Auteur Topic: Film/video  (gelezen 135723 keer)

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Film/video
« Reactie #75 Gepost op: 20 februari 2010, 16:48:57 »
Mooie beelden van het bezoek van Juliana en Bernhard aan de Waddeneilanden in 1967.

« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2016, 11:37:54 door Vriend »

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Film/video
« Reactie #76 Gepost op: 13 maart 2010, 23:56:39 »
Het is weer zover, GPTV's Weromblik gaat zondag (morgen/vandaag dus) over Vlieland (of in ieder geval het tweede gedeelte, heb even gemist waar het eerste gedeelte was). Met beelden van de prachtige Oost-Vlieland in Harlingen en aan boord, en de Friesland in Harlingen. Morgen weer ieder uur op GPTV dus. Voor de Friezen onder ons.

Helaas zie ik dat de stream op www.gptv.nl nog steeds niet werkt. Misschien kan Redmer weer proberen de aflevering op te nemen, net als de vorige keer? Ik zou zo niet weten hoe het moet...

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Film/video
« Reactie #77 Gepost op: 14 maart 2010, 12:21:49 »
Het is weer zover, GPTV's Weromblik gaat zondag (morgen/vandaag dus) over Vlieland (of in ieder geval het tweede gedeelte, heb even gemist waar het eerste gedeelte was). Met beelden van de prachtige Oost-Vlieland in Harlingen en aan boord, en de Friesland in Harlingen. Morgen weer ieder uur op GPTV dus. Voor de Friezen onder ons.

Helaas zie ik dat de stream op www.gptv.nl nog steeds niet werkt. Misschien kan Redmer weer proberen de aflevering op te nemen, net als de vorige keer? Ik zou zo niet weten hoe het moet...

ze zeggen dat je dat ook via YouTube kan zien.

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Film/video
« Reactie #78 Gepost op: 14 maart 2010, 12:42:25 »
Het is weer zover, GPTV's Weromblik gaat zondag (morgen/vandaag dus) over Vlieland (of in ieder geval het tweede gedeelte, heb even gemist waar het eerste gedeelte was). Met beelden van de prachtige Oost-Vlieland in Harlingen en aan boord, en de Friesland in Harlingen. Morgen weer ieder uur op GPTV dus. Voor de Friezen onder ons.

Helaas zie ik dat de stream op www.gptv.nl nog steeds niet werkt. Misschien kan Redmer weer proberen de aflevering op te nemen, net als de vorige keer? Ik zou zo niet weten hoe het moet...

ze zeggen dat je dat ook via YouTube kan zien.

GPTV heeft inderdaad wel een YouTube kanaal maar daar is dit programma niet te bekijken helaas.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.737
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Film/video
« Reactie #79 Gepost op: 14 maart 2010, 17:57:26 »
Alstublieft

« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2016, 00:17:01 door PiebeJanMan »

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Film/video
« Reactie #80 Gepost op: 14 maart 2010, 18:41:02 »
Dank je wel!

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #81 Gepost op: 14 maart 2010, 18:51:44 »
Great!!
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #82 Gepost op: 27 maart 2010, 16:18:28 »
Vandaag voer de Friesland weer voor het eerst op de dienstregeling van de Museumstoomtram. Aan boord heb ik kort na vertrek vanuit Enkhuizen een kort filmpje gemaakt vanaf het bovendek. Stelt niet zo veel voor, maar je hoort wel het mooie geluid van de Werkspoor TMAS336.


Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #83 Gepost op: 27 maart 2010, 16:21:27 »
Vandaag voer de Friesland weer voor het eerst op de dienstregeling van de Museumstoomtram. Aan boord heb ik kort na vertrek vanuit Enkhuizen een kort filmpje gemaakt vanaf het bovendek. Stelt niet zo veel voor, maar je hoort wel het mooie geluid van de Werkspoor TMAS336.



Dat waren weer vertrouwde geluiden! Bedankt voor de opname.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #84 Gepost op: 6 april 2010, 22:47:57 »
De Oost-Vlieland (Carolina) had de eerste jaren een tweetakt Crossley als hoofdmotor. Deze is later vervangen door een V16 Caterpillar van het type D399. Dat spul loopt een stuk sneller dan bijvoorbeeld een Werkspoor of een Industrie. Langzaam draaien kun je beter niet te veel en te lang doen met deze dingen. Anders staat het spul flink te roeten en te verbranden.

Hier een aantal filmpjes van een Caterpillar D399 V16.



« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2016, 11:34:12 door Vriend »

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #85 Gepost op: 6 april 2010, 22:53:27 »
Later is in de Oost-Vlieland bij rederij Carolina een Caterpillar D398 geplaatst. Dit is een V12 met circa 800 pk, wat zat was voor dit schip. De fundatieplaat is hetzelfde als van de D399.

Hier een tweel filmpjes van een Caterpillar D398 V12



« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2016, 11:33:48 door Vriend »

RoDe

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #86 Gepost op: 16 mei 2010, 18:25:05 »
Vandaag in het programma bussinesclass van RTL 7, Suze (dochter van Harry Mens) op reportage (huisjes van Landal) naar Terschelling
Beelden van diverse schepen, mede vanuit de stuurhut Tiger.

Waarschijnlijk wel ergens terug te vinden op RTL gemist.

Groet,

Robin
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2010, 20:13:39 door RoDe »

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #87 Gepost op: 16 mei 2010, 20:14:57 »
Klik hier voor het filmpje op rtl gemist. Het stukje over Terschelling zie je van 43:00 tot 48:30 met aan het begin en het einde van het stukje de Doeksen boten. Grappig want in maart van dit jaar zaten we nog op dit park met plastieken (zelfs het riet op de daken is kunststof) huisjes. Voor de liefhebbers van oude auto's op 45:34 opletten voor een fraaie R4.

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Film/video
« Reactie #88 Gepost op: 3 juni 2010, 16:35:35 »
Afgelopen Zondag heb ik de Nederlandse speelfilm De Passievrucht bekeken.
De hoofdrolspeler en zijn zoon reizen met wel een heel merkwaardige passagiersboot naar Terschelling.

Namelijk de Terschellingerbank van Wadden-Transport.

Merkwaardig gezicht om passagiers van dit schip af te zien komen.

Bob Koetsier

  • Gast
Re: Film/video
« Reactie #89 Gepost op: 3 juni 2010, 20:50:37 »
Afgelopen Zondag heb ik de Nederlandse speelfilm De Passievrucht bekeken.
De hoofdrolspeler en zijn zoon reizen met wel een heel merkwaardige passagiersboot naar Terschelling.

Namelijk de Terschellingerbank van Wadden-Transport.

Merkwaardig gezicht om passagiers van dit schip af te zien komen.

Terschelling? Apart, in het boek gaan ze naar Ameland namelijk :-)