toch beduidend meer roest op de eerste. Oke, de Friesland is al van middelbare leeftijd, maar die gaat toch ook regelmatig naar de werf.
« Laatst bewerkt op: 28 december 2011, 18:42:26 door Wim Vink »

jelle

  • Gast
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #168 Gepost op: 5 juli 2007, 19:02:36 »
Vind je?

Vlieland heeft nu eindelijk weer eens een nieuw schip. Het heeft een hele tijd tweedehands schepen van Terschelling gekregen..


Bob Koetsier

  • Gast
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #169 Gepost op: 5 juli 2007, 19:27:27 »
.....en als ik nu de twee paradepaardjes Friesland en Vlieland vergelijk, dan zie ik toch beduidend meer roest op de eerste. Oke, de Friesland is al van middelbare leeftijd, maar die gaat toch ook regelmatig naar de werf
Dat vind ik niet echt een eerlijke vergelijking.
De Friesland is al 19 jaar oud en de Vlieland nog maar 2 jaar, dat valt dus ook totaal niet te vergelijken.
De techniek is al een stuk verder, andere materialen, en weet ik wat allemaal nog meer....
En dat van die werf slaat ook nergens op, ze gaan beide even vaak naar de werf.
Dus dat valt echt op geen enkel punt te vergelijken...

Citaat
Winterdag, als ik weekenddienst van een vaste walmedewerker had overgenomen, dan werd er op de stille zondagochtend ALTIJD koffie gedronken op de Oost Vlieland, samen met de mannen van de oude Friesland en later de Midsland. Dhr Matser of Frans Horjus zorgde dan vaak voor iets extra's erbij; op het Terschellinger schip kwamen we nooit.
Vlielanders zijn inderdaad iets vriendelijker voor zover ik ondervonden heb, maar die krijgen in een jaar ook een stuk minder toeristen op bezoek dan Terschelling, dat heeft er denk ik ook een beetje mee te maken, maar dat kun je natuurlijk het allerbeste aan de eilanders zelf vragen ;)

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #170 Gepost op: 5 juli 2007, 21:24:27 »
Vind je?

Vlieland heeft nu eindelijk weer eens een nieuw schip. Het heeft een hele tijd tweedehands schepen van Terschelling gekregen..




Hoeveel nieuwbouw heeft Terschelling nou eigenlijk gehad?

Betreffende de langzame dienst is volgens mij de stand  Terschelling - Vlieland 2-3
Vlieland 1938, Oost-Vlieland 1962 en Vlieland 2005 (Vlieland)
Friesland 1956 en Friesland 1988 (Terschelling)

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #171 Gepost op: 5 juli 2007, 21:31:35 »
Naast de beide Friesland's heeft Terschelling toch nog een paar nieuwe schepen gehad hoor.
De Holland (2 of 3 keer?) en de Koegelwieck I heeft ook alleen maar Terschelling aangedaan.

Ik denk trouwens dat men op Vlieland (wellicht onbewust trouwens)  wat meer het gevoel heeft dat het hun eigen boot is. Op Terschelling is dit denk ik toch iets minder. Daar hebben ze heel vaak 2 of 3 verschillende schepen gehad.
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #172 Gepost op: 5 juli 2007, 22:26:06 »
Naast de beide Friesland's heeft Terschelling toch nog een paar nieuwe schepen gehad hoor.
De Holland (2 of 3 keer?) en de Koegelwieck I heeft ook alleen maar Terschelling aangedaan.

Ik denk trouwens dat men op Vlieland (wellicht onbewust trouwens)  wat meer het gevoel heeft dat het hun eigen boot is. Op Terschelling is dit denk ik toch iets minder. Daar hebben ze heel vaak 2 of 3 verschillende schepen gehad.

Ik heb duidelijk gesteld dat ik het over de gewone (lees langzame) veerdienst had.
De Koegelwieck behoort daar niet toe.
Ook de diverse Hollands niet.
Dat waren slepers die zo nu en dan op de passagiersdienst werden ingezet.

B.T.W. dit word zo behoorlijk off topic.
Ik denk dat dit soort onderwerpen beter in het "vragen over doeksen"  topic kunnen worden besproken.

http://www.schepenvandoeksen.nl/forum/index.php?topic=289.0
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2007, 23:03:27 door Marten-jan »

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #173 Gepost op: 19 juli 2007, 22:30:10 »
Ik heb wat foto's van de OV in Liberia online gezet.

http://www.schepenvandoeksen.nl/oostvlieland%201962%20in%20liberia.htm

Petra Lautenschutz-Vink

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Vrouw
Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #174 Gepost op: 16 augustus 2007, 23:19:25 »
Foto genomen op 27 maart 1989 in Zwijndrecht.

« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2016, 11:25:49 door Wim Vink »
Greetz Petra

zeeschuim

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 21
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #175 Gepost op: 22 augustus 2007, 20:31:20 »
Inmiddels weten waar de Oost Vlieland is gebleven en dat hij nuttige taken in Liberia verricht. Hopelijk onderhouden ze hem goed, zodat ie nog een tijd meekan, gelet op de foto's van Mirjam heeft ie wel wat te lijden....

Misschien niet helemaal relevant voor dit forum, maar wat is er met de Zeekoet gebeurd? Mooi schip. Vaart ie nog ergens rond?

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #176 Gepost op: 22 augustus 2007, 20:41:57 »
De Zeekoet voer als loodboot ergens in de Oostzee, volgens de laatste berichten op het Kustvaartforum. Hoe actueel dat bericht was, is mij niet bekend.
back on topic
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

valkenier

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 44
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #177 Gepost op: 26 augustus 2007, 22:24:36 »

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #178 Gepost op: 15 november 2007, 19:43:46 »
http://www.schepenvandoeksen.nl/oostvlieland%201962%20in%20liberia.htm

Monrovia, Liberia In dienst van de United Nations.

natureboy

  • Gast
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #179 Gepost op: 16 november 2007, 17:10:47 »
De Oost Vlieland live zien zal helaas niet meer gaan, tenminste niet op de Waddenzee, maar gelukkig zijn er nog de foto's, die levend houden, wat er niet meer is.

Pieter
« Laatst bewerkt op: 28 december 2011, 18:44:06 door Wim Vink »