Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Doeksen slepers / Re: Stortemelk II
« Laatste bericht door Gijsha Gepost op 13 oktober 2017, 15:31:27 »
De Stortemelk II als postboot voor het eiland Vlieland, circa 1938.
(Ik vermoed net voordat de Vlieland uit 1938 in dienst kwam.)



foto: coll. H.J. Wortel

Volgens opgave Zuiderzeemuseum tussen 1931 en 1933.
Groet,
Gijs Hesselink
2
Actueel / Re: Nieuws
« Laatste bericht door Marten-Jan van Zanden Gepost op 13 oktober 2017, 13:25:24 »
Door een defecte schroefas vaart ms Vlieland momenteel op drie motoren. Het schip is prima in staat met drie motoren haar dienst uit te voeren, houdt u wel rekening met een vaartijd van ca. 8-10 minuten langer. De nieuwe schroefas wordt binnen enkele weken geleverd. Onze excuses voor het ongemak.

Bron: Rederij doeksen
3
Actueel / Re: Nieuws
« Laatste bericht door L.Noorman Gepost op 12 oktober 2017, 18:52:21 »
MS Midsland tot 2019? Vertraging op de werf.

https://skylgenet.nl/nieuws-terschelling/2017/10/nieuwe-veerboten-doeksen-nog-naar-nederland/

Citaat
"De twee nieuwe veerboten die Rederij Doeksen in Vietnam laat bouwen, de Willem Barentsz en de Willem de Vlamingh, komen later naar Nederland dan gedacht.

Dat heeft de rederij vandaag naar buiten gebracht. Het was de bedoeling de twee nieuwe veerboten eind dit jaar op transport naar Nederland te zetten, maar dat wordt maart volgend jaar.

“Door de hoge kwaliteitsstandaard die zowel Doeksen als de werf aan het werk stelt, neemt het werk meer tijd in beslag dan opgenomen in de originele planning. Het heeft bovendien onze voorkeur om meer installatiewerkzaamheden op de werf in Vietnam af te ronden in plaats van aanvankelijk na aankomst van de schepen in Nederland” stelt Paul Melles, directeur van Rederij Doeksen.

Sinds het begin van het proces houdt Doeksen een speciale website bij over de bouw. Daarop is te zien dat beide schepen inmiddels van hun naam voorzien zijn en er aan de interieurs wordt gewerkt.

“Met dit soort omvangrijke, innovatieve projecten moet je altijd rekening houden met uitloop”, stelt Melles verder. Het is de bedoeling dat de beide schepen in mei 2018 in Nederland aankomen en in september opgeleverd kunnen worden.

“Bij het indienen van het Vervoerplan 2018 bij onze concessieverlener hebben we twee varianten voor de dienstregeling van 2018 opgenomen. Door nu alvast de keuze te maken volgens welke versie we gaan varen, kan de implementatie van de twee nieuwe schepen volgend jaar zonder hinder voor de passagiers plaatsvinden”, aldus de rederij.

In het najaar van 2018 moet de bemanning vertrouwd raken met de schepen en zullen ze zo nu en dan gaan meedraaien in de dienstregeling. Begin 2019 moeten ze de veerdienst volledig over gaan nemen. Het huidige reserveschip, de Midsland, zal dan uit de vaart gaan."

©Skylgenet
4
Overige onderwerpen / Film/video
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 11 oktober 2017, 20:34:21 »
Film uit 1939 over een natuurwerkkamp op Ts.
in het begin de Noordnederland en de Schellingerland en een stukje Noordsvaarder (als loodsboot 23).
Schellingerland in het wit!

http://in.beeldengeluid.nl/collectie/details/expressie/83571/false/true
5
Overige onderwerpen / Re: Modellen van Doeksen-schepen
« Laatste bericht door L.Noorman Gepost op 10 oktober 2017, 21:44:20 »
Nog steeds niet af.... Tussen mijn vier werkdagen in vind ik nog wel tijd om hier mee bezig te zijn. Nog steeds met plezier gelukkig! Ik had voor mijzelf gesteld dat ik het model toch af zou willen hebben als het schip uit dienst zou gaan. Of dat lukt is nog maar de vraag....



Ik ben sinds een tijdje begonnen met het werken in verschillende bestanden. Zo'n bestand kan knap groot en dus ook traag worden naarmate er meer details opgenomen gaan worden. Dit werkt een stuk prettiger. Uiteindelijk bouw ik de verschillende bestanden zo in elkaar.




Oog voor detail  :)

Ik ben tevens altijd op zoek naar "nieuw", onbekend beeldmateriaal van details van dit schip. Denk bijvoorbeeld aan de opstelling van het buffet, maar ook aan deurtjes, raampjes etc. Alles Midsland gerelateerd van het forum heb ik al op mijn HD staan!
7
Overige onderwerpen / Infrastructuur havens
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 6 oktober 2017, 14:50:20 »
Harlingen, Augustus 1982
(die groene LADA was van mij :) )







foto's: © Wim Vink
8
Overige onderwerpen / Re: Infrastructuur havens
« Laatste bericht door Leen Gepost op 3 oktober 2017, 17:53:29 »
Las juist vandaag in de LC dat de Waddenpromenade in Harlingen wordt opgewaardeerd.
Wie weet meer?
9
Overige onderwerpen / Infrastructuur havens
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 3 oktober 2017, 14:11:57 »
Per 1981 werd de huidige plek van de veerboten op West-Terschelling gerealiseerd.
Dit was toen het resultaat.
(Daarna is er nog heel wat gewijzigd :) )







foto's: © Wim Vink
10
Huidige vloot van Doeksen / Re: Werfbeurten
« Laatste bericht door Leen Gepost op 3 oktober 2017, 08:30:37 »

Vertelden ze bij Doeksen afgelopen vrijdag.
Door aangroei verliest de Vlieland snelheid, daarom nu tussentijdse werfbeurt.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10