Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Overige onderwerpen / Re: 'Double Doeksen'
« Laatste bericht door Germen Gepost op 17 oktober 2018, 18:56:15 »



ms Koegelwieck en ms Tiger in de haven van West Terschelling
31-7-2018

Gr. Germen
2
Doeksen slepers / Holland - de Doeksen periode
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 16 oktober 2018, 11:01:08 »
Holland omstreeks 1956 in de passagiersdienst.



foto: coll. R.Kootstra
3
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Vlieland - 1938
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 14 oktober 2018, 17:22:47 »
Een overstap op de Vlieree met een ernstig karakter; de Vlieland voert de vlag halfstok.
Er zal een overledene aan boord zijn c.q. worden overgenomen.
Datum/jaartal van deze foto is vooralsnog niet bekend.



foto: coll. Frits Schaap
4
Overige onderwerpen / Re: Tarieven en dienstregelingen
« Laatste bericht door PiebeJanMan Gepost op 13 oktober 2018, 22:01:16 »
Ik heb het vervoersplan eens doorgelezen.
Veel ontwikkelingen, maar weinig nieuwe dingen t.o.v. de plannen die er in 2017 waren om in 2018 met de nieuwe schepen te gaan varen. Wel lijkt er nu in details beter nagedacht over de complete dienstregeling met de nieuwe schepen.

Wat mij wel opvalt is dat de basisdienstregeling zomer (1-4 t/m 31-10) naar Terschelling slechts bestaat uit 3 retourafvaarten veerdienst en 3-4 retourafvaarten sneldienst. In de praktijk zal er echter die complete periode minimaal 2-3 afvaarten per dag extra zijn op vrijdag-maandag. Ik had verwacht dat daarvan een groter deel inmiddels bij de "basisdienstregeling" zou horen...?
5
Huidige vloot van Doeksen / Re: Werfbeurten
« Laatste bericht door Christian Gepost op 12 oktober 2018, 20:56:59 »
... maar als de Vlieland een flinke storm op de Stortemelk kan en mag trotseren,
dan zou dat gewone Noordzeetje toch geen probleem mogen zijn.....toch?
Inderdaad. Anders was de maat dit keer echt vol geweest  ;D


Bron: Webcam Delfzijl Haven, ma 8 oct 2018 omstreeks 18.00u
6
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem de Vlamingh (Bno 388)
« Laatste bericht door Evert Jan Gepost op 12 oktober 2018, 10:19:23 »
De hydraulische boegdeur van de Willem de Vlamingh is op de werf getest (filmpje), zie de update op www.denieuweschepenvandoeksen.nl
7
Actueel / Re: Nieuws
« Laatste bericht door Leen Gepost op 11 oktober 2018, 15:31:59 »

De LC citeert steeds maar kleine stukken uit het vervoerplan.
Het hele vervoerplan van TSM staat online.
Staat heel veel info in.
Heb recent nog aan Doeksen gevraagd hoe het met de beide Willems staat.
Doeksen geeft aan:

Beste Leen, Goed nieuws: een nieuwe update kun je binnenkort verwachten. Er wordt momenteel hard aan de schepen gewerkt en als alles volgens planning verloopt, zullen ze begin volgend jaar in Harlingen arriveren. Dus nog even geduld!

Gaat het er toch van komen?


 
8
Actueel / Re: Nieuws
« Laatste bericht door arthur Gepost op 11 oktober 2018, 08:51:46 »
Bron: LEEUWARDER COURANT VAN 11 OKTOBER 2018

DOEKSEN VERVROEGT AFVAARTEN BUSREIZSIGER

HARLINGEN _ Een kaartje voor een overtocht naar Vlieland en Terschelling wordt volgend jaar 1,9% duurder. De meeste afvaarten worden vervroegd.
Rederij Doeksen kondigt de maatregels aan in het vervoersplan 2019. Het ministerie van Infrastruktuur en Waterstaat heeft inmiddels zijn goedkeuring gegeven aan de plannen. Of het vervoersplan wordt uitgevoerd zoals nu voorgesteld, blijft voorlopig nog onduidelijk. Doeksen rekent er nog steeds op, dat in april de 2 nieuwe LNG-schepen in gebruik worden genomen. Op een werf in Vietnam wordt de laatste hand gelegd aan de bouw van de veren. De kostenverhoging is nOodzakelijk om de algemene- en personeelskosten te dekken en de afschrijvingskosten voor de investeringen te compenseren. Zo komt er ondermeer een nieuw bagagesysteem. Een opvallende wijziging is het vervroegen van de meeste afvaarten. Dit wordt gedaan voor een betere aansluiting op de busdiensten. Met de nieuwe schepen duurt de overtocht tussen Harlingen en Terschelling 1 uur en 50 minuten, dat is 10 minuten korter dan de tijd die de Friesland nu nodig heeft. De proef met de tariefsdifferentiatie , waarmee in 2015 is begonnen, krijgt een definitief karakter. "Het biedt een extra keuze voor de gast en heeft uitgewezen dat er een betere spreiding over de dag van passagiers en auto's is gerealiseerd" zegt Doeksen.
Om het comfort en de veiligheid te kunnen waarborgen aan boord, staat Doeksen voortaan per persoon een vervoermiddel toe. Het gaat daarbij om kruiwagens, fiets-, steek en bolderkarren. Passagiers kunnen hun ruimbagage en fiets straks vr de kaartcontrole afgeven. Dit versoepelt het in- en uitschepen. Fietsen en karren worden in trailers geplaatst. Vorig jaar steeg het vervoer van toeristen naar Vlieland en Terschelling met 3 en met 0.5 procent. De verwachting is dat de groei de komende jaren zal aanhouden. In 2017 reisden 216.151 toeristen naar Vlieland, naar Terschelling bijna het dubbele 452.352...


9
Overige onderwerpen / Re: 'Double Doeksen'
« Laatste bericht door L.Noorman Gepost op 7 oktober 2018, 19:52:50 »
Vanaf morgen zal de Vlieland voor werfonderhoud vertrekken naar Delfzijl. De Midsland neemt de taken voor een aantal dagen over. Via de webcam vanavond;


Omstreeks 19.00 uur. De Vlieland ligt aan de Terschelling steiger, de Midsland aan de Vlieland steiger


Uurtje later; Vlieland vertrokken, Tiger en Friesland aangemeerd.
10
Actueel / Vervallen en extra afvaarten
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 5 oktober 2018, 15:53:51 »
Er is op zondag 07 oktober een extra afvaart van de sneldienst naar Terschelling v.v.
 Terschelling Harlingen 19:30 uur
 Harlingen Terschelling 20:30 uur
Pagina's: [1] 2 3 ... 10