Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Midsland

<< < (116/174) > >>

cupdruchan:
Milieutechnisch wel denk ik,
Maar of het net zo "makkelijk"gaat als bij de schepen van A.G. Ems denk ik niet.
Bij de Munsterland hebben ze een compleet nieuw achterschip gemaakt, bij de Friesland is dat een stuk duurder lijkt me(als het al haalbaar is)
Het zou misschien eerder een optie zijn voor de Midsland om te doen, (dan zou ik gelijk proberen het autodek zo aan te passen dat het iets breder wordt).
maar het lijkt me financieel niet haalbaar....

Leen:
De Munsterland is wel 12 jaar jonger. In een 47 jaar oud schip investeren lijkt me niet verantwoord. Daarom is gekozen voor nieuwbouw. Wel opvallend dat AGEms dat niet doet en de WDR naar Amrum en Fohr dat juist weer wel. Ook TESO kiest steeds voor nieuwbouw en Wagenberg gaat dat ook weer doen.

Humtidumty:
Elke oversteek heeft zo haar eigen beperkingen lijkt me. Voor AG EMS is dat het minst ingewikkeld met grote diepe geulen. Bijna alle anderen moet men rekening houden met ondieptes of smalle doorgangen.
Bij Doeksen kiest men voor schepen met dubbele drijvers om zo over de lange afstand te kunnen sparen op de stookkosten, en nu meteen kiest men ook voor het stoken op LNG uit kostenoogpunt en voor het milieu.

Niels:
Ja oke maar de midsland is wel ouder dan de Friesland maar oke na de verbouwing is hij wel weer zo goed als nieuwe en dan zou de Friesland weg kunnen ofzo

Humtidumty:
Ik kan me voorstellen dat men de Midsland  liever als reserve wil gebruiken.
De vraag is echter welke investeringen nodig zijn en of de dame nog x jaren als stamdby dienst zou kunnen doen en het aan de meest recente eisen kan voldoen.
Het zou me niet verbazen als ze binnenkort toch op de proppen komen met bv de groningerland.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie