Recente berichten

Pagina's: 1 ... 8 9 [10]
91
Actueel / Re: Nieuws
« Laatste bericht door Christian Gepost op 20 november 2023, 21:28:32 »
Boek uit over de kwestie Doeksen- EVT
Meer dan elf jaar na het verschijnen van Marcel Metze, "De veerbootoorlog" was ik verbaasd dat er nog ruimte was voor een tweede boek over dit dispuut, dat, mondiaal gezien, nogal beperkt was qua ruimte en tijd. Ik realiseerde me dat destijds als toerist, en wist zeker dat de zaak inmiddels in de vergetelheid was geraakt. Dus ben ik benieuwd naar de redenen waarom iemand denkt dit weer op te kunnen pakken, en wat er nog meer over te vertellen valt?

Bedankt voor je tip, mijn plaatselijke boekhandelaar heeft vanavond al een bestelling van me gekregen om het boek via een importeur naar Duitsland te krijgen. Wie weet, als het lukt, schrijf ik jullie er later graag een paar regels over.
92
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Midsland
« Laatste bericht door Bootjesfan Gepost op 20 november 2023, 20:39:20 »
vaart ook al weer een tijdje op Piraeus Aegina en is overgegaan naar een nieuwe rederij van de week.
93
Overige onderwerpen / Re: Werfbeurten
« Laatste bericht door L.Noorman Gepost op 20 november 2023, 17:35:05 »
Sneldienst Koegelwieck ging afgelopen vrijdag naar Damen Shiprepair en werd daar voor de groot onderhoudswerkzaamheden droog gezet. Vlootinspecteur Ivo Wiersma maakte ter plaatse foto's 










94
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Midsland
« Laatste bericht door tully1 Gepost op 20 november 2023, 16:52:35 »
Ook wel een aardig filmpje. Ik was op Skiathos maar heb haar helaas niet gespot....
https://youtu.be/MtxVpuRjXok?si=5CZOmtWcWEK8Rcxb

95
Actueel / Re: Nieuws
« Laatste bericht door Bootjesfan Gepost op 20 november 2023, 13:06:09 »
Er is net een boek uit over de kwestie Doeksen- EVT, wie heeft het al gelezen? Is te koop bij Funke https://boekhandelfunke.nl/product/de-slag-om-de-veerboten/
96
Actueel / Re: Vervallen en extra afvaarten
« Laatste bericht door L.Noorman Gepost op 19 november 2023, 07:31:55 »
In verband met de verwachte weersomstandigheden komen de volgende afvaarten van de sneldienst te vervallen op:

Zondag 19 november:

Terschelling – Vlieland           13.15 uur
Vlieland – Harlingen              13.55 uur
97
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Midsland
« Laatste bericht door Bootjesfan Gepost op 18 november 2023, 09:43:42 »
Griekse toestanden zijn hier ook mogelijk
98
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Midsland
« Laatste bericht door Evert Jan Gepost op 17 november 2023, 22:37:11 »
Ik volg het niet meer, rare jongens die grieken ;)
99
Doeksen slepers / Re: Holland - museumschip
« Laatste bericht door zeeschuim Gepost op 17 november 2023, 21:45:36 »
De Holland kan zijn museale status gewoon houden. Bezoekers natuurlijk welkom, alleen helaas geen vaartochten meer. Ze moet behouden blijven als varend monument en zou wellicht 1 x per jaar afwisselend in Harlingen of Terschelling (bij een lege haven en rustig weer) kunnen liggen, zodat betaald bezoek of evenementen, zakelijk of privé aan boord door kunnen gaan, want ook stil liggend is er geld nodig voor onderhoud.
Wat betreft de Elbe denk ik dat er in Rotterdam veel meer mensen in de maritieme wereld werken dan in Harlingen en omgeving. Denk dat ze daar meer gekwalificeerde mensen hebben wat de vaartochten en het schip ten goede komt.
100
Doeksen slepers / Re: Holland - museumschip
« Laatste bericht door jan kramer Gepost op 17 november 2023, 18:37:35 »
Ai! dit is bepaald geen best nieuws! De Holland mag niet verloren gaan of in verkeerde handen komen natuurlijk.
E.e.a. zal wel betekenen dat het schip te koop komt.Hopelijk is er dan belangstelling uit goede hoek.
Hoe doen ze dat met sleper Elbe eigenlijk?Hier moet men toch ongeveer dezelfde problemen tegenkomen?
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]