Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Midsland
Leen:
De Friesland is prima geschikt als reserveschip. Ze is vrijwel geheel afgeschreven en er is in haar de laatste jaren fors geïnvesteerd. Daarnaast speelt dat het publiek de Midsland niet wil. Zodra ze wordt ingezet zijn er klachten. Vlieland wil haar al helemaal niet. Ze wordt vaak omschreven als bedompt en lawaaierig. Een Groningerland kan al helemaal niet naar Vlieland en bovendien is ze langzaam en veel te klein als vervanging. M.i. heeft Doeksen tot het einde van de concessie nu eens echt een volwaardig reserveschip met de Friesland die het komende seizoen nog vaak wordt ingezet.
Verdere investeringen in haar sluit ik niet uit.
Humtidumty:
Misschien is de Friesland niet ongeschikt als reserveschip maar zeker niet ideaal.
Ze is nog nooit op Vlieland ingezet.
Dat zal mogelijk met een goede reden zijn. En dat kan de beslissing voor de keuze wel eens serieus beïnvloeden.
Welke kosten maakt men trouwens bij beide schepen als men ze op fe achterhand wil houden?
Ze niet varen betekent niet dat ze geen onderhoud nodig hebben.
En hey zal daarbij niet enkel om een likje verf gaan lijkt me.
HansG:
Ik denk dat de Friesland nooit op Vlieland ingezet gaat worden. Dan wordt waarschijnlijk één van de Willems op Vlieland ingezet en de Friesland op Terschelling.
Niels:
Ja maar als de midsland vernieuwen net als de Münsterland dan zijn de Vlielanders mis wel blij en dan kan hij ook gwn naar Vlieland
Humtidumty:
Dan blijft dus de vraag of je nog (zoveel) wilt investeren in oude schepen die mogelijk ook niet altijd gebruikt kunnen worden?
De investering is mogelijk veel hoger dan het waard is. En is investeren dan misschien makkelijker of beter in een youngtimer.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie