Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door Leen Gepost op 25 april 2018, 13:12:15 »


Hans G schreef: Op de site http://www.denieuweschepenvandoeksen.nl/ is gisteren weer een bericht geplaatst. Het werk lijkt gewoon door te gaan.

Nou gewoon, de oplevering loopt intussen bijna 3/4 jaar achter. 
2
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door Evert Jan Gepost op 25 april 2018, 13:03:13 »
Dat de uitlaten/schoorstenen naar elkaar toe knikken had ik nog niet eerder ergens gezien....
3
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door HansG Gepost op 25 april 2018, 11:09:05 »
Op de site http://www.denieuweschepenvandoeksen.nl/ is gisteren weer een bericht geplaatst. Het werk lijkt gewoon door te gaan.
4
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door Leen Gepost op 25 april 2018, 07:41:29 »
Nauwelijks had ik het bericht geplaatst of er is een nieuwe update.
De voortgang bij Strategic kan je trouwens ook volgen op Facebook pag. https://www.facebook.com/pages/Strategic-Marine-Vietnam/194423863949851.
Wat de opmerking van Jan betreft de nieuwe Nordernau van WDR gebouwd door een Duitse werf is ook te laat opgeleverd en ook een grote ferry van Irish Ferries wordt te laat afgeleverd dus of dat nu de echte oplossing zou zijn geweest?

Als je foto's ziet komt bijgaande kleine tekening het er nog het dichtste bij.
 
5
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door jan kramer Gepost op 23 april 2018, 17:56:53 »
Volgende opdrachten misschien maar weer aan Nederlands bedrijf gunnen?
6
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door Leen Gepost op 23 april 2018, 12:31:21 »
Het probleem is niet technisch van aard, maar financieel.
Triyards Strategic Marine is 3 opdrachten van een rederij kwijt geraakt. Het ging om 3 chemo tankers.
Het bedrijf zit nu zwaar in de verliezen, tot 163 miljoen dollar verlies eind 2017
Een opdracht, een catamaran ergens in Taiwan is nu klaar, de opdracht van Pentland Ferries evenals die van Doeksen niet.
Er is geen of onvoldoende cash flow om onder meer de salarissen van het personeel te betalen.
Dat Melles zich zorgen maakt begrijp ik dan ook wel, de werf zou zo maar bankroet kunnen worden verklaard.
Een herstructurering van het bedrijf zou uitkomst moeten bieden. Er zou een lening onderweg zijn om het personeel te kunnen betalen.
Ook zal of is denk ik met Doeksen en Pentland Ferries zijn gesproken over voorschotten om aan cash te komen en over uitstel van de oplevering.
Het lijkt erop, met de nadruk op lijkt, dat de werkzaamheden aan de beide ferries nu min of meer stil liggen, want de site daarover geeft sinds 16 maart 2018 geen nieuwe informatie.
Maar hopen dat september 2018 wel wordt gehaald.
7
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door nagier Gepost op 23 april 2018, 09:30:56 »
De twee veerboten komen in September in Nederland.
Dat heeft Doeksen netjes aan mij gemaild.
Was nog niet bekend op deze pagina.
Daarom hier een melding gemaakt.
8
Huidige vloot van Doeksen / Re: Noord Nederland
« Laatste bericht door PiebeJanMan Gepost op 20 april 2018, 21:51:03 »
Vanmiddag de Noord Nederland in Harlingen. Prachtig weer!
9
Actueel / Vervallen en extra afvaarten
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 19 april 2018, 16:35:35 »
Er zijn extra afvaarten van de sneldienst op:
 Vrijdag 20 april 2018:
 Terschelling- Vlieland 11:25 uur.
 Vlieland- Terschelling 12:10 uur.

 Zondag 22 april 2018:
 Vlieland- Harlingen 15:20 uur.
 Harlingen- Terschelling 16:20 uur.
10
Overige onderwerpen / 'Double Doeksen'
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 15 april 2018, 13:53:11 »
Een triple uit 1951:
Oceaan, Holland (3) en de Noordsvaarder in de haven van WTs.



foto: coll. Nico Moraal
Pagina's: [1] 2 3 ... 10