Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Vlieland
Humtidumty:
--- Citaat van: wd op 28 mei 2010, 22:12:23 ---zit die deuk links voor bij de MS vlieland er ook al toen die nieuw was? Ik had nog geen foto gezien dat hij dat niet had.
--- Einde van citaat ---
Die "deuk" is een inham waarin de afmeerpaal precies valt. Dus ja: Deze zit er reeds in sinds het begin.
PiebeJanMan:
--- Citaat van: wd op 28 mei 2010, 22:12:23 ---zit die deuk links voor bij de MS vlieland er ook al toen die nieuw was? Ik had nog geen foto gezien dat hij dat niet had.
--- Einde van citaat ---
Haha, ik heb me ook een keer verbaasd over die 'deuk'! Is inmiddels al een paar keer voorbij gekomen op het forum, maar is geen probleem.
Maar... bij een schip hebben we het altijd over stuurboord of bakboord, niet links of rechts ;) Want het is toch echt wat anders!
PiebeJanMan:
Pinksterweekend op Vlieland:
PiebeJanMan:
Deel 2:
PiebeJanMan:
Emissiebeperking Ms Vlieland voor Rederij Doeksen
In het najaar van 2009 werd Discom B.V. benaderd door Rederij Doeksen met het verzoek om de mogelijkheden te evalueren voor het verminderen van de uitlaatemissies aan boord van het Ms Vlieland.
Rederij Doeksen verzorgt de veerdienst van, naar en tussen Harlingen, Terschelling en Vlieland. Met een zestal schepen streeft men naar een veilige, klantvriendelijke en servicegerichte dienstverlening, met moderne, veilige en effectief uitgeruste schepen. Het vaargebied van de rederij is ??n van de mooiste, maar meeste kwetsbare natuurgebieden van Nederland. Het streven van de rederij is om merkbaar milieubewust te werken door doorlopend te zoeken naar milieuvriendelijke voortstuwingsmogelijkheden, zodat er minder CO 2 wordt uitgestoten.
Om tot een goede oplossing te komen voor de gewenste emissiebeperking op het Ms Vlieland zijn Engineers van Discom B.V. naar Harlingen afgereisd om de huidige situatie te beoordelen om vervolgens, gezamenlijk met medewerkers van de rederij, de mogelijkheden in kaart te brengen.
Al snel werd duidelijk dat in verband met de locatie van de uitlaatleidingen, de bedrijfszekerheid en de operationele kosten, de voorkeur uitging naar een waterge?njecteerd uitlaatsysteem eventueel gecombineerd met droge dempers voorzien van ge?ntegreerde katalysatoren. Hierdoor zorgt het waterge?njecteerde uitlaatsysteem voor zowel de wassing van de grove roetdelen als voor de afkoeling van de uitlaatgassen welke hierdoor minder zullen opstijgen en dus tot minder overlast zullen zorgen aan boord van het Ms Vlieland. De droge geluiddempers met ge?ntegreerde katalysatoren zorgen voor de eliminatie van HC (koolwaterstoffen) en CO (koolmonoxide), waardoor de geur van diesel aan boord wordt weggenomen. Tevens zorgen deze geluiddempers er voor dat de hoeveelheid grove roetdelen met nog eens 25% kan worden verminderd.
Momenteel is het waterge?njecteerde uitlaatsysteem geproduceerd en deze zal gezamenlijk met de doorvoeringen en de elastische opstelling tijdens de dokperiode van het Ms Vlieland worden ingebouwd.
Bron: http://www.discom.eu/page.asp?news_id=15
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie