11
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Midsland
« Laatste bericht door L.Noorman Gepost op 5 juni 2025, 20:15:15 »"Purser Arn Hagen werkte jaren op het schip (hij heeft zelfs een tattoo van de Midsland op zijn arm!) en bezocht deze maand onze oud-veerboot, die nu als 'Nissos Aegina' in Griekenland vaart. Dagelijks vaart ze driemaal van Piraeus naar het eiland Aegina en terug, een overtocht van ca. een uur en 25 minuten.
Arn voer mee. “De bemanning was behoorlijk nieuwsgierig naar de verhalen uit Nederland en ze wilden van alles weten. Ik vertelde dat ik purser was aan boord, maar ook dat ik buffetmedewerker en kok ben geweest. Ik mocht aan boord overal kijken en heel veel is nog hetzelfde. Maar de salons hebben een andere kleur en de barsalon en kindersalon/tv-salon worden niet gebruikt, omdat ze volgens de Griekse regels geen passagiers onder de waterlijn mogen vervoeren. De zijkleppen (uitgang Harlingen en uitgang Terschelling) worden ook niet gebruikt, die zitten vastgekit en gelast. Want als lopende passagier kom je via de achterklep en autodek binnen. Voor de rest is het geluid van de wel bekende MAK-motoren nog steeds hetzelfde, de machinekamer is ook niet erg veranderd." Hij lacht: "Zelfs de ketel die destijds door machinisten Robert en Hessel werd omgetoverd tot ‘Minion’ is nog steeds aanwezig!”
Al met al was het een geweldige ervaring! Arn: “Ik heb genoten aan boord van de Grand Old Lady, ik hoop weer gauw mee te kunnen varen!”"
© Facebook Rederij Doeksen
Arn voer mee. “De bemanning was behoorlijk nieuwsgierig naar de verhalen uit Nederland en ze wilden van alles weten. Ik vertelde dat ik purser was aan boord, maar ook dat ik buffetmedewerker en kok ben geweest. Ik mocht aan boord overal kijken en heel veel is nog hetzelfde. Maar de salons hebben een andere kleur en de barsalon en kindersalon/tv-salon worden niet gebruikt, omdat ze volgens de Griekse regels geen passagiers onder de waterlijn mogen vervoeren. De zijkleppen (uitgang Harlingen en uitgang Terschelling) worden ook niet gebruikt, die zitten vastgekit en gelast. Want als lopende passagier kom je via de achterklep en autodek binnen. Voor de rest is het geluid van de wel bekende MAK-motoren nog steeds hetzelfde, de machinekamer is ook niet erg veranderd." Hij lacht: "Zelfs de ketel die destijds door machinisten Robert en Hessel werd omgetoverd tot ‘Minion’ is nog steeds aanwezig!”
Al met al was het een geweldige ervaring! Arn: “Ik heb genoten aan boord van de Grand Old Lady, ik hoop weer gauw mee te kunnen varen!”"
© Facebook Rederij Doeksen