Niet via de site van WDR nee. Wel via e-mail aan medeforumlid Cai Rönnau, www.inselfaehren.de.
Groeten
Die mail heb ik eveneens "van gehoord". De WDR-directie stelt zich echter officieel zo op, een andere wijze van communiceren met anderen toe te passen. Persoonlijke mails zijn persoonlijk en dus per definitie niet bedoeld om door anderen die zijn ingelicht, naar buiten te brengen. Voorheen heette dat wel "briefgeheim".
Denk er even aan dat, als privé-mails zo naar buiten komen, dat de informatie die we nodig hebben kan schaden. Beetje voorzichtig zijn, graag!
Misschien dat het duidelijk is, dat deze hele zaak behoorlijk gevoelig ligt tussen de betrokken partijen. Zoals ik al eerder hier heb gezegd: ik zou geen commentaar geven op de kwaliteit van het schip van een zusterrederij zoals dat op de Doeksen-site is gepubliceerd, tenzij ik al op een verschrikkelijke manier met die zusterrederij in de clinch lag, veroorzaakt door deze situatie.
Het mag misschien enig nut hebben, aan te geven hoe de verbanden tussen de Waddenrederijen liggen: de concurrentie ligt niet zozeer op het gebied van directe concurrentie in de eigen verbinding, maar tussen die rederijen als een exploitant, die elke overtocht van een passagier naar een ander eiland ziet als verlies op de eigen verbinding. Voor de meesten onder ons is de recente ontwikkeling bij de Waddenrederijen een hobby, die graag wordt aangevuld met de laatste weetjes. We hebben het hier echter over commerciële ondernemingen met grote financiële belangen. Dat zijn zaken, geen hobby. Dan is het goed te overwegen of we geen zaken beschadigen.
Gedurende de afgelopen kwart eeuw heb ik daar wat ervaring mee opgedaan, die heeft geleid tot een goede vertrouwensverhouding met de rederijen, omdat ze weten dat ik in cruciale gevallen niet eerder klets dan dat het kan.
Sorry dat ik misschien even zo streng overkom, maar het is misschien een enkele keer goed, dit toch even onder jullie aandacht te brengen.