Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Huidige vloot van Doeksen / Re: Midsland
« Laatste bericht door PiebeJanMan Gepost op 18 augustus 2017, 22:48:28 »
21 november 2015, de Friesland is naar de werf, dus voert de Midsland de dienst uit. Een mooi winterzonnetje terwijl ik op de toren onder de havendienst stond;
2
Overige onderwerpen / Re: Zusterschepen en aanverwanten
« Laatste bericht door PiebeJanMan Gepost op 18 augustus 2017, 22:31:09 »
Het zusje van de Midsland, de Westfalen, gezien in augustus 2015 bij Borkum. Toen onder de naam Helgoland i.v.m. de zomerse diensten vanuit Wilhelmshaven. Deze diensten worden sinds vorig jaar niet meer aangeboden en het schip heet daarom weer Westfalen en verzorgt weer de extra diensten Emden-Borkum (en Eemshaven?). De Groningerland, de kleine versie van de Spathoek ligt sinds vorig jaar al nagenoeg werkloos in de binnenhaven in Emden.
3
Huidige vloot van Doeksen / Re: Midsland
« Laatste bericht door PiebeJanMan Gepost op 18 augustus 2017, 21:48:34 »
Midsland 30 december 2016
4
Huidige vloot van Doeksen / Re: Tiger
« Laatste bericht door PiebeJanMan Gepost op 18 augustus 2017, 21:47:45 »
Tiger december 2016
5
Huidige vloot van Doeksen / Re: Noord Nederland
« Laatste bericht door Evert Jan Gepost op 18 augustus 2017, 12:55:17 »
De NN is weer zelfstandig in de vaart, alweer aan het 3e retourtje Terschelling bezig, nadert de pollendam met zo'n 9 knopen, niet slecht met 2 motoren...
6
Overige onderwerpen / Re: 'Double Doeksen'
« Laatste bericht door rovinge Gepost op 18 augustus 2017, 10:13:22 »
Een nieuwe foto van een eerdere die ik hier geplaatst had (oude heb ik verwijderd).

Door twee foto's te samen te voegen was ik in staat om een breder beeld te creren waardoor ik het Griend compleet, Harlingen n de beide boten Midsland en Tiger voor de Pollendam er wl op kon krijgen.
Geschoten vanuit een Cessna hoog boven de Stortemelk op de mooiste middag (qua weer) in de krokus-vakantie.

Roel



7
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Vlielandea (1933-1938)
« Laatste bericht door Evert Jan Gepost op 15 augustus 2017, 15:15:04 »
Roel, Wim, als ik de laatste post van Wim in het topic van de Stortemelk II kijk dan lijkt het me vrijwel zeker dat het de Stortemelk II is, ook gezien de genoemde tijdsperiode...
8
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Vlielandea (1933-1938) - Is waarsch. de Stortemelk II
« Laatste bericht door rovinge Gepost op 15 augustus 2017, 13:35:47 »
....Naast de Vlielandea zou het wellicht ook de Stortemelk II kunnen zijn.....

Wim, dank voor de aanwijzing. Nu ik een plaatje gezien heb van de SM II in het boek SSS (blz 206) ben ik het met je eens dat dit eerder de SM II is; vooral de hoog-hangende sloep op het achterdek, een hoge lichtgekleurde railing voor de opbouw op het voordek.

Ik kan verder weinig foto's van de SM II vinden... PS. Misschien moet ikzelf 's onder Slepers kijken; meer dan genoeg plaatjes van de SM II...

Roel

9
Huidige vloot van Doeksen / Re: Noord Nederland
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 15 augustus 2017, 11:59:55 »
Omrop Fryslan meldt:

Vrachtschip Noord Nederland deze week weer in de vaart

Het vrachtschip Noord Nederland van Rederij Doeksen kan in de loop van deze week weer in gebruik genomen worden. Sinds vorige week zijn er problemen met de motoren van het schip. Monteurs zullen aanstaande woensdag de eerste twee motoren repareren. Die twee motoren zijn voldoende om het schip vanaf donderdag weer te laten varen. Dit weekend wordt dan nog een derde motor aangepakt. Een vierde motor moet geheel vervangen worden. Het wachten is echter nog op een nieuw exemplaar uit Duitsland.

Tot donderdag wordt vracht voor Vlieland en Terschelling vervoerd met een ander schip. Omdat dat schip maandag nog voor passagiersvervoer nodig is, zijn er dan nog aangepast tijden voor die passagiersdiensten. Vanaf dinsdag varen de boten weer volgens de dienstregeling
10
Huidige vloot van Doeksen / Re: Noord Nederland
« Laatste bericht door Vriend Gepost op 14 augustus 2017, 23:32:40 »
Oei, dat klinkt niet best! Die motoren zijn tijdens de verlenging vervangen en dus nog bijna nieuw. Als de motor kapot gedraaid is, dan wordt het reviseren of vervangen. Dit kan gezien de recente inbouw nog weleens een garantieklusje worden. Maar ook ik wil niet teveel speculeren dus laten we afwachten wat er precies is gebeurd.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10