Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Friesland - 1956
« Laatste bericht door Wim Vink Gepost op 17 november 2017, 11:48:46 »
De Friesland verlaat de haven van West-Terschelling; juni 1970.
Dat die vrachtwagen te lang was voor het voordek, was in die jaren geen probleem :).

foto: Pieter Sytema
2
Doeksen slepers / Re: Holland - museumschip
« Laatste bericht door rovinge Gepost op 15 november 2017, 13:59:49 »
Zeebenentocht met de MS Holland, afgelopen 11/11; Lekker briesje, mooie luchten, af en toe een buitje en eindelijk 's wat golfslag.
Een impressie.

Roel

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7. 360-graden video met de MS Holland op de Stortemelk Video MS Holland Zeebenentocht
PS. Gebruik hiervoor de nieuwe Microsoft Edge/Google Chrome webbrowsers voor een juiste weergave van het filmpje; je kan dan met de pijltjes-toetsen links/rechts/boven/onder kijken in 't filmpje. Microsoft Internet Explorer 11 en ouder laten het filmpje mogelijk niet goed zien.

Meer foto's van deze tocht op mijn openbare Facebook pagina (geen FB account nodig).
3
Huidige vloot van Doeksen / Re: Vlieland
« Laatste bericht door rovinge Gepost op 15 november 2017, 13:38:51 »
11/11 tijdens de zeebenentocht met de MS Holland.
Roel

Heen....
1.

2.

....en weer terug.
3.

4.

4
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: De Zeeuwen van 1933/1934
« Laatste bericht door Gijsha Gepost op 14 november 2017, 19:53:19 »
De naam van het schip is niet te ontwaren, maar ongetwijfeld ZEEUWS-VLAANDEREN (later: SCHELLINGERLAND).
Groet,
Gijs Hesselink
5
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Vlieland - 1938
« Laatste bericht door Gijsha Gepost op 14 november 2017, 19:15:02 »
Op de site van het Nationaal Archief vond ik toch nog een foto van mijn favoriete scheepje!
6
Actueel / Vlieland
« Laatste bericht door Leen Gepost op 14 november 2017, 17:13:56 »

Een Engels tijdschrift, genaamd Ferry&Cruise Review gaat, de naam zegt het al, over ferries en cruiseschepen.
Het tijdschrift verschijnt 1 maal per kwartaal en behandelt ferry nieuws in en om Engeland, Ierland, Scandinavie, de Middellandse zee enzv.
In de laatste drie nummers verschenen er artikelen met de naam The Hidden ferries of the Wadden Sea van een van hun correspondenten (Matthew Punter)
Voor Engelsen is de Waddenzee niet erg bekend laat staan de ferries die naar de eilanden varen.
Matthew voer op de Dokter Wagenmaker van TESO, de Vlieland, Friesland en Midsland van Doeksen, de Sier van Wagenborg, de Munsterland en Ost Friesland van AGEMS, de Helgoland van Cassen Eils, de Grete van ElbLink, de Rungholt en Uhtlande van Wyker, de Sylt Express van FRS en Menja en Fenja van Fanofaergen.

Als hij al deze ferries vergelijkt zegt hij:

The Vlieland is in fact a sort of wondership. Passengers board on de starboard side towards her stern and her interior is a clever split- level arrangement. The main deck features a large panoramic window over the stern with both bucket chairs and bar seating. Forward of this is a zone of exceptionally stylish low level sofas decorated in black and neon red and would not look out of place in  the nigthclub of the Viking Grace ( een cruise ferry die vaart tussen Stockholm en Turku)
En zo gaat hij nog even door. Ook de Friesland werd door hem een "impressive vessel" genoemd, maar out of place was de Midsland.

Na alle schepen gezien te hebben zegt hij verder:
The Vlieland of Rederij Doeksen was the best ferry by a country mile met strong recommendations for both Dokter Wagenmaker and Helgoland.

Hij komt snel nog eens terug om de nieuwbouw schepen van Doeksen te zien maar ook de ferries naar de nog niet bezochte eilanden.
Favoriete eilanden hoe kan het ook anders zijn Vlieland en Terschelling natuurlijk maar ook Fohr is wel wat.

Interessant om de visie van een Engelse ferry journalist te lezen.
de artikelen zijn te groot om on line te zetten in de bijlagen.

7
Huidige vloot van Doeksen / Re: Tiger
« Laatste bericht door PiebeJanMan Gepost op 13 november 2017, 19:55:01 »
Het is een identiek zusje van de Tiger. De TriCat 50 werd later Supercat 2001, terwijl de Tiger de eerdere SuperCat 2002 is.
8
Huidige vloot van Doeksen / Re: Tiger
« Laatste bericht door Christian Gepost op 13 november 2017, 15:05:18 »
SuperCat
Deze is eventueel de TIGER?

9
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Koegelwieck - 1973
« Laatste bericht door jan kramer Gepost op 12 november 2017, 19:51:15 »
Koopje!
10
Schepen niet meer in dienst van Doeksen / Re: Koegelwieck - 1973
« Laatste bericht door L.Noorman Gepost op 12 november 2017, 17:58:04 »
Ik dacht dat ik dit hier al eens geplaatst had maar ik kan het niet terugvinden.....

Sinds begin dit jaar wordt deze fraaie poster verkocht bij de Boekenboer op Terschelling. 71x51 cm voor 1 euro. Ik heb hem afgelopen weekend ook gekocht inclusief koker. Helaas geen plek om op te hangen op dit moment.... :)

Pagina's: [1] 2 3 ... 10