Auteur Topic: Midsland  (gelezen 403759 keer)

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.736
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Midsland
« Reactie #675 Gepost op: 11 mei 2021, 17:01:09 »
Zomer 2020 was een lange zomer voor de Midsland. Elke dag 3 keer op en neer naar Vlieland, omdat de Vlieland op de werf lang vanwege reparaties na het lek raken.
Een paar foto's die ik afgelopen zomer maakte op Vlieland:

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Midsland
« Reactie #676 Gepost op: 11 mei 2021, 20:35:09 »
Mooie foto's hoor
Het berghout ziet er wel wat slecht uit zeg
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

KoegelWiek

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #677 Gepost op: 21 mei 2021, 14:48:55 »
De eerste stappen zijn gezet. Ben benieuwd hoe ze er binnenkort uit ziet.

midsland

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 13
Re: Midsland
« Reactie #678 Gepost op: 22 mei 2021, 11:18:12 »
Nog een aardig detail van de Midsland.

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #679 Gepost op: 22 mei 2021, 13:17:17 »
De eerste stappen zijn gezet. Ben benieuwd hoe ze er binnenkort uit ziet.
Waarschijnlijk net als de Spathoek een klep voorop en achterop, in Griekenland hebben ze meestal geen aanlegbruggen. Gaaf dat je deze foto’s hebt kunnen vinden/krijgen en plaatsen, ik hoop op meer  ;) :)

KoegelWiek

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #680 Gepost op: 25 mei 2021, 17:58:39 »
En weer een aantal nieuwe foto’s vanaf de werf. Gevonden op hun instagram pagina

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Midsland
« Reactie #681 Gepost op: 25 mei 2021, 19:32:06 »
Zo, ze krijgt aan behoorlijke nosejob zo te zien. Ik ben benieuwd of het er mooier van wordt...
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Hunter

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • ...your mayday is our call for giving assistance..
Re: Midsland
« Reactie #682 Gepost op: 26 mei 2021, 07:56:09 »
En weer een aantal nieuwe foto’s vanaf de werf. Gevonden op hun instagram pagina

Had die van de voorkant niet kunnen vinden op hun instagrampagina,

Maar ja krijgt een aardig hoge verschansing achterop pff benieuwd hoe het wordt maar knapper word ze er niet op, word net Zo als de spathoek hoge klep en oost-vlieland hoge achterklep heb ik het idee als ik t zo zie.
Groeten Hessel Buren Terschelling

KoegelWiek

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #683 Gepost op: 26 mei 2021, 09:21:41 »
Als je in de bio kijkt van het instagram account staat daar nog een account getagd, ik denk van degene die het account beheert. Maar die plaatst zo nu en dan ook nog foto’s van Midsland op zijn verhaal.

arthur

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #684 Gepost op: 26 mei 2021, 10:46:36 »
[quote author=Hunter

Maar ja krijgt een aardig hoge verschansing achterop pff benieuwd hoe het wordt maar knapper word ze er niet op, word net Zo als de spathoek hoge klep en oost-vlieland hoge achterklep heb ik het idee als ik t zo zie.
[/quote]

De Middellandse Zee is uiteraard héél wat anders als de Waddenzee; dieper, dus vaker deining ook in de havens, die ook weer vaak niet meer zijn als een breakwater  en een kade, en nauwelijks verschil in eb en vloed, zodat pontons eigenlijk niet nodig zijn; ipv een brug zoals de Waddenhavens hebben is een vaste kade goedkoper, dus moet er een grotere klep op de schepen worden geplaatst. En mooier, ach, de tijd dat een schip mooi moet zijn is al lang voorbij... Wat mij verbaast is het feit, dat ze nog steeds Midsland heet...Tóch???
 

Hunter

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • ...your mayday is our call for giving assistance..
Re: Midsland
« Reactie #685 Gepost op: 26 mei 2021, 10:50:15 »
[quote author=Hunter

Maar ja krijgt een aardig hoge verschansing achterop pff benieuwd hoe het wordt maar knapper word ze er niet op, word net Zo als de spathoek hoge klep en oost-vlieland hoge achterklep heb ik het idee als ik t zo zie.

De Middellandse Zee is uiteraard héél wat anders als de Waddenzee; dieper, dus vaker deining ook in de havens, die ook weer vaak niet meer zijn als een breakwater  en een kade, en nauwelijks verschil in eb en vloed, zodat pontons eigenlijk niet nodig zijn; ipv een brug zoals de Waddenhavens hebben is een vaste kade goedkoper, dus moet er een grotere klep op de schepen worden geplaatst. En mooier, ach, de tijd dat een schip mooi moet zijn is al lang voorbij... Wat mij verbaast is het feit, dat ze nog steeds Midsland heet...Tóch???
[/quote]

Weet dat de zee heel anders is en naam kan als laatste (geen prio nog) eerste de grote dingen kan zo maar zijn dat ze de naam gaan schilderen ipv lasletters,
Groeten Hessel Buren Terschelling

Bootjesfan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Midsland
« Reactie #686 Gepost op: 26 mei 2021, 11:59:53 »
Zo te zien komen er aan de voor en achterkant laadkleppen op en wordt de neus verhoogd of dichtgebouwd. Ben benieuwd wat er met de ramen van de salons gaat gebeuren, gaan ze die grotendeels dichtlassen? Op de Griekse forums hebben ze het er ook over dat ze salons op het bovendek verwachten, maar denk niet dat ze dat gaan doen.

Niels

  • matroos
  • **
  • Berichten: 78
Re: Midsland
« Reactie #687 Gepost op: 26 mei 2021, 20:42:17 »
Maar als ze de spathoek weer noormaal maken zo als hij bij evt was zou hij zo weer dienst kunnen doen want die dingen waar de brug op ligt zitten er nog

MartijndLange

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #688 Gepost op: 27 mei 2021, 12:53:57 »
Wat is die werf? Leuk om ook zelf mee te kijken!

L.Noorman

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 509
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #689 Gepost op: 27 mei 2021, 14:39:59 »