Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Diverse vragen, opmerkingen en dingen over Doeksen

<< < (3/32) > >>

Humtidumty:

--- Citaat van: marten op 23 december 2005, 11:12:52 ---Als ik zie dat de Friesland en de Midsland 14 knopen varen, vind ik dat de Vlieland aardig de gang er in heeft. Op dat zelfde plaatje was eerder af te lezen dat ze 17 knopen voer.

Groeten,
Marten.

--- Einde van citaat ---
Zijn die 17 knopen genoeg om de tijdwinst te behalen die men wil?

Ik kan me voorstellen dat de Vlieland op dit moment niet op topsnelheid vaart, maar nog wat inhoudt omdat dit op dit moment alleen extra verbruik betekent op de "normale" dienstregeling.

Humtidumty:
Wanneer, waar en hoe vaak worden de schepen eigenlijk bevoorraad?
Voor eten en drinken zal dit vast weer afwijken t.o.v. water en olie.
Is daarvoor een vaste dag b.v. of wordt er op de brandstofmeter en watermeter gekeken en wordt dan bepaald dat men binnenkort moet bunkeren?
Als dat gebeurt doet men dit dan bij een aparte aanleglocatie voor brandstof en water?

jelle:
De Catering wordt bijna iedere dag (behalve zondag) bevoorraad op Terschelling om 12u.

Jan Leenstra:
Door Kooyman's Groothandel sinds kort. Zij hebben een contract afgesloten met daaraan een optie om dit met 2 jaar te verlengen.

De Vlieland werd laatst bevoorraad (brandstof) in de haven van Harlingen, toevallig was ik daar getuige van, als dit met de andere schepen ook zo gaat weet ik niet.

Leen:
Als je de folder van Doeksen mag geloven lopen de Friesland, Midsland en Vlieland allemaal even snel, n.l. 14 mijl
In de huidige dienstregeling vertrekken de Vlieland en Friesland gelijktijdig van de eilanden om 17.30 uur

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie