Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Midsland
« Laatste bericht door Evert Jan Gepost op 19 februari 2024, 09:26:28 »
Ze ligt momenteel in een droogdok voor onderhoud aan o.a. leidingwerk
32
Huidige vloot van Doeksen / Re: Noord Nederland
« Laatste bericht door cupdruchan Gepost op 14 februari 2024, 13:40:08 »
De werfbeurt van de NN duurt nog tot 22 februari, dan is het bijna twee maanden in dok
33
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Midsland
« Laatste bericht door Bootjesfan Gepost op 13 februari 2024, 08:28:14 »
Gaat naar verluid straks gewoon weer varen.
34
Overige onderwerpen / Re: Werfbeurten
« Laatste bericht door Bootjesfan Gepost op 13 februari 2024, 08:24:45 »
waarschijnlijk een beetje meer werk dan gedacht.
35
Overige onderwerpen / Re: Werfbeurten
« Laatste bericht door Marten-Jan van Zanden Gepost op 12 februari 2024, 18:48:14 »
Bijna half Februari en de Tiger ligt nog steeds op de werf.
36
Doeksen slepers / Re: Oceaan - Zuidzee
« Laatste bericht door Gijsha Gepost op 9 februari 2024, 21:24:37 »
Nog een dergelijke foto, van Ben Merk, Anefo, gedateerd 24 juni 1948 ter gelegenheid van bezoek de prinselijke familie aan Terschelling. Auteursrecht Nationaal Archief, CCO.
Groet,
Gijs Hesselink
37
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: NAM-ponten
« Laatste bericht door Gijsha Gepost op 9 februari 2024, 19:19:16 »
Langs doorsnede van de FISHBOURNE.
Groet,
Gijs Hesselink
38
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Midsland
« Laatste bericht door Evert Jan Gepost op 9 februari 2024, 18:27:49 »
Helaas nog steeds geen beweging in de Nissos Aegina, weet iemand meer?
39
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: NAM-ponten
« Laatste bericht door Gijsha Gepost op 9 februari 2024, 16:01:26 »
Nu de bijlage!
40
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: NAM-ponten
« Laatste bericht door Gijsha Gepost op 9 februari 2024, 15:58:16 »
Hierbij nog een foto van de HILSEA. Bron: shipsnostalgia.com. Gebruiker eddyw, een expert op het gebied van veerboten, gaf nog het volgende commentaar:
"Development of pioneer "Fishbourne (1927, 136grt) and repeat of "Wooton"(1928, 149grt). Driven by two Gardner diesels (each 120bhp) Contract speed 8 knots with 32 tons dwt. Double ended with four props and four rudders to avoid turning/manoeuvring at confined terminals . Shafts connected through clutches at both ends of each engine. Only 'stern' props engaged, whichever way vessel proceeding, with the leading rudders locked and props running free. Existing slipways used at terminals so props and rudders positioned above keel level about 25% of way from each end to prevent damage".

De HILSEA is gebouwd in 1930 door Denny, Dumbarton. 149 grt.
Groet, Gijs Hesselink
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10