Auteur Topic: Vervallen en extra afvaarten  (gelezen 242472 keer)

Christian

• Machinist
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen en extra afvaarten
« Reactie #285 Gepost op: Vandaag om 01:14:14 »
Beste KoegelWiek, allereerst bedankt voor de clip die je volgens je YT-instellingen exklusief aan ons laat zien!

Ze hebben DE VLAMINGH duidelijk vanavond naar Harlingen gehaald omdat ze het niet verantwoord vinden om morgenochtend met passagiers op de route VLI-->HAR te varen
en ze beginnen pas om 9:10 uur in Harlingen met de dienst. Daarom moet de boot daar zijn. Tot zover lijkt mij dat logisch. Waarom dat eigenlijk zo is met het annuleren van afvaarten, is echter een interessante vraag op zich.

De enige nacht zoals vandaag, die mijn digitale archief laat zien zonder veerboot op Vlieland, was de nacht van 28 op 29 november 2020, toen MIDSLAND de VLIELAND verving: Zaterdagmiddag 28 november, toen de brand in de machinekamer uitbrak, werd MIDSLAND zonder passagiers naar Harlingen gehaald en werden de overige passagiers 's avonds met een driehoekssnelverbinding via TS vervoerd. Daarom was het 's nachts toen leeg bij de steiger van Vlieland en zag het er in de winter veel spookachtiger uit dan vannacht.

De toen gloednieuwe BARENTSZ was naar mijn mening nog niet helemaal klaar om met passagiers naar Vlieland te varen (zijn deur kon bijvoorbeeld nog niet aan de passagiersbrug worden gekoppeld), maar hij moest, eerder dan verwacht, als enige optie in vol ornaat zijn eerste reis met passagiers naar Vlieland maken op de ochtend van 29 november 2020 om 9.00 uur. Het was een intermezzo dat alleen uit twee afvaarten bestond, op zondagavond was de de ijzeren voormalige Bäderboot al terug op haar post.