Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
wd:
Beste Wim,
Vanaf welke boot is deze foto genomen?
Groetjes,Willem.
Wim Vink:
--- Citaat van: wd op 27 maart 2012, 17:05:02 ---Beste Wim,
Vanaf welke boot is deze foto genomen?
Groetjes,Willem.
--- Einde van citaat ---
Gelet op overige foto's die ik van mijn kennis ontving, moet het de Schellingerland zijn.
Wim Vink:
Een foto uit het eerste jaar van de Friesland: 1956.
Het schip vaart hier in het Schuitengat en zal weldra de haven van WTs indraaien.
Helaas is deze afbeelding niet krasloos...
foto: collectie T.D. Cupido
Edit 6-2-2013: ik heb geprobeerd de foto wat "op te poetsen", zodat de meeste krasjes weg zijn en daarna herplaatst.
Vriend:
De koningin van de Waddenzee vandaag op Koninginnedag bij aankomst in Medemblik. Even off topic over de windturbine die in aanbouw is. Op die plek stond een van de eerste generaties windturbines. Het ding had de bijnaam 'Ambtenaar' omdat ie vaker stilstond dan werkte. Deze nieuwe windturbine is een Enercon E-126 waarvan bij Emden al twee 6 MW prototypes staan. Deze wordt 7,5 MW en krijgt een tiphoogte van bijna 200m. Het wordt daarmee de grootste windturbine van Europa. Mooi is anders, maar het geeft wel een imposant beeld met die hijskranen erbij en daarnaast een contrast met de Friesland.
Foto's: © Jeroen Vriend
Vriend:
En even later weer bij vertrek. Dit was de tweede dienst van vandaag, dan ligt het schip maar heel kort aan de steiger.
Foto's: © Jeroen Vriend
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie