Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (16/127) > >>

Wim Vink:
Jazeker; zie ook SSS blz 320

natureboy:
Ik ga met Wim mee, de Schellingerland lijkt mij ook het meest aannemelijk, omdat de manouevreerstand in mijn ogen ook anders is dan op de Friesland, bovendien zat het negatief van deze foto bij andere van de Schellingerland.

Pieter

Humtidumty:
Heeft Doeksen zelf een boegschroef geplaatst of is dit pas later gedaan?

Henk Dijk:
Wat mij ook opvalt is dat de "oude Koningin" stukje bij beetje haar orginele kenmerken weer terug krijgt. De stuurhut is weer geel, net zoals vroeger en de spijlen langs de galerijen zijn ook weer allemaal aangebracht. Resteerd inderdaad nog de schoorsteen, die moet weer van boven afgerond worden !, maar ik heb hoop, de oude Friesland is duidelijk in goede handen!
De orginele posities van de trappenhuizen hoeven wat mij betreft niet in de orginele staat terug gebracht te worden, ik vindt de trappen partij aan de achterkant best wel mooi, i.p.v. het vletje boven het achterdek!
Henk dijk

borie:
Ze ziet er inderdaad weer een stuk beter uit dan ze weleens gedaan heeft. van de pijp weet ik dat die "afgetopt" is na de Doeksen tijd om zo het Amsterdam Rijnkanaal over te kunnen. De brughoogtes zijn daar 9 meter. Het zal eraan liggen of ze dit nog steeds willen kunnen of dat er toch weer een stukje pijp op komt. (Uiteraard vele malen mooier).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie