Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Midsland

<< < (119/174) > >>

Leen:
Wat Doeksen gaat doen staat in hun Vervoersplan 2021.
In het stille seizoen 1 Willem naar Terschelling en de andere naar Vlieland.
In het drukke seizoen beide Willems naar Terschelling en de Vlieland naar Vlieland   
Bij topdrukte wordt naar Terschelling ook de Friesland ingezet.
Dit is de basis.
De dienst is vraag gestuurd. Naar Terschelling is het auto aanbod leidend naar Vlieland het passagiersaanbod.
Bij evenementen moet worden gepuzzeld.
Er zijn meer mogelijkheden nu er 4 carferries zijn.
Bij evenementen op Vlieland kunnen de Willems de Vlieland ondersteunen , de Friesland maakt dan meerdere reizen naar Terschelling.
De Willems en ook de Vlieland zijn snel ze kunnen als het moet 4 retourreizen maken.
Of de Friesland ooit naar Vlieland komt? dit schip heeft wel  een erg groot autodek dat dan niet gebruikt wordt.
Ik las dat de Friesland niet naar Vlieland zou kunnen, is dat zo?
Overigens worden door Rijkswaterstaat alle 3 de veerhavens aangepast en ge updated dit jaar en in 2022.

nagier:
Als ze alle 5 houden dan betekent dat vlieland 2 boten krijgt. en dat is ook lastig in te passen in de dienstregeling.
Ook op Harlingen wordt het nog drukker

Leen:
Deze optie werd door de instanties die  het vervoersconcept van commentaar voorzagen ook gegeven
Dus behoud van de Midsland. Doeksen gaf daarop als antwoord dat ze dat beslist niet willen. Is onnodig en kostbaar..

nagier:
Dat klopt dan kan de midsland 2 afvaarten maximaal vanwege de vlieland de zelf  1.15 pauze heeft op Vlieland

Niels:
Klopt het dat de midsland misschien al is verkocht

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie