Iedereen bedankt voor de mooie foto's vanaf en onderweg naar Terschelling. Door de eerdere berichtgeving dacht ik dat het schip er pas vanmorgen zou aankomen. Vandaag had ik al vrij genomen en vanmorgen toch maar even wezen kijken. De presentatie van het boek was om 11:00 uur voor genodigden. Tot die laatste groep behoorde ik helaas niet, maar vlak voor de presentatie mocht ik even foto's maken binnen. De presentatie vond plaats voorin de bovensalon. Er lagen al twee exemplaren klaar met een boeklegger waarop de namen Homme Zantema en Cor Haringa te lezen waren. Jelle Horjus zou volgens de eerdere berichten ook aanwezig zijn, maar heeft de presentatie blijkbaar niet bijgewoond.
Hieronder zien jullie de cover van het boek. Mijn inziens een goede keuze om een mooie aquarel van Frans Schot hier af te beelden. Het boek heeft een hardcover met glanzende afwerking. De pagina's zij in kleur, behalve de oude foto's natuurlijk. Het net geen 100 pagina's tellende boek is inderdaad 'luchtig' geschreven en bevat ook veel verhalen van bemanningsleden. Leuk is ook het verhaal over de tewaterlating, die erg spannend was. Het boek geeft ook een beeld van de loopbaan van het schip vanaf het vertrek bij Doeksen tot nu. Tot slot ook leuk dat een aantal forumleden aan het woord komen. Dit is overigens niet alles wat in het boek staat, er is nog meer. Voor het bedrag van € 12,50 kun je het niet laten liggen....
Foto's: © Jeroen Vriend