Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (75/127) > >>

Jan Leenstra:
Erg mooi!! Geef je je geheimen van je instellingen ook vrij??  Dan kan ik ook eens wat proberen!

Vriend:
Prachtige winterse plaatjes zie ik voorbij komen in diverse topics. Laat ik ook een bijdrage leveren met wat winterse plaatjes. De Friesland vanavond in Enkhuizen. Voor de foto's wel leuk dat het schip nu andersom ligt.

Foto's: © Jeroen Vriend

jantravel:
Jeroen ze zijn weer schitterend. Bedankt

Vriend:
Bij de foto's hiervoor merkte ik al op dat de Friesland andersom ligt. De reden hiervan zag ik vanmorgen in Enkhuizen. Er wordt momenteel gewerkt aan het berghout aan bakboordzijde. Een van de foto's heb ik flink uitgesneden zodat je kunt zien dat er nieuwe stukken aan de onderzijde van het berghout worden gelast. Een koud klusje met dit weer. Echter het koude weer heeft ook als voordeel dat de haven is dichtgevroren en er gemakkelijk vanaf het ijs aan de boot gewerkt kan worden.

Foto's: © Jeroen Vriend

Wim Vink:
Zo af en toe duikt er weer een plaatje "uit een schoenendoos" op. Zo ook bijgaande foto uit de zomer van 1958, toen de Friesland voor het eerst met dichtgemaakte zijgangen voer. (In 1956 waren die nog open en in 1957 provisorisch dichtgemaakt met zeildoek).
Ik kreeg deze foto van een kennis van mij.

foto: © Fam v.d. Zwaard

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie