Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door Vriend Gepost op 14 augustus 2018, 20:13:33 »
De schepen liggen in Harlingen met de kop naar de brug en op de eilanden met de kont naar de brug. Voor de Vlieland en de Friesland komt de voetgangersbrug dan precies op dezelfde plek uit in Harlingen en op de eilanden. Ik vermoed dat de nieuwe schepen door de vorm van de kop (geen overhang) in Harlingen minder ver door kunnen varen en daar door iets verder van de brug liggen. Dat verklaart ook waarom de deur voor Harlingen verder naar voren zit. De nieuwe schepen zijn ongeveer net zo lang als de Friesland en de Vlieland. Een andere verklaring kan ik zo niet bedenken.
2
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door KoegelWiek Gepost op 14 augustus 2018, 14:41:27 »
Als ik de ontwerpfoto’s van het interieur bekijk die hier laatst gedeeld waren,
Zie ik dat er een passagiersuitgang is voor in Harlingen, en voor op de eilanden. Weet iemand waarom
dit is?
3
Huidige vloot van Doeksen / Re: Friesland
« Laatste bericht door arthur Gepost op 13 augustus 2018, 13:29:05 »
Het gebeurt wel vaker dat met name de Friesland eventjes moet wachten, dit gebeurt dan in het Kimstergat; bijvoorbeeld bij drukte in de havenmond, grote schepen die eruit komen, evenementen zoals de start van haven-zeezwemtochten of de start van de HT roeirace of als de autobrug nog bezet is door Midsland of héél soms de Vlieland; het Kimstergat is ruim en diep genoeg voor de Friesland om er te kunnen draaien en drijven; ook is het mogelijk voor schepen met geringe diepgang om via Kimstergat, Oost Meep, Riepel en Oosterom naar TS te varen, maar druk is die vaargeul niet …
4
Overige onderwerpen / Re: 'Double Doeksen'
« Laatste bericht door rovinge Gepost op 12 augustus 2018, 22:03:43 »
Midslands en Vlieland voor de havenmond in de drukte van Tall Ships Race vrijdag.

5
Huidige vloot van Doeksen / Re: Koegelwieck
« Laatste bericht door rovinge Gepost op 12 augustus 2018, 22:00:11 »
Tall Ships dag, de vrijdag; Koegelwieck binnenkomende voor Harlingen, voorafgegaan door een snelle RIB van de Politie om de weg vrij te maken (en dat was soms nodig, omdat sommige schipper gewoon steevast even het vaarwater voor de Koegelwieck wilden kruizen...…)

6
Huidige vloot van Doeksen / Re: Tiger
« Laatste bericht door rovinge Gepost op 12 augustus 2018, 21:57:04 »
Tall Ships Race dag, de vrijdag. Aankomst Tiger in de ochtend, voorafgegaan door een snelle RIB van Rijkswaterstaat bemand met Politie om de weg vrij te maken voor de Tiger.

7
Huidige vloot van Doeksen / Re: Friesland
« Laatste bericht door rovinge Gepost op 12 augustus 2018, 21:53:29 »
Friesland, aankomst middagboot op de vrijdag van de Tall Ships Race; door de drukte met de binnenkomende Tall Ships moesten de NN, Vlieland en Friesland wachten tot de Tall Ships op hun plek lagen. Hier komt de Friesland eindelijk de haven in nadat Vlieland en NN de haven net hebben verlaten; Friesland lang gedurende 10-15min voor de haven te wachten tot alle drukte voorbij was (wat heb ik nog nooit eerder gezien)

1.


2.


3.
8
Huidige vloot van Doeksen / Re: Vlieland
« Laatste bericht door rovinge Gepost op 12 augustus 2018, 21:48:14 »
Wat 'verlate' foto's gemaakt tijdens de Tall Ships Race 2018 evenement.

1. Aankomst ochtendboot op de vrijdag


2. Vertrek middagboot; Door de drukte met de binnenkomende Tall Ships moest de NN, Vlieland en Friesland wachten tot de Tall Ships op hun plek lagen. Hier zie je de Friesland voor de haven liggen wachten (wat heb ik nog nooit eerder gezien)
9
Huidige vloot van Doeksen / Noord Nederland
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 11 augustus 2018, 23:00:51 »
De Noord in een "dikke" bui, Meep, 11 AUG 2018.



foto:© Wim Vink
10
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door Leen Gepost op 11 augustus 2018, 13:56:46 »
Het lijkt me toch het belangrijkst, wat de rederij er zelf van vindt.
Verouderd dus en aan vervanging toe, vindt men daar.
Bovendien wil men met 2 kleinere schepen tegen elkaar in varen en afstappen van het Friesland concept, zijnde 1 grote ferry.
Ook wil met verder met catamarans, de Vlieland bevalt erg goed.
Het gaat eigenlijk niet alleen om de Midsland, ook de Friesland die bijna 30 jaar oud is, krijgt een bijrol.
Het schip is duur in onderhoud en qua vaarsnelheid aan de langzame kant.
Alleen bij drukte en werfbeurten zal het nog worden ingezet.

Overigens investeren in nieuwe ferry's voor de sneldienst doet Doeksen vooralsnog niet. Men wil daarvoor eerst de uitkomst van de komende concessie afwachten, zo hoorde ik. 

 

 
Pagina's: [1] 2 3 ... 10