Auteur Topic: Midsland  (gelezen 403397 keer)

Hunter

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • ...your mayday is our call for giving assistance..
Re: Midsland
« Reactie #615 Gepost op: 13 februari 2021, 17:53:55 »
Staat al te koop hoor!

https://commercial.apolloduck.com/boat/commercial-vessels-ferry-ropax-ferries-for-sale/656563

Ik kan niet eens foto’s zien van t schip en men zou wel haast hebben met verkoop wachten geduldig af. Denk dat ze straks eind van de maand net al de Spathoek naar Lauwersoog verdaagd ivm met de ligplek in Harlingen bij de werf. Daar zou ze denk ik straks wel weg moeten.
Groeten Hessel Buren Terschelling

borie

  • matroos
  • **
  • Berichten: 91
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #616 Gepost op: 13 februari 2021, 21:44:39 »
Als ze verstandig zijn houden ze de Midsland nog even 2 jaar aan als 2e reserveschip. Bleek nu weer nodig te zijn ivbm de niet beschikbare Friesland. Gisteren genoten van de webcam beelden met de Midsland nog 1 keer op Terschelling. Laatste tijd heeft Doeksen veel tegenslagen gehad. Als dat zo door blijft gaan zal t ze heel zwaar vallen als er geen Midsland beschikbaar is.

Zo’n schip er ff bijhouden is ook niet gratis. Tht datum verstreken.. zal wel een blote voetenland worden of treffers... Zowel de Vlieland als Friesland hebben zich ruimschoots bewezen, en dat beide Willems op hetzelfde moment stilvallen? Lijkt me ook sterk.

Hunter

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • ...your mayday is our call for giving assistance..
Re: Midsland
« Reactie #617 Gepost op: 14 februari 2021, 11:13:28 »
Als ze verstandig zijn houden ze de Midsland nog even 2 jaar aan als 2e reserveschip. Bleek nu weer nodig te zijn ivbm de niet beschikbare Friesland. Gisteren genoten van de webcam beelden met de Midsland nog 1 keer op Terschelling. Laatste tijd heeft Doeksen veel tegenslagen gehad. Als dat zo door blijft gaan zal t ze heel zwaar vallen als er geen Midsland beschikbaar is.

Zo’n schip er ff bijhouden is ook niet gratis. Tht datum verstreken.. zal wel een blote voetenland worden of treffers... Zowel de Vlieland als Friesland hebben zich ruimschoots bewezen, en dat beide Willems op hetzelfde moment stilvallen? Lijkt me ook sterk.


De Midsland is al af helemaal afbetaald wat t schip nu vaart is pure winst voor de Rederij (om maar even in geld te gaan spreken)

En in de advertentie van de verkoop staan ook wel dingen om even goed bij na te denken zoals “well maintaint” and perserved. Doeksen wil de snel vanaf zou mooi zijn als t lukt. Maar staat op een turks griekse verkoopsite kan zo zijn dat t de scrabbak in belanden. Tijd zal t leren en we zien wel waar t schip beland. Een ding is zeker als de Friesland klaar is bij de werf is Midsland uit dienst.
Groeten Hessel Buren Terschelling

HansG

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #618 Gepost op: 14 februari 2021, 14:20:53 »
Het zou me niet verbazen als ze op de sloop eindigt, zoals de Molengat van de TESO.

De Schulpengat bedoel je denk ik. Die is direct gesloopt. De Molengat werd omgebouwd (of verminkt...) tot een duikvoertuig dacht ik. Volgens mij inmiddels ook op een sloopstrand beland
Je hebt gelijk, het was de Schulpengat. De Molengat is verminkt tot Halani 1.

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Midsland
« Reactie #619 Gepost op: 14 februari 2021, 20:49:09 »
Misschien heeft men wel belangstelling om de Midsland bij de schellingerland samen te gebruiken.
Dat is toch mooier dan een enkele reis sloopstrand in Turkije of India.
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Melv888

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 4
Re: Midsland
« Reactie #620 Gepost op: 5 april 2021, 08:57:50 »
Gisteren via Twitter gevraagd aan Rederij Doeksen of de Midsland nog een keer zal varen voor de rederij. Ik kreeg als antwoord dat ze niet meer zal varen voor Doeksen omdat de Friesland nu het reserve schip is geworden. Dus we gaan de Midsland nooit meer zien op de lijn Terschelling - Vlieland.

Hunter

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • ...your mayday is our call for giving assistance..
Re: Midsland
« Reactie #621 Gepost op: 22 april 2021, 16:14:47 »
De Midsland zal zaterdag ochtend vertrekken, tijd niet bekend. Wat ik gehoord heb gaat t schip richting Griekenland denk de Spathoek achterna.

Ze is al omgevlagd naar Togo vlag,

Foto Hette Kloosterman
Groeten Hessel Buren Terschelling

L.Noorman

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 509
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #622 Gepost op: 22 april 2021, 18:40:05 »
Dat had ik eerlijk gezegd niet meer gedacht... ik had het idee dat de sloophamer zou wachten. Fijn dat er toch iets is gevonden.

Misschien niet duidelijk voor mij, maar waarom de vlag van Togo als ze naar Griekenland gaat?

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Midsland
« Reactie #623 Gepost op: 22 april 2021, 20:16:37 »
Dat men het schip onder Togo vlagt heeft vast te maken met bemanning die men zal gebruiken voor het vervoer.
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Hunter

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • ...your mayday is our call for giving assistance..
Re: Midsland
« Reactie #624 Gepost op: 22 april 2021, 21:22:59 »
Dat had ik eerlijk gezegd niet meer gedacht... ik had het idee dat de sloophamer zou wachten. Fijn dat er toch iets is gevonden.

Misschien niet duidelijk voor mij, maar waarom de vlag van Togo als ze naar Griekenland gaat?

Is verzekeringstechnisch voor de oversteek naar Griekenland.
Groeten Hessel Buren Terschelling

arthur

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #625 Gepost op: 22 april 2021, 22:19:55 »
Toen ms. Vlieland van de Filipijnen naar Harlingen voer, stond er PANAMA op de kont en waren de matrozen Flippen. Fotograaf mij onbekend.

Niels

  • matroos
  • **
  • Berichten: 78
Re: Midsland
« Reactie #626 Gepost op: 22 april 2021, 22:25:37 »
Had eerder  verwacht dat ze naar IJsland zou of kaap verdie
« Laatst bewerkt op: 23 april 2021, 07:27:31 door Niels »

Hunter

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • ...your mayday is our call for giving assistance..
Re: Midsland
« Reactie #627 Gepost op: 23 april 2021, 12:39:25 »
Had eerder  verwacht dat ze naar IJsland zou of kaap verdie

In 2008 was de Midsland bijna verkocht aan IJsland, maar ging toen niet door omdat Doeksen dan geen extra schip had en de nieuwe boten er nog niet waren.
Groeten Hessel Buren Terschelling

doppie

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 15
Re: Midsland
« Reactie #628 Gepost op: 23 april 2021, 13:49:05 »
Lome staat er nu achterop

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Midsland
« Reactie #629 Gepost op: 23 april 2021, 17:23:45 »
Breng de bemanning van rederij doeksen de boot naar Griekenland of regelen de griekse rederij de vaarploeg.
Anders moet rederij doeksen 2 vaarploegen denk ik inzetten.
Hoe lang duurt de reis naar Griekenland.