Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
Vriend:
Twee oude ansichtkaarten van Terschelling met daarop een schip dat tot op de dag van vandaag (als museum/monument) nog rondvaart: De Friesland (1).
natureboy:
Dat ziet er geweldig uit, Jeroen, helemaal terug in de tijd, de sfeer van vroeger druipt er vanaf. Ik ben vanavond nog eens even op zoek geweest naar wannneer de vlet en de davits verwijderd zijn en toen kwam ik deze foto tegen, gemaakt in februari 1971, dezelfde zaterdag waarop onder het topic Oost Vlieland de laatste twee foto's werden gemaakt. De vlet is al verdwenen op deze foto en een paar maanden later zijn de davits ook verwijderd.
Pieter
Marten-Jan van Zanden:
Pracht foto's
Als klein jochie stond ik in de trieste zomer van......Iedereen weet het nog...Te wachten op de aankomst van de avondboten.
Nooit geen foto's gezien van de gezamelijk opstomende Friesland en noord-Nederland richting haven West.
willem boot:
--- Citaat van: Pollendam op 16 november 2009, 21:56:49 ---Pracht foto's
Als klein jochie stond ik in de trieste zomer van......Iedereen weet het nog...Te wachten op de aankomst van de avondboten.
Nooit geen foto's gezien van de gezamelijk opstomende Friesland en noord-Nederland richting haven West.
--- Einde van citaat ---
Ik zal morgenochtend eens even kijken, ik dacht wel zoiets te hebben dat ze allebei de haven inlopen. Ook uit die tijd.
Vriend:
Mooi 'dektafereel' Pieter, zo te zien met een aantal studenten van de zeevaartschool. Toen mijn vrouw en ik op vrijdag 19 maart 2004 naar Harlingen gingen met die andere Friesland, na onze huwelijksreis, zaten er ook veel studenten van de zeevaartschool op de boot. Net als op de foto gemakkelijk te herkennen aan het uniform. Ik meen mij te herinneren dat in die week deze Friesland (1) toen in de buurt van de zeevaartschool lag.
Even iets anders, waarom zijn toen eigenlijk het vletje en de davits verwijderd?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie