Begin me af te vragen of dit wel zo uniek is.
Ben ooit eens met de Vlieland III in ongeveer 1 uur en 18 minuten overgevaren.
Het tij zal wel meegezeten hebben, maar toch.
Ook meen ik me te herinneren dat de boot toen net nieuwe motoren had gekregen, maar dat heb ik slechts van horen en zeggen.
Als ik zie dat de Friesland en de Midsland 14 knopen varen, vind ik dat de Vlieland aardig de gang er in heeft. Op dat zelfde plaatje was eerder af te lezen dat ze 17 knopen voer.Zijn die 17 knopen genoeg om de tijdwinst te behalen die men wil?
Groeten,
Marten.
De Vlieland is wel degelijk sneller dan de Friesland en Midsland! De snelheid van de Vlieland is zo'n 17 mijl per uur maar das dan wel het maximale!
Ook hebben de schepen verschillende snelheden, geloof de Vlieland inderdaad 17 mijl op diep water (Verschilt met ondiep water door de verschijnselen van squat).
In het verleden is er o.a. gevaren met de Stortemelk van Rijf en de Talisman.Stel de oude Oost-Vlieland (die nu in Afrika vaart) had er nog gelegen, zou Doeksen die dan gebruikt hebben?
Ik denk niet als de Oude Oost Vlieland (ex carolina) in de haven had gelegen.
Dat Doeksen daar gebruik van had gemaakt!
Marten,
Voor de scheepsanalfabeet (ik dus): Wat wordt bedoeld met scheepslast? en wat is daar evt. anders aan dan "normaal" vervoer?
Ik vraag mij altijd af wat er nou in die "stuurhut" boven op de terminal in Harlingen zit.Bob, in die stuurhut had ik vorig jaar een sollicitatiegesprek voor een afstudeerstage. Destijds was het in gebruik als vergaderruimte, opslagruimte en rookhok. Het uitzicht is er overigens perfect!
Is dat een kantoor (bijvoorbeeld van de heer Melles) of is het iets heel anders?
Hier maar even een topic voor algemene dingen over doeksen, alles wat niet in andere topics past.
Ik begin ook meteen zelf maar met een opmerkelijk iets:
Ik heb het al eens eerder gezegd maar toen is het niet doorgedrongen volgens mij:
Volgens de dienstregeling (http://www.rederij-doeksen.nl/files/file/dienstregeling_2007.pdf) gaat er in de zomer op vrijdag en zaterdag vanaf harlingen om 19.50 de Friesland, maar daarbovenop nog de Midsland om 20.00 (!), dat is maar tien minuten verschil.
Hier het betreffende stukje:
img.
Ik neem aan dat de midsland op de aanlegplaats van de Vlieland (in Harlingen) gaat liggen, anders zou ik het niet weten. Een groter probleem zal het op terschelling worden ?!?!?!, daar de midsland iets sneller vaart dan de friesland zou deze de friesland in kunnen halen, maar dat zal weer problemen opleveren op Terschelling aangezien daar maar 1 aanlegsteiger is... Hoe gaan ze dit oplossen ???
dienstregeling (http://www.rederij-doeksen.nl/files/file/dienstregeling_2007.pdf) Hier het betreffende stukje:
Ik neem aan dat de midsland op de aanlegplaats van de Vlieland (in Harlingen) gaat liggen, anders zou ik het niet weten. Een groter probleem zal het op terschelling worden ?!?!?!, daar de midsland iets sneller vaart dan de friesland zou deze de friesland in kunnen halen, maar dat zal weer problemen opleveren op Terschelling aangezien daar maar 1 aanlegsteiger is... Hoe gaan ze dit oplossen ???
Vrijdag 27 juli 2007 ging het allemaal lang duren. De Midsland was tegen 22.30 uur pas in de haven van WTs. De Friesland was er op normale tijd (even na 21.30 u) en heeft al die tijd gewacht op de Midsland. Even voor 22.30 ging ze naar buiten om tijdelijk plaats te maken.
Zo laat als vandaag is nog niet eerder voorgekomen.
Ik heb hier een vraag over forumleden,
Zijn dr ook forumleden die op 1 of meerdere boten van doeksen werken?
Ik zelf heb dr wel op gewerkt (Friesland Midsland en Koegelwieck) maar dan om schoon te maken na de laatste rit.
Me maatje Arn werkt op de Vlieland
En Pieter natuurlijk op de Friesland
Vrijdag 27 juli 2007 ging het allemaal lang duren. De Midsland was tegen 22.30 uur pas in de haven van WTs. De Friesland was er op normale tijd (even na 21.30 u) en heeft al die tijd gewacht op de Midsland. Even voor 22.30 ging ze naar buiten om tijdelijk plaats te maken.
Zo laat als vandaag is nog niet eerder voorgekomen.
Of de Midsland(zonder passagiers) haalde Friesland in of de Frieslang ging inderdaad weer even de haven uit om plaats te maken voor de Midsland.
Op de foto de haven uit en de volgende de haven weer in.
Doeksen heeft bij mijn weten nog nooit een schip met een Friese naam gehad, en dat zal ook wel niet zo worden denk ik. Je wilt als Rederij geen schip met een naam die door een groot deel van de toeristen niet uitgesproken kan worden/begrepen wordt.
Lijkt mij....
http://www.edelweiss.nl/vacatures/ (http://www.edelweiss.nl/vacatures/)
iemand belangstelling?
ps 8,50 bruto per uur
Voor zover ik t weet krijgt Stam maandelijks een x bedrag, daarvan betaald hij Edelweiss en hun dan weer t personeel van
Ik meende dat t zo gaat
Ook ik heb dit leuke boekje in mijn bezit.
Later is er nog een uitgebreidere versie verschenen, waarin ook de veerdiensten naar Texel, Ameland en Schiermonnikoog worden beschreven.
Ik heb begrepen dat Haantjes bij Doeksen met alles mag adverteren, behalve met zijn veerdienst.
walstroom en voor zover vereist ankerlicht.
Sinds 31 december 2004 dienen alle zeeschepen vanaf 300 bruto register ton voorzien te zijn van een goedgekeurde AIS-installatie.Het is mij niet duidelijk of hierboven ook de binnenvaart wordt bedoeld.
Deze verplichting gold al eerder voor enkele andere categorie?n:
* alle nieuwbouwschepen vanaf 1 juli 2002;
* passagiersschepen vanaf 150 ton vanaf 1 juli 2003;
* tankers, ongeacht hun grootte, vanaf de eerste veiligheidskeuring op of na 1 juli 2003;
* schepen, anders dan passagiersschepen of tankers, vanaf 50.000 ton vanaf 1 juli 2004;
* schepen, anders dan passagiersschepen of tankers, vanaf 500 ton nu dus vanaf 31 december 2004.
Naast deze voorwaarden geldt voor de volgende schepen dat ook zij vanaf 31 december 2004 voorzien dienen te zijn van AIS:
* schepen met een eigen voortstuwing en met een lengte van 65 voet of meer, met uitzondering van vissersschepen en passagiersschepen die minder dan 151 passagiers mogen vervoeren;
* sleepboten met een lengte van 26 voet of meer en met een vermogen van meer dan 600 pk;
* passagiersschepen die meer dan 150 passagiers mogen vervoeren.
Wat zou kunnen is dat de Midsland op dat moment op Vlieland voer vanwege een grotere vervoersvraag op dat moment. De Midsland is in feite een verlengde variant van de Oost-Vlieland en kan meer passagiers meenemen.
Op het blogboek van Doeksen een aantal leuke feiten:
Enkele getallen
Geplaatst op 1 februari 2011 12:17
Totaal aantal medewerkers
Rederij 145
Horeca 55
Aantal fte’s
Rederij 115
Horeca 42
Verhouding varend / niet varend personeel
Rederij 50/50%
Horeca 75/25%
Aantal passagiers per jaar
600.000 passagiers; bijna 70% naar Terschelling en 30% naar Vlieland.
Oppervlak en aantal inwoners Terschelling
De gemeente Terschelling is 67.400 ha groot (8.935 ha land en binnenwater en 58.465 ha zee). Op het eiland Terschelling wonen 4.732 mensen (peildatum 1 januari 2010).
Oppervlak en aantal inwoners Vlieland
De gemeente Vlieland beslaat een oppervlakte van 32.050 ha (32.116 ha land en binnenwater en 27.896 ha zee). Op het eiland Vlieland wonen 1.142 mensen (peildatum 1 januari 2009).
http://blogboek.rederij-doeksen.nl/?page_id=99
Toch interessant die 600.000 passagiers!
De klassen zijn rond 1960 afgeschafd.Bijlage: LC 22-12-1961 p9
Hoi iedereen,
het viel me op dat er veel links zijn op de website http://www.schepenvandoeksen.nl/ (http://www.schepenvandoeksen.nl/) die niet werken. Is het bekend of deze links ooit nog gaan werken? Ik ben erg benieuwd naar foto's van de Oost-Vlieland (2) naar Dakar en de Najade op transport.
Of hij was blij dat-ie eindelijk van de boot mocht...Inderdaad, deze reiziger heeft volgens mij geen zeebenen en wordt al zeeziek bij het schudden van een waterflesje aan boord van een schip.
Ik gebruik altijd de .se versie en die werkt bij mij tot op zekere hoogte.Inderdaad, dat is ook de enige versie die het nog doet, de .com versie gebruiken is dus ten ene male onmogelijk...
Veel ontbrekende afbeeldingen en dergelijke. Ik heb het idee dat het onderhoud aan de site naar alle waarschijnlijkheid niet actief meer gedaan..Dank voor je toelichting, ik begreep er weinig van. Mogelijk kwam ik daardoor ook niet bij de zoekfunctie van de pagina zelf. Maar in het reactiveren van de dode link uit het NN-topic bleek het toch nog aanwezig te zijn, zie te aldaar!
Ik heb de topic even hierheen verhuist.Daar ben ik 'even' minder blij mee, ik vind het onverstandig, het schept een hoop verwarring, en ik hoop dat je het ook weer even rap ongedaan maakt.
Soms wil het helpen om op google te zoeken metTruc geslaagd! Hier nog wel even de juiste syntax (de goede volgorde van intikken):
[Scheepsnaam] [jaar ] site:faktaomfartyg.se
[scheepsnaam][bouwjaar] site:faktaomfartyg.se]
Ik vind het opvallend hoe rustig het is op deze site de laatste tijd, terwijl er bij Doeksen meer gebeurd dan ooit.
Twee nieuwbouw schepen, verlenging van de Noord Nederland, vernieuwingen interieur Friesland, mogelijke heropening Schuitengat, onderwerpen genoeg dacht ik.
Waarom heeft doeksen 14 kapiteins?
Snap niet dat veel kapiteins zijn
Heb een vraag wat zijn de werktijden van bemanningsleden van de veerboten en snelboten?
De Teso op Texel past geregeld de al in dienst zijnde schepen aan aan de beschildering van de nieuwe.
Zo is de Dokter Wagemaker qua outfit aangepast aan de Texelstroom.
De beide nieuwe Willems zien er toch wel duidelijk anders uit qua beschildering.
Zouden er plannen zijn van Doeksen om de Vlieland bijvoorbeeld daaraan aan te passen of niet.
Kan me ook voorstellen dat ze het zo laten.
Ja en die heeft de tiger ook
Zo vraag ik mij ineens af hoe de huidige schepen er zouden hebben uitgezien als er nooit zou zijn afgeweken van het ,zeg maar, originele zwart/wit/okergeel...
Is er iemand die zoiets op de computer voorelkaar kan toveren?