Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
rickstoll:
Hallo ik ben Rick Stoll en ik ben de stuurman/machinist van de Friesland. De Friesland is niet van de zeevaartschool. De Werkspoor dat er in staat is een 6 cilinder TMA 336 en die van de zeevaart school was een 8 cilinder TMA 338. Als iemand nog watwil weten kunne ze het ook aan mij vragen. Gr. R. Stoll
natureboy:
Dat de Friesland niet van de zeevaartschool was, is bekend. De onderdelen van een Werkspoor TMA 336 en TMA 338 zijn voor een groot deel onderling uitwisselbaar, behalve zaken als de krukas, maar cylindervoeringen koppen zuigers etc, zijn hetzelfde.
Pieter
Vriend:
Welkom op het forum Rick. Leuk om een forumlid erbij te hebben dat dicht bij het spreekwoordelijke vuur zit.
De laatste jaren is de Friesland weer prachtig teruggebracht in haar oorspronkelijke staat. Een vaak besproken onderwerp is de schoorsteen die in het verleden een stukje is ingekort. Zijn er plannen om deze weer te voorzien van een afgeronde kap?
Vriend:
Het bovendek van de Friesland (1). Datum onbekend.
natureboy:
De door jou geplaatste foto's zijn grote klasse, Jeroen, en niet alleen deze, maar de hele verzameling.
Deze foto is in ieder geval van voor 1971, het vletje en de davits zijn er toen nl. afgehaald.
Pieter
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie