Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Huidige vloot van Doeksen / Re: Noord Nederland
« Laatste bericht door PiebeJanMan Gepost op 20 april 2018, 21:51:03 »
Vanmiddag de Noord Nederland in Harlingen. Prachtig weer!
2
Actueel / Vervallen en extra afvaarten
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 19 april 2018, 16:35:35 »
Er zijn extra afvaarten van de sneldienst op:
 Vrijdag 20 april 2018:
 Terschelling- Vlieland 11:25 uur.
 Vlieland- Terschelling 12:10 uur.

 Zondag 22 april 2018:
 Vlieland- Harlingen 15:20 uur.
 Harlingen- Terschelling 16:20 uur.
3
Overige onderwerpen / 'Double Doeksen'
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 15 april 2018, 13:53:11 »
Een triple uit 1951:
Oceaan, Holland (3) en de Noordsvaarder in de haven van WTs.



foto: coll. Nico Moraal
4
Actueel / Vervallen en extra afvaarten
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 9 april 2018, 16:08:55 »
Er zijn extra afvaarten van de veerdienst van en naar Terschelling :

Vrijdag 20 april 2018 :
 Terschelling – Harlingen 09:00 uur

Vrijdag 11 mei 2018 :
 Harlingen – Terschelling 18:00 uur
 Terschelling – Harlingen 20:15 uur
5
Doeksen slepers / Holland - de Doeksen periode
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 9 april 2018, 14:32:45 »
Tijdens de eerste reis van Foxhol via Delfzijl naar Amsterdam (voor inbouw motor bij Werkspoor) liep het transport van de Holland vast in Groningen.
Op 7 mei 1951 kwam de Holland vast in de modder te zitten bij de Bonte Brug in genoemde plaats.
Na lang "modderen" kwam hij los en kon de reis worden voortgezet.



foto: coll. Henk Otto
6
Huidige vloot van Doeksen / Re: Noord Nederland
« Laatste bericht door rovinge Gepost op 7 april 2018, 22:55:59 »
Tiger op de Vlieree, met op de achtergrond nog twee Doeksen boten (als je heel goed kijkt).

Een Triple Doeksen eigenlijk....

De Friesland (dat is wel duidelijk), met links erachter half verscholen de Koegelwieck.

7
Huidige vloot van Doeksen / Re: Vlieland
« Laatste bericht door rovinge Gepost op 7 april 2018, 22:53:34 »
Op flinke afstand, vanaf de andere van de Richel vastgelegd: MS Vlieland bij de Noordoosthoek van Vlie.


8
Huidige vloot van Doeksen / Re: Tiger
« Laatste bericht door rovinge Gepost op 7 april 2018, 22:52:11 »
Tiger in de Blauwe Slenk onderweg naar Harlingen vd week.

1.


2.


3.
9
Huidige vloot van Doeksen / Re: Midsland
« Laatste bericht door rovinge Gepost op 7 april 2018, 22:50:39 »
Midsland afgelopen week in de Blauwe Slenk op weg naar Harlingen
Roel


1.


2.


3.
10
Huidige vloot van Doeksen / Re: Willem Barentsz (Bno 387)
« Laatste bericht door cees Gepost op 5 april 2018, 13:25:35 »
 Hier het artikel uit de LC
De olie- en gascrisis bracht het moederbedrijf van de Vietnamese werf Strategic Marine fikse klappen toe. ,,Er zijn miljarden verdampt.’’

Slapeloze nachten heeft directeur Paul Melles van rederij Doeksen nog niet. ,,Maar ik zal wel blij zijn wanneer ik volgende week duidelijkheid kan krijgen.’’

Medio volgende week hoopt Melles te weten wanneer de twee catamarans, die Willem Barentsz en Willem de Vlamingh gaan heten, naar Nederland worden vervoerd. ,,Nu heb ik geen planning en dat is heel vervelend.’’ De schepen hadden vorige maand op transport zullen gaan en volgens de planning in mei in Harlingen moeten zijn. Maar ze zijn nog niet klaar, zo’n 85 procent van de bouw is voltooid.

Miljarden verdampt

Het zijn vooral de grote problemen bij moederbedrijf Triyard van Strategic Marine die de Doeksen-directie zorgen baren. ,,Bij Triyard zijn miljarden verdampt door de olie- en gascrisis’’, aldus Melles.

Triyard, onderdeel van Ezra Holding, is in deze branche actief. Volgens Amerikaanse media verkeert Ezra in een zogeheten chapter 11 fase. Dit is vergelijkbaar met een surseance van betaling, maar hierbij is in de Verenigde Staten de kans groot om een succesvolle doorstart te maken. In de VS krijgen zulke bedrijven gelegenheid om nieuw kapitaal aan te trekken en de onderneming te herstructureren.

Dochterbedrijven aangepakt

Volgens Melles worden hierom de dochterbedrijven aangepakt. Strategic Marine in het Vietnamese Vung Tau zoekt investeerders. Hij is optimistisch over de slagingskans: ,,Ik zie zelf dat er een ondercapaciteit is als het gaat om werven die passagiersschepen kunnen bouwen, zoals dat in Vung Tau gebeurt. Deze werf heeft veel potentie. Het management van de Vietnamese tak zegt er in te vertrouwen dat het gaat lukken die investeerders aan te trekken.
Bij de aanbesteding van de bouw van de schepen in 2016 was er van problemen geen enkele sprake. ,,Het was een zeer solide bedrijf, beursgenoteerd. De klap is voor het bedrijf heel hard geweest.’’

Andere vertraging

In oktober meldde Doeksen ook al een vertraging bij de oplevering. Toen werd als reden aangevoerd dat de bouw meer tijd in beslag nam dan op de tekentafel was uitgerekend. Toen speelden de financiële problemen ook al op de achtergrond.

De rederij moet begin volgend jaar de nieuwe schepen in gebruik nemen. ,,In theorie is dat nog steeds mogelijk’’, denkt Melles. Voordat de schepen in de vaart worden genomen, gaat de bemanning trainen en ervaring opdoen met de schepen. De bouw van de twee catamarans kost naar schatting 43 miljoen euro.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10