Auteur Topic: Midsland  (gelezen 403519 keer)

arie18

  • Gast
Re: Midsland
« Reactie #165 Gepost op: 14 mei 2011, 10:11:12 »
heeft dit schip ook als hoofdboot gevaren?

groet Arend

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #166 Gepost op: 14 mei 2011, 10:52:28 »
De Midsland heeft nooit als hoofdboot gefungeerd voor de dienst Terschelling of Vlieland. Het schip is pas in 1993 door Doeksen in de vaart gebracht en is overgenomen van AG EMS. Het doel was als reserveschip en dit is altijd zo gebleven. Vergelijkbaar met de Bereboot zeg maar.

Wat wel leuk is om te weten, is dat de indienststelling op 9 december 1993 plaatsvond. Dit moest binnen in het overdekte dok van Frisian Shipyard, omdat er buiten een zware storm woedde. De volgende dag mocht de Midsland zich direct als reserveboot bewijzen, omdat de Friesland uitviel door schade aan het koelsysteem.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2011, 11:03:24 door Vriend »

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Midsland
« Reactie #167 Gepost op: 16 mei 2011, 13:57:39 »
De Midsland heeft nieuwe bekleding in de hoofdsalon. Helaas vergeten oom snel het nieuwe buffet te bekijken...
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2017, 22:06:09 door PiebeJanMan »

Marten-Jan van Zanden

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 562
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #168 Gepost op: 14 juni 2011, 19:00:18 »
De Midsland lag vanmiddag weer hoog en droog in Harlingen.
Iemand een idee wat er aan de hand is?

jelle

  • Gast
Re: Midsland
« Reactie #169 Gepost op: 14 juni 2011, 19:06:55 »
Iets met de schroefas

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #170 Gepost op: 14 juni 2011, 22:11:47 »
Mijn vrouw en dochter zaten gisteren op de afvaart van 10:45, om ongeveer 12:15 leek het alsof
de Midsland ineens vol achteruit sloeg en kwam daarna stil te liggen waarna er heel langzaam
verder werd gevaren, was tevens extreem laag water, misschien zandrug geraakt?

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Midsland
« Reactie #171 Gepost op: 14 juni 2011, 22:42:52 »
Midsland heeft inderdaad iets met de schroefas. Schip wordt deze week nog gerepareerd. Tot die tijd heeft de rederij het ms Terschellinger Bank ingehuurd van Fred lakeman. Vanavond kwam dit schip en het ms Friesland gelijktijdig aan in de haven West Terschelling. Schepen waren ook gelijktijdig aan het lossen. Ik heb er foto's van geschoten en zal die straks even plaatsen.(ff uitvogelen hoe ik ze moet plaatsen)

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #172 Gepost op: 14 juni 2011, 22:57:04 »
 ??? Ik val bijna van mijn stoel! De Terschellinger Bank een invalbeurt bij Doeksen, moet niet gekker worden!

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Midsland
« Reactie #173 Gepost op: 14 juni 2011, 23:17:03 »
zoals beloofd
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2018, 13:17:52 door PiebeJanMan »

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Midsland
« Reactie #174 Gepost op: 14 juni 2011, 23:25:32 »
Ja was wel een verrassing! Ze kwamen samen de haven binnenvaren en gingen gelijktijdig lossen.  Kapitein P Schroo belde me en vertelde me dat ms Terschellingerbank achter ms Friesland lag en dat deze in dienst was van Rederij Doeksen. Gelukkig was ik ivm met het aanstaande huwelijk van mijn dochter familie aan het afhalen en had ik de camera bij me.
 

HansG

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Man
Re: Midsland
« Reactie #175 Gepost op: 15 juni 2011, 08:58:30 »
Ik weet nóg wel een leuk bootje dat Doeksen had kunnen huren als ze gekeurd was geweest.  ???

arthur

  • Gast
Re: Midsland
« Reactie #176 Gepost op: 15 juni 2011, 09:29:43 »
Ook de Noord Nederland vertrok gisteravond, even na zeven nog een keer naar, ik neem aan, Terschelling, volgeladen. Ze verliet een kleine vijf minuten na de Terschellingerbank, maar had haar voor het eind van de Pollendam al ingehaald.
Vlak voor het binnenlopen  passeerde de Friesland de Terschelingerbank en groetten ze mekaar met een geluidssignaal. Nu begrijp ik ook waarom, waarom de TSbank vanaf het Doeksenterein was vertrokken...   

