Auteur Topic: Midsland  (gelezen 403453 keer)

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #180 Gepost op: 15 juni 2011, 12:49:32 »
Mooi verhaal, zo van die boten en concurrerende reders. Zoals de Terschellingerbank aanlegt en lost (het lospad van de Friesland duidelijk kruisend) + het gezamenlijk binnenlopen en aanleggen op TS is natuurlijk precies de situatie die de "venstertijden" in het ODC willen vermijden. Conclusie: charter de concurrent en dan is er niks aan de hand, geen "gevaarlijke situaties" of "kruisende vervoersstromen" en hoe dat allemaal verder mag heten.

Gevolg: als ik EVT was zou ik dit grondig documenteren en dat voor de rechter leggen. Kijken wat de uitspraak is.
 ;D

Ik neem aan dat het personeel van Doeksen het e.e.a. in goede banen leidt wat betreft het samenvoegen van
de verkeersstromen, en nood breekt wetten...
De Midsland vaart echter meestal een uur later pas de extra dienst dus waarom de Friesland en Terschellinger Bank
nu tegelijk aankwamen?? Hoeveel knopen loopt de Terschellinger Bank ? Toch niet evenveel als de Friesland?
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2011, 12:57:38 door Evert Jan »

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Midsland
« Reactie #181 Gepost op: 15 juni 2011, 14:49:06 »
De Terschellingerbank houdt het meestal bij een knoop of 10. Het schip doet er daarom ook 2,5 uur over.

Persbericht                                        
15 juni 2011


Midsland donderdag weer in de vaart
Vanaf donderdag 16 juni is veerboot ms Midsland van Rederij Doeksen weer in de vaart. Het schip pakt de dienst weer op met de afvaart van 10.45 uur van Harlingen naar Terschelling. Afgelopen maandag raakte het schip tijdens het uitvoeren van de dienstregeling in de Slenk de bodem, waardoor schade aan één van de schroeven ontstond. De schade is inmiddels hersteld.
 
In verband met de verwachte drukte rondom de start van het Oerolfestival, vaart snelboot ms Tiger vrijdag 17 juni a.s. een extra afvaart van Harlingen naar Terschelling, vertrek 21.30 uur.

Bron: Rederij Doeksen

ben doeksen fan

  • matroos
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #182 Gepost op: 15 juni 2011, 17:48:29 »
Hadden ze niet beter de vlieland kunne inzetten op Terschelling en de terschelingerbank op Vlieland ?
Het lijkt me dat er nu meer mensen naar Terschelling gaan als naar Vlieland.

ben doeksen fan

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #183 Gepost op: 15 juni 2011, 18:25:40 »
De Terschellingerbank heeft wat langer werk dan de gemiddelde veerboot.
Dat kun je de Vlielandgangers niet aandoen.
Bovendien gaat het volgens mij slechts om aanvullend autovervoer.


arthur

  • Gast
Re: Midsland
« Reactie #184 Gepost op: 15 juni 2011, 18:36:56 »
Ik ben het helemaal met Meneer Pollendam eens; heeft BDF de Terschellingerbank wel eens van dichtbij gezien? Ik vraag me af op dat schip überhaupt wel aan de nodige veiligheidseisen van vandaag voldoet, zeker als er veel mensen gebruik zouden moeten maken van de TSbank. Het is een heel leuk, maar o zo'n langzaam pondje, vrachtbootje om mijn part, maar zeker niet geschikt voor 3 diensten daags op Vlieland. Dinsdagavond vertrok ze zeker vijf minuten eerder uit de Harlinger havenmond dan de NN, maar die was haar vóór het bereiken van de Blauwe Slenk al heel ruim voorbij.
Dat kun je de Vlielanders niet aandoen, zelfs Doeksen niet...

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Midsland
« Reactie #185 Gepost op: 15 juni 2011, 20:37:52 »
Vlieland kan overigens ook niet aanmeren bij de autobrug op TERSCHELLING. Ducktailes zitten in de weg bij die grote palen! Geen optie dus.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Midsland
« Reactie #186 Gepost op: 16 juni 2011, 00:09:20 »
Hebben ze die paal nog niet verzet, Jan?
Ik denk dat ze daar dan wel wat aan zouden moeten doen. Voor de bootdienst is het wel belangrijk dat elk schip op elke brug past...

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Midsland
« Reactie #187 Gepost op: 16 juni 2011, 12:11:50 »
Hebben ze die paal nog niet verzet, Jan?
Ik denk dat ze daar dan wel wat aan zouden moeten doen. Voor de bootdienst is het wel belangrijk dat elk schip op elke brug past...

Jawel, dat zou zo moeten zijn, maar ik zie de Friesland nog niet als algemene reserve -bijvoorbeeld- op Vlieland varen.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Midsland
« Reactie #188 Gepost op: 16 juni 2011, 12:42:24 »
Waarom niet, Willem?

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Midsland
« Reactie #189 Gepost op: 16 juni 2011, 14:17:19 »
Ik mis elke vorm van communicatie over de uitval van de Midslad op het Doeksen-weblog. » Had toch verwacht dat men juist op dit moment alle communicatiemiddelen zou gebruiken om de (potentiële) klant te informeren...
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Midsland
« Reactie #190 Gepost op: 16 juni 2011, 15:30:05 »
Waarom niet, Willem?

Diepgang en omvang.

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Midsland
« Reactie #191 Gepost op: 16 juni 2011, 15:32:11 »
Ook hier is de communicatie weer niet daverend, er is wel gemeld dat het schip weer in de vaart is op de blog. Verder hebben ze een reserveringssysteem dat wordt gesteund door mails en telefoon als er wat gebeurt.

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #192 Gepost op: 16 juni 2011, 16:56:01 »
Ook de passagiers aan boord ten tijde van het voorval hebben niets te horen gekregen terwijl sommigen toch wel geschrokken zijn, de passagiers hebben echt wel gemerkt dat er wat aan de hand was, roer om, vol achteruit slaan, stil liggen en daarna langzaam verder varen maar niks omroepen...  echt een verbeterpunt voor Doeksen!

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Midsland
« Reactie #193 Gepost op: 16 juni 2011, 17:26:55 »
Waarom niet, Willem?

Diepgang en omvang.

De Vlieland is in omvang even groot of zelfs nog wel groter (breedte!) dan de Friesland, dus dat snap ik niet helemaal wat je daarmee bedoelt...
De Vlieland heeft bij het stukje om vlieland heen overal nog minimaal 1,5 meter water onder de kiel, beduidend meer dan in de Meep en Slenk!
Qua snelheid zal er wel iets ingeleverd moeten worden. De Friesland zal met stroom tegen de afvaart niet in 1,5 uur kunnen maken.
Maar ik zie geen enkel probleem waarom de Friesland niet naar Vlieland zou kunnen varen.

arthur

  • Gast
Re: Midsland
« Reactie #194 Gepost op: 16 juni 2011, 19:16:19 »
Misschien dat Kapitein en foirumlid Schroo hierop antwoord kan en wil geven, misschien beter in een ander topic. Ik ben wel nieuwsgierig of de Friesland nu wel of niet op Vlie kan aanleggen en zo nee, waarom dan niet.