Auteur Topic: Midsland  (gelezen 403440 keer)

The Lighthouse

  • Gast
Re: Midsland
« Reactie #30 Gepost op: 20 maart 2007, 14:46:41 »
Hey Bob,

wat ik me nog kan herinneren van de 'OOST-VLIELAND', volgens mij hebben ze heel wat Duitse dingen weg gehaald tijdens de ombouw van 'SCHELLINGERLAND' naar 'OOST-VLIELAND'. Maar waarschijnlijk dat er in de machinekamer nog wel Duitse opschriften waren.
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2007, 14:48:20 door Arn Hagen »

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Midsland
« Reactie #31 Gepost op: 20 maart 2007, 19:51:34 »
Hoe staat het eigenlijk met met de zeewaardigheid van de Midsland?
De AG Ems die de Westfalen, het zusterschip van de Midsland

The Lighthouse

  • Gast
Re: Midsland
« Reactie #32 Gepost op: 21 maart 2007, 15:57:32 »
Hallo Leen,

ik was afgelopen zondag aan het werk op de 'MIDSLAND', en toen wij in het zeegat kwamen, tussen Vlieland en Terschelling, kwam ik er achter dat de 'MIDSLAND' behoorlijk zeewaardig is. Ok, hij schommelt wat maar voor de rest, krijgt ie een dikke 10 van mij.

Vriendelijke groet,
Arn Hagen

natureboy

  • Gast
Re: Midsland
« Reactie #33 Gepost op: 21 maart 2007, 17:57:16 »
Als de Midsland niet zeewaardig zou zijn voor het traject waarop ze wordt ingezet, denk ik -of liever weet ik wel zeker - dat de SI (scheepsvaartinsspectie) dat al een hele tijd geleden had geconstateerd, en zoja, had diezelfde SI het schip allang voor de kant gehouden, heb in het verleden wel met deze instantie te maken gehad, en geloof me, de SI is een instelling waar je rekening mee kan houden, overigens terecht, ze zijn er voor de veiligheid van bemanning en passagiers.

Pieter


Twan

  • Gast
Re: Midsland
« Reactie #34 Gepost op: 26 maart 2007, 14:59:46 »
Volgens mij betreft dit de boegschroef. Vorig jaar hoorde ik dit van iemand van het kadepersoneel op vlieland(namen onthouden is ook een kunst..), die zei dat de boegschroef op de midsland teveel lucht schept waardoor ze (in ieder geval op vlieland) erg moeilijk aan te meren is. Verder lijkt het me sterk dat ze minder zeewaardiger is dan de oost-vlieland, die toch op eigen kracht naar ijsland is gevaren.

groeten,
Twan

borie

  • matroos
  • **
  • Berichten: 91
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #35 Gepost op: 27 maart 2007, 03:45:03 »
Als de Midsland niet zeewaardig ...
Pieter

waarschijnlijk hebben de schepen een 30 of zelfs maar 12 mijls certificaat, wat het maximaal aantal mijlen uit de kust inhoud. ook kan het zo zijn dat er voor de gebieden buiten het wad maximale weerrestricties (zoals de ferry naar helgoland) bestaan.

groeten

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Midsland
« Reactie #36 Gepost op: 27 maart 2007, 15:25:24 »
En aangezien de ex. Westfalen nu Helgoland (Helgoland linien) een soort zusterschip van de Midsland is, verwacht ik dat de Midsland dezelfde classificatie heeft.

sievert

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #37 Gepost op: 27 maart 2007, 21:33:33 »
zeewaardig.
Beste jongens de zee richting Helgoland is wel even wat anders dan het stukje Noordzee boven de Richel...Ik kan me voorstellen dat bij wk 6 richting Helgoland de boot aan de kant blijft.
Ben een paar jaar geleden met de CAT nr. 1 vanuit de Eemshaven naar Helgoland geweest. 95% van de passagiers was zeeziek.Was erg heftig allemaal. Heb dat op het wad "never" nooit meegemaakt
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2007, 17:37:02 door sievert »

borie

  • matroos
  • **
  • Berichten: 91
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #38 Gepost op: 31 maart 2007, 04:25:42 »
met dat verschil dat je daar op diep water zit vergeleken met het wad.. en tsja wie in de zomer vaart heeft mooi weer..

The Lighthouse

  • Gast
Re: Midsland
« Reactie #39 Gepost op: 31 maart 2007, 16:56:54 »
Ga maar eens met de 'KOEGELWIECK', met windkracht 9 naar Vlieland, dan hebben de stewardess en de kotszakjes het ook erg druk.  ;)

natureboy

  • Gast
Re: Midsland
« Reactie #40 Gepost op: 31 maart 2007, 19:32:58 »
Mijn idee is dat een conventioneel enkelrompschip veel voorspelbaarder slingert dan een (snelle) catamaran, en juist deze onvoorspelbaarheid kon er best eens voor zorgen dat je sneller ziek wordt.
In reactie op Sievert: Ik ken beide vaarwaters, zowel het Stortemelk als de wateren rond Helgoland, en als je het mij vraagt, waar zit je liever met een Noord Westerstorm, uiteraard liefst thuis, maar in het Stortemelk kan het ook akelig tekeer gaan, zeker met een storm uit die windrichting. en ....je zit aan lager wal.

Pieter

sievert

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #41 Gepost op: 2 april 2007, 20:20:43 »
Dag boys,

het ging erom dat de AGEMS de Westfalen aan de kade liet bij windkracht 6.Daarom vertelde ik hoe het kon spoken boven de Oost Friese waddeneilanden toen ik met de CAT vanuit de Eemshaven voer.Dat stuk water is even iets anders dan Stortemelk of het stukje Noordzee.
Uiteraad kan het daar ook heftig tekeer gaan.Heb het meegemaakt met de Vlieland ex Midsland(de eerste die van AGEMS werd overgenomen)en later met de OV (ex Schellingerland).
Ik weet niet of ik met een storm het liefst thuis zit.
Ik kan me alleen wel voorstellen dat de ex.Westfalen aan de kant blijft met meer dan 6.
Wat vind je trouwens van de nieuwste aanwinst van Wagenborg.(hoort hier eigenlijk niet thuis maar tis wel een ex doeksen)

Mark

  • Gast
Re: Midsland
« Reactie #42 Gepost op: 2 april 2007, 20:38:14 »
De Westfalen voer destijds ook op de Eemshaven als het stormde. Heb haar regelmatig met harde wind de Eemshaven zien binnenkomen.
Een reden dat de Helgoland niet meer vaart bij 6 bf zal ik eerder zoeken in het feit dat passagiers op Helgoland met een sloep naar de wal moeten varen. Misschien kan Cai hier meer over vertellen?

sievert

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #43 Gepost op: 2 april 2007, 20:44:30 »
He Mark,

Dat laatste zou inderdaad ook wel eens de reden kunnen zijn.
Kunnen we agems geen mailtje sturen (Mooie foto trouwens in het dvhn van de ameland ferry..complimenten

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Midsland
« Reactie #44 Gepost op: 3 april 2007, 09:07:52 »
De passagiers moeten niet met sloepen worden overgezet. Men doet dit uit financieel oogpunt.
Wanneer men in de winter naar Helgoland gaat wordt het schip gewoon aan de kade gelegd.
Men moet volgens mij apart betalen voor de overzet.
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.