IALA

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 183
  • Geslacht: Man
  • Int. Association of Lighthouse Authorities
Re: Midsland
« Reactie #177 Gepost op: 15 juni 2011, 10:44:28 »
Ik weet nóg wel een leuk bootje dat Doeksen had kunnen huren als ze gekeurd was geweest.  ???

Tja gemiste kans ::) :P

Meende een keer op te vangen dat de relatie tussen Doeksen en Fred lakeman niet meer zo bekoeld is, het schijnt tussen bijde tegenwoordig alleemaal nog wel mee te vallen.

Of schade moet verbroederen?  ;D
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2011, 13:05:45 door IALA »
Met vriendelijke groet,

Jeroen



Shot with: Canon EOS 550D
Verenging De Lijn

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re: Midsland
« Reactie #178 Gepost op: 15 juni 2011, 11:32:39 »
Ik weet nóg wel een leuk bootje dat Doeksen had kunnen huren als ze gekeurd was geweest.  ???

Tja gemiste kans ::) :P

Meende een keer op te vangen dat de relatie tussen Doeksen en Fred lakeman niet meer zo bekoeld is, het schijnt tussen bijde tegenwoordig alleemaal nog wel mee te vallen.

Of schade moet verbroederen?


Mooi verhaal, zo van die boten en concurrerende reders. Zoals de Terschellingerbank aanlegt en lost (het lospad van de Friesland duidelijk kruisend) + het gezamenlijk binnenlopen en aanleggen op TS is natuurlijk precies de situatie die de "venstertijden" in het ODC willen vermijden. Conclusie: charter de concurrent en dan is er niks aan de hand, geen "gevaarlijke situaties" of "kruisende vervoersstromen" en hoe dat allemaal verder mag heten.

Gevolg: als ik EVT was zou ik dit grondig documenteren en dat voor de rechter leggen. Kijken wat de uitspraak is.
 ;D

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Midsland
« Reactie #179 Gepost op: 15 juni 2011, 12:44:00 »
Citaat
Doeksen en EVT kampen met problemen

 
15-06-2011 door Redmer van der Meer (admin)
Zowel EVT als Rederij Doeksen hebben deze week last van problemen. Bij Rederij Doeksen liep de Midsland schade op aan de schroefas. De Stortemelk van EVT kampt ook met technische problemen.
De Midsland heeft afgelopen maandag even aan de grond gezeten, waardoor er aan de aandrijving schade is opgelopen. De Midsland moest in de Slenk uitwijken voor een jacht, waarna de achterkant van de Midsland de grond raakte. De Midsland kon op eigen kracht doorvaren, maar is gisteren direct drooggezet bij Shipdock in Harlingen voor reparatie. De schroefas wordt vervangen met een reserveas. Donderdag moet de Midsland weer inzetbaar zijn.
Vanwege de drukte met vrachtwagens voor aanvang van Oerol, wat vrijdag begint, heeft Rederij Doeksen de Terschellinger Bank van Rederij Wadden Transport ingehuurd om vracht naar het eiland te brengen. Ook de Noord Nederland van Rederij Doeksen zelf maakt extra afvaarten.
Daarnaast kampt Rederij EVT met problemen. De Stortemelk vaart vandaag alleen van Terschelling naar Harlingen met passagiers vanwege een technisch mankement. Dit meldt EVT op de website. Rederij EVT kiest er echter voor om niet een vervangend schip in te zetten en laat daarmee dus de afvaart van 12.00 van Harlingen naar Terschelling vandaag vervallen. Volgens een woordvoerder van EVT gaat het om een veiligheidscontrole.
De rederijen mogen van geluk spreken dat dit vlak voor de aanvang van Oerol begint. De twee weken van Oerol zijn voor deze rederijen de drukste weken van het hele jaar. Rederij Doeksen maakt, inclusief vracht, tot wel 22 retourafvaarten per dag in deze periode.
Update 15-6 15:00:
Rederij Doeksen laat inmiddels uitdrukkelijk weten dat de Midsland morgen weer in de vaart is. Morgen zal het schip weer in dienst gaan op de afvaart van 10.45 van Harlingen naar Terschelling.
Daarnaast laat Rederij Doeksen weten dat er aanstaande vrijdagavond om 21.30 een extra sneldienst wordt ingezet.


http://www.veerbootinfo.nl/2011/06/doeksen-en-evt-kampen-met-problemen/

http://www.lc.nl/friesland/regio/article13707223.ece/Midsland-kapot-aan-vooravond-Oerol

http://www1.omropfryslan.nl/81240/Fearboat-Skylge-stikken.aspx

« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2017, 22:05:21 door PiebeJanMan »